Ono 250 euroa liikaa sekarotuisesta koiranpennusta (vahinkopentu)? Mun mielesta on, mita muut olette mielta? Olisin valmis maksamaan 100 euroa.
Kommentit (14)
Joku 100¿ toki on ok, ei niitä voi ilmaiseksikaan antaa, ettei nyt joudu tyystin vääriin käsiin....
riippuu tietysti siitä paljonko pentuja on tullut. Ei se omistajallekkaan ole halpaa lysti kasvattaa pentua 8 viikkoisiksi.
Ne kuitenkin alkavat syödä jo kiinteää ruokaa ennen luovutusta ja vastuullinen omistaja käyttää pennut eläinlääkärissä.
Jotta tukisit vasrmasti päivänvalon kestävää touhua, suosittelen ostamaan sekarotuisesi eläinsuojeluyhdistykseltä!
Hyvä vahinkopentujenkin kasvattaja haluaa että nartulla on kaikki hyvin. Käytetään ultrassa ehkä kerran ennen pentujen syntymää. Emälle annetaan matokuuria viikkoja ennen synnytystä ja 2 viikkoa sen jälkeenkin yhteen putkeen. Pennut käytetään lääkärissä ja pahimmassa tapauksessa emä joudutaan keisarinleikkaamaan.
Ei noi ole ilmaisia ja ne maksavat sekarotuisella kuin rotukoirallekin.
Pennut syövät kiinteää ruokaa ennen luovutusta ja madotetaan ehkä kerran tai kaksi.
100 euroa on liian vähän.
Mikäli on kunnollinen emäntä. Koska emän madotuksen , rokotukset, ultrat. Mahdollinen eläinlääkärinkäyttö synnytyksessä sekä pentujen tarkastuttaminen eläinlääkärillä maksaa rahaa. samoin, kuin pentujen tuokinta. eli ei todellakaan ole. liikaa 250.
Silloin ostaja saattaa saada käsiinsä niin sisä-, kuin ulkoloisiakin kantavan ripuloivan, pahimmassa tapauksessa jopa ihmisiin tarttuvaa pöpöä kantavan pennun. Pentu voi olla esim sisarusten jälkeläinen tai isän ja tyttären. Narttu saattaa tehdä ensimmäiistä juoksuistaan pentuja tai sitten vaihtoehtoisesti on jo hyvin iäkäs. Esimerkkejä olisi minulla lukemattomia, mutta siis vetoan ap:een, että tutkii taustat tai jos tuntuu, ettei oma tietotaito siihen riitä, turvautuu eläinsuojeluyhdistykseen. Pentutethtailijat ovat erittäin taitavia. Tarinaa on jos jonkinlaista... kaikkea ei TODELLAKAAN kannata uskoa!!!
Isästä aina ei ole varmaan tietoa.
En todellakaan halua olla missään muodossa mukana suosimassa pentutehtailua. Kävin lukemassa SEY:n sivuja, ja tulin siihen tulokseen että meidän tuleva koira löytyy sieltä...
terv. ap
Mitkä ovat siis niitä merkkejä, joita pitäisi varoa?
14, piipahda sinäkin sey piste fi sivustolla, siellä kerrotaan pentutehtailun tunnusmerkkejä. Ne ovat hyvin usein sellaisia, että niihin menee tavallinen koiranostaja vipuun. Nyyhkytarinaa kerrotaan ja koirakin luvataan toimittaa ihan uuteen kotiin asti.... Näin toimitaan tietysti siksi, että kotosalla saattaa olla kymmenittäin pentukoneita, jotka suoltavat itsestään kaiken antaen koiranpentuja maailmaan ihmisille, jotka eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita asioista selvittääkseen koiransa todelliset lähtökohdat. Raha vaihtaa omistajaa, toiminta on kannattavaa ja helvetin esikartanossa toiminta jatkuu! Kiitos AP, että kuuntelit! Toivotan teille onnea koiranvalintaan, olen varma, että saatte itsellenne rakkaan ja terveen prheenjäsenen!
Myös pentuja löytyy seuraavistakin paikoista: pelastetaankoirat piste com, espanjankoirat piste com tai kulkukoirat piste com.
Esim. pennut tuolta ensimmäisestä maksavat 150 euroa, aikuiset 100 euroa. Ja oikeastaan itse koira ei maksa mitään, vaan tuo raha koostuu kuluista, kuten siruttamisesta, rokotuksista, madotuksista jne.
Että tiedoksi sillekin jollekin, ettei sekarotuisista muka makseta veroa tai rekisteröidä. Kyllä vain.
koiratarhat piste kotisivukone piste com sivustolta lisää ulkomailla toimivia eläinsuojelujärjestöjä ja niitä, jotka tuovat koiria maahan!
ylipäänsä olen ihmetellyt sekarotuisten koiranpentujen korkeita hintoja. Ymmärrän, että jotain niistä kannattaa pyytää (100¿ kuulostaisi hyvältä), jotta eivät joudu vääriin käsiin.