Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ja liian matalat kalorit?

Vierailija
12.09.2021 |

Olen ylipainoinen nainen joka on nyt viimein alkanut laihduttamaan jojo-dieettiin ja vhh-kokeilujen jälkeen laskemalla kaloreita sovelluksen avulla. Olen samalla alkanut liikkumaan enemmän (lenkkeily, HIIT, sali). Mutta ongelma on se että kalorini tuntuu jäävän ilmeisesti liian alhaisiksi, enkä toisaalta meinaa uskaltaa syödä niin paljon kuin tarvitsisi.. Siis aivan hirvittää.
Sain kaloritavoitteekseni n. 1700kcal millä minun pitäisi laihtua, ja vaikka tuntuu että syön ihan hullun paljon, paljon enemmän kuin normaalisti, saan jatkuvasti päivän saldoksi n. 1400-1500 kcal.
Tässä jo epäilen että voiko se appi olla epäluotettava :D Olen punninnut kaikki ruuat ja kirjannut ne appiin niin tarkasti kuin pystyn.
Osaisiko täälla joku auttaa, onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Ootko tuolla kokeillut laskea energiantarpeesi? Minulla ainakin Fatsecret tarjoaa liian isoa kalorimäärää laihdutukseen.

Vierailija
2/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin useammassa eri paikassa mutta kokeilen vielä tuolla. Kiitos 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin useammassa eri paikassa mutta kokeilen vielä tuolla. Kiitos 👍

Sitten tuon laskurin antamasta kalorimäärästä vähennät sopivan vajeen. Esim. -500kcal. Itse käytän puhelin-appia vain laskemaan paljonko olen syönyt päivän aikana.

Vierailija
4/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuolla haarukaksi 1900-2300 kcal riippuen mitä laitoin aktiivisuudeksi, ehkä tällä hetkellä aktiivisuustaso on lähempänä tuota ylälaitaan. Siitä jäisi siis 1400-1800 kcal /päivä kulutettavaksi että laihtuisin.

Mutta ihmetyttää siis se että jo 1400 kcal pääseminen vaatii niin paljon syömistä 🙈

Ap

Vierailija
5/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nää energiatarpeet eivät pidä paikkansa. Itse olen 170/80, liikun paljon. Silti jos menee yli 1900 niin alan lihoo.

Vierailija
6/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tuolla haarukaksi 1900-2300 kcal riippuen mitä laitoin aktiivisuudeksi, ehkä tällä hetkellä aktiivisuustaso on lähempänä tuota ylälaitaan. Siitä jäisi siis 1400-1800 kcal /päivä kulutettavaksi että laihtuisin.

Mutta ihmetyttää siis se että jo 1400 kcal pääseminen vaatii niin paljon syömistä 🙈

Ap

No riippuu mitä syö 😀 Mutta minä olen laihtunut -8 kg elokuun alusta syömällä ihan hyvin. Olen mies 185/118 kg.

Vierailija
7/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt kesäkuulta asti paastonnut ma-pe. Viikonloppuisin syön vapaammin. Paino on pudonnut 6 kiloa. Viikolla syön vain yhden aterian vuorokaudessa. Lisäksi yhden tai kaksi banaania.

Vierailija
8/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No riippuu mitä syö 😀 Mutta minä olen laihtunut -8 kg elokuun alusta syömällä ihan hyvin. Olen mies 185/118 kg.

Teen kyllä fyysistä työtä ja kalorit päivässä noin 2200.

Vierailija
9/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun syö kunnollista ruokaa, niin sitä tosiaan saa määrällisesti syödä ihan kunnolla. 1200-1700 kcal on ihan hyvä määrä energiaa, jos kuitenkin liikkuu samaan aikaan eikä tule nälkä.

Vierailija
10/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kulutus pitäisi periaatteessa laskea paino ilman rasvaa tai rasvaa painosta noin 10%.

Vierailija
11/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin laihduttaa muutaman koronakilon pois ja lähtötilanne oli 54 kg/153 cm. Yritin syödä 1400 kaloria ja nälkä oli niin, että huimasi, oksetti ja yöunet katosi kiljuvassa nälässä. En vaan tajua miten joku voi kokea kylläisyyttä noin vähäisillä kaloreilla. Nostin kaloreita ja onnistuin laihtumaan vaivaiset 2 kiloa puolessa vuodessa. Olkoon, en ala itteäni enempää kiusaamaan. Tykkään kuntoilla kunnolla, enkä nälän heikentämänä.

Vierailija
12/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tässä hiljan vähän pätkäpaastomaista rytmiä (en syönyt enää klo 17-18 jälkeen mitään) yhdistettynä vähän matalampiin hiilareihin (n.100 g) mutta mun täytyi lopettaa se kun menin jotenkin aivan ylikierroksille. En saanut enää nukuttuakaan kun energiaa oli vain niin paljon! Muuten se sopi kyllä tosi hyvin ja tykkäsin, enkä ole mikään iltapuputtaja niin se meni aivan luonnostaan. Mutta unirytmi heitti niin pahasti että se oli pakko lopettaa kun niissä on jo ennestäänkin ongelmaa ja vasta hiljan olen saanut ne taas paremmaksi.

Mutta ehkä sillä tämä kaloreiden laskenta tuntuu niin hassulta kun äskenkin tein vielä pannareita ihan vain sen takia että saisin kaloreita ylemmäs (olisi jäänyt jonnekin 1200kcal muuten) mutta mitään nälkää tai muuta tarvetta minulla ei siis olisi ollut enkä normaalisti söisi enää näin myöhään.

Ap

Vierailija
13/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin laihduttaa muutaman koronakilon pois ja lähtötilanne oli 54 kg/153 cm. Yritin syödä 1400 kaloria ja nälkä oli niin, että huimasi, oksetti ja yöunet katosi kiljuvassa nälässä. En vaan tajua miten joku voi kokea kylläisyyttä noin vähäisillä kaloreilla. Nostin kaloreita ja onnistuin laihtumaan vaivaiset 2 kiloa puolessa vuodessa. Olkoon, en ala itteäni enempää kiusaamaan. Tykkään kuntoilla kunnolla, enkä nälän heikentämänä.

Sillä mietinkin että voiko mulla olla vain virhe niissä kaloreissa vai syönkö oikeasti todellakin niin vähän. Ja siis sanottakoon että olen aina pitänyt itseäni enemmän suuriruokaisena kuin pieniruokaisena. Hämmentynyt Ap

Vierailija
14/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 1400 kcal nyt niin paljon ole että siinä joutuisi syömään aivan väkisin ja urakalla. Jos pannukakkua teet niin yksikin pieni pala on helposti hilloineen monta sataa kilokaloria jne. En usko, että lasket oikein. Tietenkin jos vain kurkkua, porkkanaa ja ruisleipää yhdellä ohuella kalkkunaleikkeellä järsit mutta siihenkään en pidemmän päälle usko.

Vierailija
15/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä mietinkin että voiko mulla olla vain virhe niissä kaloreissa vai syönkö oikeasti todellakin niin vähän. Ja siis sanottakoon että olen aina pitänyt itseäni enemmän suuriruokaisena kuin pieniruokaisena. Hämmentynyt Ap

Punnitsetko ruuat oikein grammoina?  Ja ainakin Fatsecret-sovelluksessa on usein oletuksena 100g sisältämät kalorit.

Vierailija
16/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruuat kyllä grammalleen sen mukaan mitä syön, tänään punnitsin kaiken extra huolellisesti kun halusin varmistaa etten arvioi määriä väärin ja siinä vika.

Tänään olen syönyt

Aamupala

Kahvi kevytmaidolla

1 ruispala paahdettuna, päällä 5 grammaa voita

2 ohutta siivua oltermannia (6g)

Paljon tomaattia

76 g munakokkelia (maitoon tehtynä)

274 kcal

Lounas

3 kaupan valmiskaalikäärylettä puolukkahillolla

Kahvi kevytmaidolla

Pala 70% tummaa suklaata

395 kcal

Välipala

Vaniljarahkaa 45g

Laktoositon turkkilainen 45 g

Marjasekoitusta 70 g

Kaurarieska, päällä sinappia, lehtisalaattia, 40 g tonnikalaa vedessä.

265 kcal

Päivällinen kanasalaatti

Kanan sisäfile paistettu 118 g

Salaatti, paprika, kurkku

Muutama g auringonkukan siemeniä

20 g curry salaatinkastiketta

13 g fetaa

229 kcal

Iltapala

Itsetehdyt gluteenittomat pannarit

Söin 3 kpl pientä pyöreää pannaria + niiden päällä 5 g siirappia

(Tein steviasokerilla ja hyvin minimi rasvamäärällä)

266 kcal

Näyttääkö kalorit väärältä? Ja kiitos kaikille vastanneille 🙏🏻

Ap

Vierailija
17/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan ruuat kyllä grammalleen sen mukaan mitä syön, tänään punnitsin kaiken extra huolellisesti kun halusin varmistaa etten arvioi määriä väärin ja siinä vika.

Tänään olen syönyt

Aamupala

Kahvi kevytmaidolla

Paljon tomaattia

274 kcal

Lounas

Kahvi kevytmaidolla

Pala 70% tummaa suklaata

395 kcal

Välipala

Vaniljarahkaa 45g

Marjasekoitusta 70 g

265 kcal

Päivällinen kanasalaatti

13 g fetaa

229 kcal

Iltapala

266 kcal

Ap

Laitoin Fatsecretiin sun aamupalan. Sain kaloreiksi 304. Eli suurinpiirtein oikein on.

Vierailija
18/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää laihdutko. Laihduttajalle 1200 kcal on hyvä. Jollain 1700 kcal dieetillä laihdutus on tosi hidasta ja sitten, jos joskus viikonloppuna vähän herkuttelee niin koko viikon kalorit paukkuu yli.

Vierailija
19/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon 1700 kaloreilla, tai ainakaan laihduttajan kalorimäärä se ei ole. Kalorimäärä saisi olla 1200 että laihtuu. Ainakin naisella, miehet saa syödä enemmän.

Vierailija
20/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt

Aamupala

Kahvi kevytmaidolla

Paljon tomaattia

274 kcal

Lounas

Kahvi kevytmaidolla

Pala 70% tummaa suklaata

395 kcal

Välipala

Vaniljarahkaa 45g

Marjasekoitusta 70 g

265 kcal

Päivällinen kanasalaatti

13 g fetaa

229 kcal

Iltapala

266 kcal

Ap

Laitoin Fatsecretiin sun aamupalan. Sain kaloreiksi 304. Eli suurinpiirtein oikein on.

🥰 kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä