Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kutsuttu häihin

Vierailija
28.08.2021 |

Suku juhlii isoja häitä, mutta vanhempiani tai minua ei kutsuttu. Vanhemmat ovat morsion kummeja ja morsian on vieraillut pienestä asti usein vanhemmillani.

Minua surettaa nämä nykytavat. Jätetään kummit kutsumatta isoihin kirkkohäihin! Moukkamaista. Ehkä nämä häät oli tarkoitettu vain suvun kauniille ja rohkeille. Mene ja tiedä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olisi halunnut häihin, jonne häntä ei oltu kutsuttu? Miksi ap kuvittelee, että hänet olisi pitänyt kutsua?

Vierailija
22/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olisi halunnut häihin, jonne häntä ei oltu kutsuttu? Miksi ap kuvittelee, että hänet olisi pitänyt kutsua?

Lue ketju. AP on pahoillaan vanhempiensa, morsiamen kummien puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari kutsuu häihin vain ne jotka haluaa kutsua.

Nimenomaan.

Samalle naiselle kelpaa alkukesästä vanhempien merenrantahuvila käyttöön, mutta loppukesästä nainen ei halua huvilan omistajia häihinsä.

Rusinat pullasta -efekti.

Halutaan aina voi. Miksi vanhempasi ovat halunneet kestitä tätä morsianta, jotta pääsisivät osallistumaan hänen häihinsä?

Vierailija
24/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiuspari oli vaatinut lahjaksi rahaa matkatililleen. En onneksi saanut kutsua, joten eipä tarvinnut rahoittaa heidän matkojaan, enkä kumminkaan olisi pystynyt laittamaan heille mieleistä summaa. 

Vierailija
25/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikaan kannattaisi olla ihan tyytyväinen,jos ei tule kutsutuksi jonnekin,missä on paljon väkeä.

Vierailija
26/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin loukkaantunut?

Jokainen kutsuu juhliinsa ne ketä kutsuu. Niin teet sinäkin. Mieti vaikka kuinka paljon rahaa säästyy, kun fi tarvitse mennä.

Kyseessä on kummit, vanhempien läheiset. Vai pyydättekö kummeiksi ketä tahansa? Vaikka pari ei itse kutsuisi, niin vanhemmilta ainakin odottaisi käytöstapoja.

Vierailija
27/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että häät ovat suuret? Nyt on kokoontumisrajoituksia vielä. Vaikka yksityistilaisuuksiin saa tulla enemmän, niin kukapa haluaisi ottaa riskiä. Tarttuu se tauti yhtälailla oli juhlat yleiset tai yksityiset. Iäkkäitä myös suojellaan riskiryhmäläisinä edelleen.

Vierailija
28/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kutsuu juhliinsa ne ketä kutsuu. Niin teet sinäkin. Mieti vaikka kuinka paljon rahaa säästyy, kun fi tarvitse mennä.

Kyseessä on kummit, vanhempien läheiset. Vai pyydättekö kummeiksi ketä tahansa? Vaikka pari ei itse kutsuisi, niin vanhemmilta ainakin odottaisi käytöstapoja.

Eihän ne vanhempien häät ole. Miksi pitäisi olla läheinen ihmisen/ihmisten kanssa jotka vanhemmat ovat valinneet minulle kummeiksi?

Vierailija
29/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkeilkaa mennä kuhtumatta ja kahtokaa miten käypi

jouvutteko putkaan

😤

Vierailija
30/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että häät ovat suuret? Nyt on kokoontumisrajoituksia vielä. Vaikka yksityistilaisuuksiin saa tulla enemmän, niin kukapa haluaisi ottaa riskiä. Tarttuu se tauti yhtälailla oli juhlat yleiset tai yksityiset. Iäkkäitä myös suojellaan riskiryhmäläisinä edelleen.

AP. tässä.

100+ vierasta ja kirkkohäät. Olen varma.

Olisi ollut kohteliasta kutsua vanhempani; se on eri asia, olisivatko he rohjenneet koronatilanteessa juhliin mennä.

Vierailija
31/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli odottaisi siis mitä? Että kutsuvat nuo kummit lapsensa häihin ja sitten ovella ihmetellään, että ei teille ole paikkoja, kun ette ole kutsuttujen listalla.

Eiköhän tuossa ole se klassinen syy eli jos laittaa kutsun Maija ja Matti Meikäläiselle, niin tyttärensä Miimi olettaa, että hänetkin on kutsuttu.

Vierailija
32/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. tässä.

100+ vierasta ja kirkkohäät. Olen varma.

Olisi ollut kohteliasta kutsua vanhempani; se on eri asia, olisivatko he rohjenneet koronatilanteessa juhliin mennä.

Ei nuo kovin isoilta heiltä kuulosta jos ystäviä on molemmilla niin ihan ymmärretävään että sukua ei kutsuta tai kutsutaan vain ne sukulaiset jotka on myös ystäviä.

Vierailija
33/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n tunnelmat. Kyllä se tuntuu pahalta jos on ainoa tai lähes ainoa, jota ei suvusta kutsuta. Ihan eri asia jos järjestetään pienet juhlat, johon kutsutaan esim vain vanhemmat ja isovanhemmat. Mutta jos kutsutaan suurin osa ja osa jätetään kutsumatta, niin onhan se tökeröä ja aiheuttaa väistämättä pahaa mieltä. Mutta sitten ei auta muuta kuin yrittää olla välittämättä. Itsellä sisarus joka meni naimisiin pienesti, eikä siinä mitään, sehän on ihan ok. Mutta kyllä tuntui vähän pahalta kun kutsui kuitenkin useita kavereita paikalle, mutta ei meidän vanhempia tai meitä sisaruksia (joita ei ole montaa). Ja ihan meillä on hyvät ja lämpimät välit (luulin), enkä ikinä sisarukselle sanoisi että pahoitin mieleni. Mutta kyllähän se tuntuu pahalta kun huomaa ettei ole yhtä tärkeä jollekin ihmiselle, kuin mitä hän on sinulle. Mutta minkäs teet? Ei ketään voi pakottaa välittämään.

Vierailija
34/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. edelleen

Ihmettelen siis sitä, että morsiamelle maittaa yhteydenpito vanhempiini, hänen kummeihinsa, kylästely ym. Tämä siis aivan vasta viimeksi.

Ehkä tällä rouvalla on sitten toistasataa läheisempää ihmistä.

En ole sanonut, että kenenkään väkisin pitää pitää yhteyttä kummeihinsa. Sitä en tarkoita. Itse olen kuitenkin omat kummini kutsunut isoihin juhliini vielä aikuisenakin, sillä minusta se kuului hyviin tapoihin.

Se on totta, että juhliin meneminen lahjoineen on kallista.

Vierailija
35/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä kysymys. Mm. menestynyt siskoni miehineen kutsuttiin häihin. Minua, sairasta ihmistä ei kutsuttu. Meidän sukuhaarasta siis siskoni oli kyllin Kaunis ja Rohkea ollakseen luomassa interiööriä morsiusparin juhlille, mutta vanhemmat jätettiin kutsutta. Ovathan hekin toki vanhoja ja sairaita, ei enää niin kauniita.

Mielestäni voisit ilmaista pettymyksesi etenkin jos sisaresi on kutsuttu perheystävän häihin, mutta sinua ei. Ilmeisesti kuitenkin sisaresi oli läheisempi? Sano ihan suoraan miten törkeänä pidät teidän erottelua kun kerran on sukujuhlasta kyse! Puhu suusi puhtaaksi sillon kun aika on, niin ei jää kaivelemaan jälkikäteen.Voithan saada vaikka ihan ymmärretävän selityksen esim. köyhä budjetti, kirkossa rajoituksia, tai hääpaikassa jne. Kerro vaikka sen morsiamen äidille tai jollekin toiselle sukulaiselle jonka tiedät "vievän viestin" perille. 

Vierailija
36/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette liian köyhiä. Minä olen onnellinen etten saa mihinkään kutsuja kun olen työtön ja joku satasen lahja veisi viikon ruokarahani niin että viikko tai kaksi pitäisi elää nälässä. Meillä on 130 euroa kahdella viikko budjetti hygienia ja talous/ harrastus tarvikkeineen. Ei meillä todellakaan ole ihan hyväntekeväisyyteen syytää rahaa. Työttömyyden ja sairauksien varalle pitää olla säästöjä sillä pariskuntana me emme saa mitään yhteiskunnan tukia kun kela laskee meidät elatusvelvollisiksi toisiamme kohtaan. Tai muuten pitäisi muuttaa erilleen jotta tukia saisi ja ilmaisen terveyden huollon. Tuttavallani yksineläjällä työttömällä maksaa veronmaksajat ihan kaiken ja on varaa rampata lääkärissä ihan koko ajan kun ei itse maksa mitään. Saan häneltä ylijäämä särkylääkkeitä ja ym apteekki tavaraa joita saa niin paljon ettei itse ehdi kuluttamaan. Vastaavasti annan hänelle pitämättömiä kaappiin jääneitä ihan uusia vaatteita ja kenkiä ja hyvin on kelvanneet. Meillä on sama koko ja teen huti ostoksia joita sitten en tule käyttämään koskaan. Jos joku vaate tai kenkä ei miellytä kokeilun jälkeen niin ne jäävät kaappeihin. Kun en ole vuoteen käyttänyt niin laitan kiertoon ne. 

Vierailija
37/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pilkan tekijöille.

Osaan lukea, ENKÄ olisi itse edes häihin halunnut.

Vanhempieni puolesta mieleni pahoitin.

Vierailija
38/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä se on. Ennen koronaa meidän perheestä kutsuttiin sukuhäihin vanhempani ja veljeni, mutta ei minua.

Kyseessä ikäiseni serkkutytön häät.

En ymmärrä.

AP tässä.

Ai teilläkin oli rajauksia hääkutsuihin. ☹️

En ole pahoillani itseni puolesta, vaan vanhempieni, jotka ovat siis morsiamen kummeja. He ovat antaneet morsiamen mökkeillä huvilallaan rajoituksetta, passanneet morsiota, kokanneet, leiponeet. Kun tulee häiden aika, kutsuttavaksi löytyy toistasataa mieluisampaa vierasta kuin iäkkäät vanhempani.

Minusta nyt ei ollut hyvä tyylitaju mukana tässä touhussa.

jos noin on, niin olisiko mitenkään kutsu voinut kadota postissa? Se on nykyään ihan mahdollista. Entä jos soittaisit vaikka morsiamen äidille tai itselleen ja kysyt ihan aidosti ihmetellen että onko teitä muita kutsuttu kun " tämä asia on aiheuttanut perheessämme keskustelua ja vähän ihmettelyä ja mielipahaakin, kaiken sen jälkeen miten paljon vanhempani ovat tehneet sinu hyväksi, niin aloin miettimän että onkohan kutsu voinut hukkua matkalla, koska emme mitenkään pitäneet mahdollisena että voisit tehdä jotain niin outoa että kutsut yhden perheestämme mutta et kummejasi, jotka on auttaneet sinua koko elämäsi matkalla niin paljon"? Eiköhän ämmä ala selittelemään. Jos ei niin haistatat päin näköö että alahhan akka maksaa takas kaikki hyötymäsi mökin majotuskulut , ruuat, jne. 

Vierailija
39/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. edelleen

Ihmettelen siis sitä, että morsiamelle maittaa yhteydenpito vanhempiini, hänen kummeihinsa, kylästely ym. Tämä siis aivan vasta viimeksi.

Ehkä tällä rouvalla on sitten toistasataa läheisempää ihmistä.

En ole sanonut, että kenenkään väkisin pitää pitää yhteyttä kummeihinsa. Sitä en tarkoita. Itse olen kuitenkin omat kummini kutsunut isoihin juhliini vielä aikuisenakin, sillä minusta se kuului hyviin tapoihin.

Se on totta, että juhliin meneminen lahjoineen on kallista.

Minusta kenenkään ei pidä kutsua ketään juhliin vain siksi että se kuuluu tapoihin ja että niin on tavattu tehdä (suvussa) ennenkin. Ajat muuttuu ja myös tavat.

Hyviin käytöstapoihin kyllä kuuluu se että kunnioitat sitä että jokainen saa päättää ihan itse läheisensä ja sen ketä haluaa kutsua juhliinsa.

Vierailija
40/62 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat lapsellisia tapahtumia. Ei niihin kannata rahaa eikä aikaa tuhlata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä