Kertokaa vinkit siihen miten löytää hyvän kiinteistövälittäjän.
Sellaisen joka osaa hommat eikä yritä myydä alihintaan pikaisen välityspalkkion toivossa.
Kommentit (18)
Käy eri välittäjien näytöillä katsomassa, miten myynti sujuu. Osa välittäjistä vain avaa oven, jotkut esittelevät ja jotkut myyvät. Usein alueilla on välittäjiä, joilla on useita kohteita alueella. Heillä on yleensä hyvä näkemys alueen hintatasosta ja he osaavat myös kertoa sujuvasti alueen palveluista ja hyvistä puolista.
tee ite suora tarjous ja jätä välittäjä veke kokonaan..
Täällä pienellä paikkakunnalla "hyvä välittäjä" on se , joka vastaa yhteydenottoon. Pyysin hinta-arviota talosta alkukesästä 4 eri välittäjältä. Ja myös kysyin hintaa arviolle siinä tapauksessa, että talo ei menekään hänen kauttaan myyntiin. En siis edes olettanut saavani ilmaista arviota, vaikka moni kiinteistönvälitysfirma antaa ymmärtää että olis ilmaista (oikeasti ehdollista). Sain lopulta vain yhdeltä firmalta vastauksen ja tulivat käymään ja tekivät arvion. Muihin laitoin 3 kertaa muistutusta asiasta, ei vastausta. Tai no, yksi vastasi, että heillä ollaan nyt todella kiireisiä 😂 Isoilla paikkakunnilla tietysti enemmän kilpailua ja saa itse valita haluamansa välittäjän 👍
Vierailija kirjoitti:
Käy eri välittäjien näytöillä katsomassa, miten myynti sujuu. Osa välittäjistä vain avaa oven, jotkut esittelevät ja jotkut myyvät. Usein alueilla on välittäjiä, joilla on useita kohteita alueella. Heillä on yleensä hyvä näkemys alueen hintatasosta ja he osaavat myös kertoa sujuvasti alueen palveluista ja hyvistä puolista.
Kiitos. Tuo kuulosti hyvältä vinkiltä.
Ap
nato voitti jo kirjoitti:
tee ite suora tarjous ja jätä välittäjä veke kokonaan..
Tarjous kenelle? Olen myymässä.
Minä jätin nettisivun kautta tarjouspyynnön välittäjille. Neljä heistä pyysin katsomaan myytävää kohdetta ja kysyin hinta-arvion millä lähdetään myymään. Valitsin ammattimaisimman en halvinta, eli sen jolta itse mieluiten ostaisin asunnon. Hän oli myös läheltä ja tunsi alueen, näytti esimerkkinä miltä hänen myyntiesitteensä näyttävät, jne.
Vierailija kirjoitti:
Ostajana kyllä huomasi hyvin, että miten erilaisia välittäjät ovat. Osa välittäjistä ei osannut kysymyksiin, jos vastausta ei ollut myyntiesitteessä (sen osaan itsekin lukea), eikä he palanneet lupauksista huolimatta kysymyksiin. Sitten oli välittäjiä, jotka tunsivat alueen kuin omat taskunsa ja myivät mielikuvia ja kertoivat asunnon mahdollisuuksista.
Ala on sellainen, että harva jaksaa tai viitsii kauaa. Olivat sitten hyviä tai huonoja myymisessä.
Se kämppä myy itse itsensä tai sitten ei. Ei sillä välittäjällä ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Se kämppä myy itse itsensä tai sitten ei. Ei sillä välittäjällä ole mitään merkitystä.
Kyllä siinä kuule on. Moni välittäjä on vedättänyt asiakkaitaan myymään liian halvalla.
Soita jethrolle. Se on hyvä välittäjä. Meidän talokaupat se hoisi ammattimaisesti.
Alalla on paljon kokeilijoita, jotka on juuri tulleet kokeilemaan, olisiko tuo työ heidän juttunsa. En ihan sellaiselle laittaisi.
Tai suositelkaa suoraan. Espoo.