Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te koiraihmiset voitte lähteä mihinkään spontaaniin tai edes suunniteltuun reissuun?

Vierailija
24.02.2021 |

Näin korona-aikana spontaaneista reissuista tai ylipäätään reissuista voi vain haaveilla, ja tähän aikaa minulle sopisi koira oikein hyvin. Kotoilen, ulkoilen, en ole matkustanut minnekään vuoteen. Mutta entä, kun joskus taas voi lähteä matkalle? Minne laitatte koiran? Entä jos tulee vaikka hautajaismatka monen sadan km päähän? Sukulaisvierailu? Pitkä viikonloppu johonkin Euroopan kaupunkiin? Kaukomatka? Miten järjestätte koiran hoidon? Ei kai nyt kukaan 15 vuotta ole käymättä missään kauempana matkailemassa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahoitolat ovat tätä varten. Itselläni sukulaiset ja ystävät ottavat koiran mielellään hoitoon.

Vierailija
2/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. tätini jolla on useampia koiria hommasi usein minut (veljentyttö) hoitamaan koiria ja asumaan talossaan loman ajaksi.

Myös koirahoitoloita käytetään yleisesti tai viedään koira hoitoon kaverille, omille vanhemmille tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut, sukulaiset. Yleensä mukana.

Vierailija
4/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien hoitolaan. Joskus otan mukaan, jos mahdollista.

Vierailija
5/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parikymppiset ottavat koiran ja muutaman kuukauden päästä sijoittavat sen enemmän tai vähemmän pysyvästi vanhemmilleen hoitoon. Ihan hyvin silloin voi matkustaa! (Tai tietenkään ne vanhemmat ei voi, mutta ketä se nyt enää kiinnostaakaan)

Vierailija
6/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säännöllisessä työelämässä, joten spontaanit reissut ei onnistuisi. Reissujen ajaksi kysytään koiralle hoitaja tuttavapiiristä. Yleensä vapaaehtoisia on useampi. Täällä on myös useampi maksullinen koirahoitola. Facebookissa on myös ryhmä, jossa lemmikkn hoitoapua tarjotaan. Näitä kotimajoittajia on useita, jotka ottavat hoitoon pientä maksua vastaan.

Vierailija
7/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellistä koiraa hoitivat mun vanhemmat ja kerran anoppikin. Nykyinen koira on ollut koirahoitolassa. Tosin suurimman osan aikaa sen elämästä on ollut tämä korona. Mutta viime kesänä veimme oikein vasitella sitä muutaman kerran koirahoitolaan, jotta tottuisi. Jos tämä koira vanhetessaan viisastuu, sitä voi viedä sitten sinne mun vanhemmillekin. Mutta tämä on tosi reaktiivinen, joten vaatii paljon ihan perusjutuissa.

Vierailija
8/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt korona-aikana matkustella, mutta ennen koronaa kyllä matkusteltiin. Tuolloin koirat vietiin Hyvinkään koirauimalan hoitolaan aina matkan ajaksi. Tuolla koirat jopa uitettiin ja pestiin matkan aikana, joten oli ihanaa aina saada ekstrapuhtaat koirat kotiin. Myös koirien omista lääkityksistä huolehdittiin hyvin ja lisämaksulla ostettiin joskus hierontaa yms. koirillemme. Ehdottomasti paras hoitopaikka meidän koirillemme.

Ja vuosien varrella on monia muitakin hoitoloita/ hoitopaikkoja testattu, mutta niistä ei niin hyviä kokemuksia valitettavasti ole.

Vierailija
9/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan kyllä yksinkertaisesti vähennetty matkustelua. Ei meistä oo kiva jättää koiraa hoitoon. Yllätysvisiittejä tai sukulaisten hautajaisia sadan kilsan päässä ei yksinkertaisesti ole. Reissut suunnitellaan huomioimalla ihan ensin koira.

Jos on pakko johonkin reissuun mennä, niin vanhempani ottavat koiran mielellään hoitoon.

Vierailija
10/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahoitolaan. Meillä on hyvä vakituinen hoitola, jossa koirat tykkäävät olla. Myös siskoni hoitaa välillä tarvittaessa jos työvuorojensa puolesta pystyy. Hän ei vuorotyön takia itse voi ottaa koiraa vaikka haluaisi.

Vierailija
11/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissut reissattu, työt tehty.

Otimme koiran, koska nyt on aikaa koiralle.

Meillä on varmasti maailman tyytyväisin ja onnellisin poika😍

Vierailija
12/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama läheinen, jotka pitävät koiraa mielellään. Koira rakastaa heitä. Tuon matkoilta kunnon tuliaiset, kun rahaa eivät halua.

Koira kannattaa sosiaalistaa hyvin ja totuttaa hoitopaikkoihin. Ongelmakoiralle on vaikeampi löytää hoitaja.

Vierailija
13/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Koirat autoon ja menoksi. 

Vierailija
14/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutama läheinen, jotka pitävät koiraa mielellään. Koira rakastaa heitä. Tuon matkoilta kunnon tuliaiset, kun rahaa eivät halua.

Koira kannattaa sosiaalistaa hyvin ja totuttaa hoitopaikkoihin. Ongelmakoiralle on vaikeampi löytää hoitaja.

Ja vielä ”hautajaisreissuista”: kotimaan matkalle koira on helppo ottaa mukaan. Hotelleissa on lemmikkihuoneita. Itse olen voinut tehdä useimmat työmatkatkin koiran kanssa.

Vierailija
15/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän poika on tyytyväinen nyt? Ennen veitte koiran pojalle hoitoon, mutta nyt reissut ja työt tehty?

Tajusin kyllä pointin, mutta jotenkin lässytystä nämä "meidän poika", kun kysymys on eläimestä.

Vierailija
16/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säännöllisessä työelämässä, joten spontaanit reissut ei onnistuisi.

No hohhoijaa. On kai viikonloput keksitty? Vai oletko säännöllisesti töissä 7 pv viikossa?

Vierailija
17/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me voitukaan ja koira sai lähteä. Onneksi oli sentään vain koira eikä lapsi.

Vierailija
18/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin köyhänä koiraihmisenä ei mihinkään pääse lähtemään . Ketään ei mielellään ota koiraa hoitoon , en ota enää eläimiä, kun tämän aika jättää. Taidan ottaa naisen sitten. Kai nekin ihan kivoja ovat. Onhan niistäkin tietysti huolta . Pitää ulkoiluttaa,ruokkia ja ei kai niidenkään ylläpito ilmaista ole. Sen voi kuitenkin jättää pidemmäksi aikaa kotiin kun käy jossain.

Vierailija
19/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos voidaan, otetaan koira aina mukaan, kun mennään sukulaisille/ystäville. Myös hotelleissa on lemmikkihuoneita.

- Vanhemmilleni hoitoon. Ottavat hoitoon myös ihan muuten vaan mielellään viikoksi-pariksi lenkkikaveriksi. Pyytävät siis ihan itse.

- Lemmikkihoitola. Näitä palveluita on tarvittu noin kerran vuoteen. Koira nyt 7 v. Kerran oli viikon ulkomaanmatkan takia, jonne lähdettiin lähes koko lähipiirin kanssa. Muuten yhden vrk kerrallaan.

Vierailija
20/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän poika on tyytyväinen nyt? Ennen veitte koiran pojalle hoitoon, mutta nyt reissut ja työt tehty?

Tajusin kyllä pointin, mutta jotenkin lässytystä nämä "meidän poika", kun kysymys on eläimestä.

Otettiin koira vasta sitten, kun lopetettiin reissut ja työt.

Eläimelläkin on tunteet.

Kaikilla ihmisillä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän