Paljonko voi laihtua 2 kuukaudessa?
Kommentit (7)
Riippuu ihan lähtöpainosta ja siitä paljonko ylipainoa on. Reilusti ylipainoinen voi laihtua alkuun useita kiloja viikossa (itseltä lähti aikanaan Painonvartijoissa ensimmäisellä viikolla 3,5 kg) mutta normaalipainon sisällä laihduttavalle jo puoli kiloa viikossa on erinomainen saavutus. Nopeaan painonpudotukseen ei kannata pyrkiä, koska siinä menettää aina enemmän lihaksia.
Riippuu ihan lähtöpainosta ja siitä kuinka paljon on valmis satsaamaan terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan ja itsekurista.
Olen lihonut reistailevan kilpirauhasen, kortisonilääkityksen, stressin ja valvomisen takia.
En siis ole mikään mässääjä, mutta uupunut.
Nyt olen syksyyn asti lomalla ja aion ottaa kunto- ja laihdutusspurtin kohti oikeaa minääni.
Ehkä on realistista laihduttaa vaatekokoja ja motivoida sillä.
Ap
Mä laihduin normaalipainon sisällä suunnilleen 4kg 2 kuukaudessa. Sopiva tahti, vaikka olen herkutellut juhannuksena 3pv, tälläviikolla jo yhden päivän ja tulevana viikonloppunakin vielä niin vaikutus painoon vain n 400g ja se putoaa parissa päivässä pois. Tuo viides/viimeinen pudotettava kilo on tiukassa...
mulla oli lähtöpaino 72kg, pituus 173cm.
Aloitin 1,5kk kestävän karppauksen jonka aikana tein 6krt viikossa reippaita tunnin kävelylenkkejä, paino putosi tuona aikana 6kg.
Lopetin karppauksen sekä kävelylenkit, aloitin punttisalin ja fillaroinnin sekä siirryin ihan normaali ruokavalioon ja paino tippui vielä pari kiloa. Nyt sitten taas herkut maistuu ja paino noussut kilolla.
Tällä hetkellä painoa 65kg, eli edelleen 7kg vähemmän kuin n4kk sitten. Herkuttelua pitäisi pystyä vähentämään, muute paino taas kohta samoissa lukemissa kuin alkukeväästä :(
0,7kg viikossa, noin 6kg / 2kk olisi aika soppeli pudotusvauhti.
Varmaan voi lahtua noin 10kg kahdessa kuukaudessa, mutta joutuu syömään älyttömän vähän.
Puoli kiloa viikossa