akupunktiopisteet ja synnytys
Kuka tietää missä keholla sijaitsee akupunktiopisteet, joiden tiedetään auttavan synnytyksen käynnistymiseen?? onko niistä ollu apua teillä??
kiinnostaaa tietää,ku tää olo on jo niin tukala
Kommentit (3)
Nää pisteet voi tehostaa supistuksia ja lievittää kipua synnytyksessä. En tiedä onko niillä varsinaisesti käynnistävää vaikutusta.
Alaselällä (lievittää etenkin selkäkipua samalla kun voimistaa supistuksia)
ns. hymykuopista (joillakin naisilla näkyy kuopat toisilla vaan kovemmat paikat ristiselällä n 5cm selkärangan molemmin puolin)
painamalla joko tasaiseen tai hieman pyörittäen. Käy läpi sormi sormelta tai rystysillä peppuvakoon päin (muodostaa siis v:n muotoisen alueen).
Tärkeimmät pisteet ovat kuitenkin nuo hymykuopat ja se paikka mistä peppuvakoalkaa.
Hartioissa: (voimakas kipupiste. vaikuttaa etenkin alamahan kipuun ja voimistaa supistuksia)
Molemmin puolin hartioita n. 10cm niskasta... ne pisteet, mitkä aina aristavat tai ovat herkät kun hartioita hieroo. Painaja itse ei tunne oikeaa kohtaa vaan painettavan täytyy itse sanoa milloin tuntuu " ilkeältä" .
Nämä olen joskus ottanut netistä aikoja sitten, joten voin muistaa väärinkin. Kannattaa vaikka googlettaa.
löysin itse samaisen linkin hieman yli vuosi sitten ja käytin tuota peukalon luona olevaa pistettä synnytyksessä kun supistukset rupesivat hiipumaan JA SAIN NIILLÄ OIKEASTI TULOSTA, supistuksia 2-3min välein, ilman tuota hierontaa melkein 10min välit.
Suosittelen
Minjuska ja syyskeiju06