Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit ja jatkuvat menkat. Hyvä keksintö joo

Vierailija
30.03.2021 |

Aloitin syömään pillereitä lääkärin kehoituksesta. Runsaat vuodot saatais loppumaan kokonaan. Mutta niin vain menkat alkoivat päivälleen ja nyt ne sitten ovatkin jatkuneet 2 vkoa jippii! Meneekö näihin tottuessa pidemmän aikaa? Loppuuko tää vuoto millonka?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitithann pillerit uuden kierron alkaessa, ensimmäisenä vuotopäivänä ? Pilleri tulee myös ottaa päivittäin samaan kellonaikaan, jolloin hormonipitoisuus pysyy tasaisena ja vuotohäiriöt vähenevät. Pillereiden aloituksen jälkeen vuotojen rytmi voi olla hakusessa kolmesta kuuteen kuukautta, joten kannattaa olla kärsivällinen.

Vierailija
2/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuivat kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin minipillereitä 10 vuotta ja kuukautiset tulivat säännöllisesti koko sen ajan. Ainoastaan kivut helpottivat ja vuodot lyhenivät mutta eroon en niistä päässyt.

Vierailija
4/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensin vuotoa 3 viikkoa putkeen ha loppui kokonaan sen jälkeen. Nyt 6 vuotta ilman menkkoja. Merkkinä Cerazette

Vierailija
5/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasti olen noita syönyt. Voikohan vuotaminen jatkua viikkoja? Vielä ei ehkä kannata lääkäriä vaivata ja kysyä.. Kiitos kokemuksista, hyvistä ja huonoista. Lisääkin saa kommentoida. ap

Vierailija
6/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkasti olen noita syönyt. Voikohan vuotaminen jatkua viikkoja? Vielä ei ehkä kannata lääkäriä vaivata ja kysyä.. Kiitos kokemuksista, hyvistä ja huonoista. Lisääkin saa kommentoida. ap

Mulla jatkui tiputtelu 3kk kunnes vaihdoin merkkiä. Sitten loppui menkat mutta myös pimppa kuivahti niin pahasti ettei tullut seksistä mitään eikä ollut haluakaan. Jotta eivät kaikille sovi...

Vierailija
7/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vuosikaudet normaalit pillerit ja kuukautisten annan kuukautisten tulla kahdesta neljään kertaa vuodessa. Ei tarvitse kärsiä. 

Usein puhutaan pillereiden haittavaikutuksista, mutta ei siitä kuinka ihanaa on olla ilman kuukautisia. 

Vierailija
8/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkki? Itsellä toisilla vuoti kokoajan ja slindalla loppu kokonaan.

Vierailija
9/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari kuukautta oli normaalit (mun mittapuulla) kuukautiset. Sen jälkeen alkoi jatkuva vuoto, joka ei vaan loppunut koskaan. Tuplattiin pillerien annostus. Pari kuukautta "normaalit" kuukautiset ja sama homma. Lisättiin rinnalle toinen pilleri. Sama kuvio pari kuukautta ja sitten jatkuva vuoto. Tuplattiin myös rinnakkaispilleri. Sama homma. Tripla annoksella (+tuplana toinen) kokeilin hetken, mutta kun alkoi taas se jatkuva vuoto niin ilmoitin että enää koskaan en ensimmäistäkään hormonipilleriä suuhuni pistä. Ne eivät vaan sovi minulle ja kuolen niiden kanssa verenhukkaan vaikka pointtina nimenomaan oli että pääsisi eroon noista kuukautisista eroon liian runsaan verenvuodon takia. Kaksi ja puoli vuotta meni tässä hassunhauskassa kokeilussa.

Vierailija
10/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Azalia on toi merkki. ap

Vierailija
11/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan pari vuotta ehkäisykapseli, samaa tavaraa kuin minipillerit. Lääkäri mainosti että menkat loppuis. Pas kanmarjat, vuodin sen 2 vuotta lähes putkeen. Ei siis sovi kaikille.

Niin ja normipillerit ja minipillerit eri asiaa eli turha verrata keskenään.

Vierailija
12/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 9kk. Loppui vasta kun lopetin pillerit. Jälkeen päin olen ihmetellyt miksi edes jatkoin noin pitkään.

Jotain hyvää jos pitää keksiä niin ehkäisyteho oli 100% koska se verinen Niegara vei ne viimeisetkin halut mitä pillerit eivät vieneet.

Vierailija
13/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät toimi kaikilla samoin. Jos jatkuu, varaa aika samalle lääkärille. Vuotohäiriö voi johtua esim. munasarjakystasta.

Vierailija
14/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toimii yhdellä ja toinen toisella. Olemme yksilöitä.

Mulla ei aikanaan minipillerit toimineet, mutta yhdistelmät/rengas loistavasti ilman mitään sivuoireita ylirunsaisiin kuukautisiin. Eivät toimi kaikilla.

Siis hyvä keksintö joillekin. Sulle ehkä joku toinen ratkaisu on se hyvä keksintö.

Vierailija
15/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti 9kk. Loppui vasta kun lopetin pillerit. Jälkeen päin olen ihmetellyt miksi edes jatkoin noin pitkään.

Jotain hyvää jos pitää keksiä niin ehkäisyteho oli 100% koska se verinen Niegara vei ne viimeisetkin halut mitä pillerit eivät vieneet.

Miksi ihmeessä et ottanut yhteyttä lääkäriisi? Vuotohäiriö voi olla oire vaikka mistä, syövästä esim., myomasta, kystasta jne.

Jotenkin yksiniitinen ajatus, että johtuu pillereistä. Nuo on tutkittava.

Niagara kirjoitetaan kahdella a:lla.

Vierailija
16/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama. 🤭 Ehkäisyteho oli todellakin 100%

Vierailija
17/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda yhdistelmä pillereihin, noita moni pillereitä kai lähinnä käytetään jos imettää...

Vierailija
18/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama. 🤭 Ehkäisyteho oli todellakin 100%

Niin ja vuoto alkoi pillereistä ja loppui kun lopetin ne. Lääkärin kanta oli, että joillekin käy näin ja todnäk myös muut minipillerit aiheuttavat samaa. Lopetin pillerit ja vuoden päästä tästä oli lapsi sylissä. ❤️

Vierailija
19/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mahtavaa jos ei menkkoja tulisi enää koskaan! Vaihdevuosiin vielä matkaa.

Vierailija
20/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda yhdistelmä pillereihin, noita moni pillereitä kai lähinnä käytetään jos imettää...

Tai jos on yli 35. Tai jos on ylipainoa. Tai jos tupakoi.

Olen eri, mutta ainakin itselleni minipilleri on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto koska olen yli 45 ja lievästi ylipainoinen. Vaihtoehto olisi kyllä kiva löytää, koska minullakin on usein kuukautiset kahden viikon välein ja kestävät lähes viikon... eli kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän