Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oikeasti auttaa hampaiden vihlomiseen?

Vierailija
06.01.2021 |

Vihloville hampaille tarkoitetuista hammastahnoista ei mitään apua. Vihlonta johtuu esiin tulleista hammaskauloista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

⬆️

Vierailija
2/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinun pitää mennä hammaslääkäriin, sieltä löytyy paremmat hoidot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vihlonta helpotti kun aloin syödä lisänä rautaa ja b12-vitamiinia, molemmista todettiin ensin lääkärissä puutos. Ilmeisesti vaikuttavat limakalvoihin ja siten myös ikeniin. Vihreä elmex on mulla ainoa kokeilemani tahna, joka sopii.

Vierailija
4/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä elmex käytössä. Hammaslääkärissä käyty muutaman kuukauden välein. Tulee ihan hiton kalliiksi :(

Vierailija
5/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluorikäsittely suuhygienistillä ja sen jälkeen kotihoitona vihlovien hampaiden hammastahnat. Sivele tahnaa vihloviin kohtiin ennen harjausta ja anna vaikuttaa hetki ennen harjausta. Jos nämä ei auta niin ienrajojen paikkaus hammaslääkärillä, peitetään vihlova kohta ohuella muovikerroksella.

Jatkossa ehkäise vihlonta käyttämällä pehmeää hammasharjaa, vältä eroosiota aiheuttavia tuotteita kuten esim maustetut kivennäisvedet ja tuoremehut janojuomana.

Vierailija
6/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin varoittanut mutta mulla alkoi inhottava vihlonta sen jälkeen kun aloin aamupalalla syömään joka päivä verigreippiä. Nyt tuntuu olevan kaikenlaiset "pudistavat" sitruunan juomiset muotia, mutta omasta kokemusesta varoitan että kannattaa harkita kovin runsasta sitruksen syömistä. Jos se nyt siitä johtui. Toisaalta ennen verigreippikuurin aloitusta ei ollut mitään vihlontaan viittaavaakaan, joten....

Vierailija
7/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä purkuttele hammaspesun jälkeen, voit myös lisätä hammastahnaa paljastuneisiin hammaskauloihin. Näin maskiaikoina ei tule esteettistä haittaakaan.

Säännöllinen fluoraus suuhygienistillä, sillä vahvemmalla fluorilla, nimeä en valitettavasti muista ( ei se keltainen tökötti )

Hammaslääkäri voi myös pinnoittaa paljastuneet hammaskaulat, jos muu ei auta. H-lekurilta voit saada myös vahvemman fluoritahnan reseptin.

Ja tietysti pehmeä harja/sähköisellä ei liikaa painetta, etteivät paljastu lisää.

-ex-hhoitaja-

Vierailija
8/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolavesi

Vierailija
9/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskauloihin voi sivellä paikka-ainetta ohuen kerroksen, loppuu vihlonta.

Vierailija
10/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluoritabletit auttaa.

Vierailija
11/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla auttaa nuo tahnat. Laitan sitä ohuelti sellaisenaan vielä hammaspesun jälkeen hampaankaulaan.

Vierailija
12/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä vihloo? Jäätelö?

Vierailija
13/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsemmä poies hamphat, ei tule kipiä sen jälkhen son varmha. 

Vierailija
14/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pois kaikki limsat, liiat sitrukset ja muut happamat hedelmät (esim. granaattiomena) ja kirpeät karkit. Jos syön ässämix pussin en voi päiväkausiin pestä hampaita sen jälkeen vihlonnan takia.

Vierailija
15/15 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ennenkin varoittanut mutta mulla alkoi inhottava vihlonta sen jälkeen kun aloin aamupalalla syömään joka päivä verigreippiä. Nyt tuntuu olevan kaikenlaiset "pudistavat" sitruunan juomiset muotia, mutta omasta kokemusesta varoitan että kannattaa harkita kovin runsasta sitruksen syömistä. Jos se nyt siitä johtui. Toisaalta ennen verigreippikuurin aloitusta ei ollut mitään vihlontaan viittaavaakaan, joten....

Se sitruunahappo :-(

Toisaalta hampaita ei pitäisi harjata heti aamupalan jälkeen ( en nyt väitä, että teit näin ), se kuuluisa puolen tunnin happohyökkäys!

Aamupesu on lähinnä "sosiaalinen pesu", raikastaa suun yön jäljiltä. Harvempi yöllä syö..

Pesu ennen aamiaista ja purkuttelu suuvedellä ( vihlontaa estävällä ) jos tuntee sen tarpeelliseksi.

-ex-hhoitaja-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi