Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valakaa uskoa eli PAS:lla onnistuneet antakaa toivoa...

19.11.2006 |

Kaipaan onnistumistarinoita PAS-hoidoista, sillä olo on jälleen niin nujerrettu ja pitäsi jaksaa taas nousta.

Siis takana on IVF/ICSI, josta negaa tällä viikolla :(.

Tausta:

luomulapsi 2002 (saman miehen kanssa)

toisen yritystä 2004 lähtien.

tutkimuksissa miehen sperma niin huonoa (liikkuvia muistaakseni yhteensä 17 %), että hoidoksi suoraan IVF/ICSI

1. IVF/ICSI syyskuu 2005

(yksi hyvä 8-soluinen alkio) plussaa,

bakteeritulehduksen aiheuttama keskenmeno rv 14 +1, vauvanalku olisi ollut terve

2. PAS helmikuu 2006 (liian pian keskenmenon jälkeen?????)

neljästä alkiosta (kaksi hyvää, kaksi rupusakkia) yksi 8-soluinen hyvä selvisi, negaa

3. IVF/ICSI loka/marraskuu 2006

(yksi hyvä 8-soluinen) negaa

pakkasessa 4 alkiota (kolme hyvää 8-soluista, yksi 2-3 luokkaa)kahdessa oljessa

mutta tuntuu niin toivottomalta onnistua PASsilla. olen miettinyt myös kahden alkion siirtoa, mutta se pelottaa (vaikka toisaalta plussa tuntuu uskomattomalta saavutukselta, kuinka sitten kaksi plussaa...)

Siis kaipaan onnistumistarinoita noustakseni.

KIITOS

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olen todella pahoillani keskenmenosi sekä epäonnistuneiden hoitojen johdosta. Hienoa, että teillä on luomulapsi!

Minä sain IVF:n tuoresiirrosta negan ja olinkin varma, että nyt ei sitten onnistu ollenkaan, mutta toisin kävi. Ensimmäisessä PAS:ssa siirrettiin kaksi alkiota, plussaa ja kaksoset sitten syntyivätkin. Nyt saman IVF:n alkio (PAS) siirrettiin jälleen, plussaa ja heinäkuussa toivottovasti syntyy tämä vauva.

Ehkä liiankin positiiviselta saattaa kuulostaa jonkun korviin, ja itsekin tunnen suurta kiitollisuutta. Varsinkin, kun alkioitakaan ei saatu kuin kahdeksan kpl.

Paljon onnea ja voimia sinulle Pikkutintti seuraavaan koitokseen. Kyllä se plussa voi yhtä hyvin tulla PAS:lakin.

Peerit

Vierailija
2/6 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, että teillä kuitenkin on jo yksi muksu.

pahoittelen keskenmenoasi, minullakin on vakitettavasti kokemusta niistä.. 2002-2003 mulla oli kolme perättäistä keskenmenoa.

meillä on comifen-alkuisia raskauksia ollut 2002-2004 välisenä aikana 4kpl, joista viimeinen, eli 4. onnistui, ja poika syntyi 08/04.

toista alettiin toivoa hoidoilla 11/04, kokeiltiin clomit, ja lääkkeelliset inssit (menopur+muut) ja viimein siirryttiin IVF-hoitoon.

IVF saatiin 5 hyvää alkiota, joista kaksi erinomaista siirrettiin tuoreena, ja kolme yhtä hyvää meni kahdessa oljessa pakkaseen.

tuoresiirrosta saatiin kolme päivää kestänyt +, ja kun vuoto sitten alkoi, alettiin samantien valmistautua lääkkeelliseen PAS:iin (estrogeeni+lugesteron,ei muuta), joka siis tehtiin heti siihen kiertoon.

PAS:iin sulatettiin kaikki kolme alkiota, ja saaliina oli yksi tuhoutunut, yksi kolme- ja yksi neli-soluinen alkio, molemmista siirretyistä alkioista oli tuhoutunut yksi solu, eli olivat olleet pakastettaessa neli- ja viisi-soluiset..

no, jompi kumpi noista puolikuntoisista yrittäjistä oli sitten sitkeää sorttia, ja nykyään jumppaa massussa yöseen aikaan niin, ettei äiskä saa nukuttua ... =)

onnea matkaan!

-ennis- ja sintti rv27+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitkä hoitohistoria ja taival muutenkin, mutta en jaksa kaikkea tähän raapustaa... Kuitenkin tuoresiirrot eivät meille ole vauvaa tuoneet, mutta...

KOLME PAS-lasta meillä sen sijaan on ja kaikki olivat vieläpä heikkoja alkioita :)

Esikoinen, yhden rupuPAS-alkion siirto -> tyttö nyt 3v 10kk

Kakkonen JA Kolmonen, kahden rupualkion PAS, (toinen oli niin huono, että meinasivat heittää roskiin) -> Kaksoset, tyttö ja poika 9kk.

Meidän historialla uskon siis PAS:siin lujasti! ONNEA hoitoon!

Cikuriina ja pakkaslapset ;)

Vierailija
4/6 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on yksi IVF:n tuoresiirto onnistunut neljästä ja se päättyi keskenmenoon. PAS:eja tehty/yritetty tehdä neljä ja niistä kaksi on onnistunut raskauteen asti. Ekassa onnistuneessa sulatettiin kuusi alkiota ja niistä kaksi oli siirtokelpoista. Raskaus loppui kuitenkin lyhyeen kun kiinnittyivät hassusti. Tämä toinen onnistunut PAS olikin sitten todellinen ihme kun pakkasessa olleista kahdesta alkiosta molemmat selvisivät siirtoon asti ja toinen jatkoi kohdussa kasvua. Nyt mennään viikoilla 12+6 ja np-ultra ip:llä.

Jotenkin tuntuu, että jos nämä PAS-alkiot selviytyvät sulatuksesta siirtokelpoiseksi niin ovat niin sitkeitä, että raskausmahdollisuus on isompi kuin tuoresiirroissa. Ainakin minä olen kokenut niin koska olen raskautunut molemmista onnistuneista PAS-siirroista.

Joten toivoa on ja minä uskoisin enemmän nyt näihin PAS-siirtoihin : )

Lauruska 12+6

Vierailija
5/6 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä onnistunut raskautumaan (hävettää myöntääkin, mutta olisin ollut iloinen jopa keskenmenosta, niin kamalalta kuin se kuulostaakin). Yritimme nelisen vuotta ja olimme jo aloittamassa adoptiota, kun adoptiovalmennuksessa kehotettiin vielä kokeilemaan se viimeinenkin hoito. Tässä yhteydessä on muuten sanottava, ettei adoptiota varten ole pakko kaikkia hoitoja käydä läpi, mutta ehkä me olimme vielä hitusen epävarmoja kuitenkin.

No, pääsimme ulkopaikkakunnan jonosta naistenklinikalle melko lyhyen odotuksen jälkeen, mutta tuoresiirtoon ladatut odotukset saimme haudata hyvinkin pian. Olin melkoisen murtunut, mutta hiukan lohdutti tieto siitä, että PAS:iin ei tarvitse jonottaa samalla tavalla. Minulle oli tarkoitus tehdä PAS luonnolliseen kiertoon. Pidin parin kuukauden paussin, koska olin juuri saanut uuden työpaikan. Sitten kävin Helsingissä, jossa odotti sulatuksesta kaksi alkiota. Kukaan ei suositellut kahden alkion siirtoa, pikemminkin päin vastoin, mutta itse sain tehdä päätöksen. Päätin ottaa molemmat. Ja niinpä sitten säädyllisen ajan päästä testasin elämäni ensimmäisen plussan! Vähän ajan päästä ultrassa pörräsi kaksi vipeltäjää, ja nyt nämä kaksi ovat jo lähes 3-vuotiaita. Pakkasessa on vielä jokunen alkio, mutta meillä ei ihan vielä ole mahdollisuutta harkita pikkusisarusta. Toivottavasti sen onnen vielä saamme kuitenkin kokea.

Vierailija
6/6 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania stooreja. Onnistumistarinat ovat käsittämättömän hyviä mielennostattajia. Siis totta kai sitä tietää, että PASillakin joku harva onnistuu, mutta on helpompi uskoa kun kuulee tositarinoita.

Tuo pakastuksesta selviämisten sitkeys kävi itsellänikin mielessä. Meillä selvisi siis viimeksi PASissa vain yksi hengissä. Oli ihan hyvä 8-soluinen siirrettäessä. Olin silloin aika toiveikas, mutta pitää ajatella, että kohtu ei ollut vielä keskenmenon jälkeen valmis silloin. Minulla on aina ollut tosi hyvä limakalvo, mutta tuolloin (minulle tehtiin km:n jälkeen kaavinta) 2-3 kk keskenmenosta limis oli aika ohut.

Jälkeen päin tuntuu, että suuntasin PASiin liian nopeasti. Mutta silloin olin niin sekaisin surusta, että pistin toivoni uuteen hoitoon.

Tänään on ollut itkupäivä, kun kävin nimettömien muistolehdossa (vauvanalkumme tuhkaus ja siunauspaikalla) sytyttämässä kynttilän.

Koetan kuitenkin uskoa tulevaan ja suunnata PASiin (mahd pian eli joulun takia menee pitkään jopa helmikuulle).

Kahden alkion siirto kiinnostaa kovasti, mutta samalla myös pelottaa. Tuntuu niin käsittämättömältä, että kun kaikki raskaaksituleminen (!), raskauden kestäminen, synnytys on niin vaikeaa ts. aina joku voi mennä pieleen... että voisi oikeasti saada kaksi tervettä lasta samaan aikaan!!! Toki tiedän, että näin voi olla :).

Iloa on tuonut eilinen uutinen. Viisi vuotta vauvaa toivonut tuttavapariskunta odottaa vauvaa (syntyy keväällä) lukuisten hoitojen ja vaikeuksien jälkeen.

Mielelläni kuulen lisääkin PAS-onnistumisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan