Ruskeasta hiusväristä tulikin mustanruskea, apua!
Kävin siis toissapäivänä kampaajalla ja tarkoituksena oli värjätä blondit hiukseni punertavan keskiruskeaksi. Lopputulos on nyt mustanruskea. :(
Kampaajani sanoi, ettei punainen väri tarttunut kunnolla ensimmäisellä värjäyskerralla ja että väri haalistuisi tosi nopeasti näin ekan värjäyksen
jälkeen, kun vaaleaan pohjaan laitettiin.
Kertaalleen olen nämä pessyt ja mustalta näyttää edelleen. Kuinka kauan kestää, että väri haalistuu vaaleamman ruskeaksi, onko jotain vinkkejä vai voinko vaatia kampaajalta uudelleen värjäystä?
Kahdelle eri kampaajalle siis näytin ihan kuvasta haluamani värin ja yhteistuumin päättivät värin.
Kommentit (12)
Mulla oli tarkotuksena värjätä mustanruskeaksi ja väri haalistui 2-3 viikossa takaisin normaaliin väriini (tummanruskeaan) jossa on epätasaisesti väriä latvoissa. Että se siitä.
ALOITTAJA.. Toivotaan, että haalistuisi. Ihmetyttää ehkä eniten se, että latvoissa pitäisi olla vaaleampaa väriä kuin tyvessä, mutta hiukset on tasaisesti latvoja myöden mustanruskeat. Huonossa valossahan tai hämärässä näyttää jopa mustalta. :(
Väri haalistuu, kun laitat syväputsarissa/shampoossa askorbiinihappojauhetta hiuksiin, ja annat vaikuttaa 15-30min. Ei tee pahaa hiuksille, kuivattaa kyllä, mutta on siis c-vitamiini, jota käytetään ruuan säilöntään.
Jos pääset saunaan, tehostaa vaikutusta.
Riippuu hirveästi hiustyypistä ja hiuksen kunnosta, mutta kyllä tuohon yleensä menee useampi pesu, vaikka hiukset olisivat tiiviitä, hyväkuntoisia "neitsythiuksia". Käsitellyistä hiuksistahan tuo väri ei välttämättä lähde laisinkaan, mutta kampaajien ammattitaitoon toki pitäisi - sanon pitäisi, koska näitä kauhutarinoita, joissa kampaaja ei ole ollut tehtävien tasolla, on myös AV:lla - kuulua esim. sopivan hapatteen valinta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 07:28"]
Väri haalistuu, kun laitat syväputsarissa/shampoossa askorbiinihappojauhetta hiuksiin, ja annat vaikuttaa 15-30min. Ei tee pahaa hiuksille, kuivattaa kyllä, mutta on siis c-vitamiini, jota käytetään ruuan säilöntään.
[/quote]
Ja tosiaan, jos ei haalistu, niin tämä on oikeasti hyvä vinkki, jos hiuksissa on vain pari kerrosta väriä. Jos hiusta on värjätty paljon, ei välttämättä enää vaikuta kuin juureen. Perinteinen hilseshampoo toimii kokemukseni mukaan vielä syväputsaavaa paremmin, ja jos askorbiinihappoa ei löydy, niin ihan tavalliset c-vitamiinitabletit toimivat myös, kun ne murskaa ja niistä siivilöi pois mahdolliset kuoret.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 07:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 07:28"]
[/quote]
Ja tosiaan, jos ei haalistu, niin tämä on oikeasti hyvä vinkki, jos hiuksissa on vain pari kerrosta väriä. Jos hiusta on värjätty paljon, ei välttämättä enää vaikuta kuin juureen. Perinteinen hilseshampoo toimii kokemukseni mukaan vielä syväputsaavaa paremmin, ja jos askorbiinihappoa ei löydy, niin ihan tavalliset c-vitamiinitabletit toimivat myös, kun ne murskaa ja niistä siivilöi pois mahdolliset kuoret.
[/quote] Mulla on monta monta kerrosta väriä latvoissa ja aina on lähtenyt tummat pois. Usein menee latvoista liian tummaksi vaikka laitan ihan vähäksi aikaa lopussa, kun sopivan tummanruskeaa on vaikea valita, enkä ikinä muista millä viimeksi värjäsin. Askorbiinihappoa saa siis esim apteekista ja sitä tarvitsee shampoosee noin pari t-lusikallista. Maksaa muistaakseni about vitosen, ja siitä riittää moneen hiuskatastrofiin.
ALOITTAJA.. Kiitos vinkeistä. :)
Täytyy tosin vielä harkita onko aihetta valittaa kampaajalle tästä..
Kaunis väri,minulla on mustanruskea väri juuri nyt:)Haalistunut mustasta ja tykkään itse ja mies myöskin.
ALOITTAJA.. Eihän tämä ruma väri ole, muttei silti se mitä toivoin.
Mulla kävi noin 5 vuotta sitten ja löysinkin sitä kautta oman värini. Piti laittaa keskisävyiseen hiirenharmaaseen vähän mahongista sävyä, ilman että tummuusaste muuttuisi. Tuli kuitenkin mustanruskea jostain syystä. Alkuun järkytyin, mutta kun opin meikkaamaan uuteen väriin sopivasti, huomasinkin että tämä on paras väri mitä minulla on koskaan ollut. Siitä asti olen pitänyt hiuksia mustanruskeina värjäämällä tyvikasvun kerran kuussa.
Laitapa kuvaa tästä "mustasta" tukasta