Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hmisen kalloon tulla painaumia/klommoja vuosien varrella? Ihmettelen vain,

Vierailija
18.05.2009 |

kun omasta mielestäni kallonion ollut melko tasainen mutta nykyisin ihan keskellä päätä hiusten alla tuntuu outo painauma kooltaan useita senttejä. Asia vaivaa mua mutta en kehtaa sen vuoksi lääkäriin mennä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja viime aikoina kun olen tunnustellut päätäni tarkemmin, olen huomannut, että mulla on kello 1:ssä (jos päälaki on kellotaulu ja kuusi on takaraivossa) painauma. Se ei ole syvä, mutta sormella sitä voi muljuttaa. Se on kuin juova, 2 cm, jonka otsan pääty on pyöreähkö painauma. Jos laitan sormen oikealle ohimolle ja nostan sormen ihoa pitkin suoraan ylöspäin päälaelle, kolo tulee vastaa. Jos muljutan sitä pyöreää koloa, voin tuntea hyvin lievää aristusta. Ihan niin kuin se olisi kireä, kuten jokin muukin "hierontapiste". En ole koskaan tietääksi loukannut kalloani.

Vierailija
2/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tullut ihmeellisiä painaumia päälaelle olen ihmeissäni voisko joku kertoa mistä johtuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havaitsin eilen samanlaisen painauman ja samassa kohtaa. Eikä ole siis ennen ollut. Aloin googlettaa asiaa ja tämä on ainoa paikka missä aiheesta edes puhutaan. Joten kysyisinkin, että onko viestiketjun aloittajalle selvinnyt mistä moinen johtuu, tai osaisiko joku muu auttaa asiassa?

Vierailija
4/45 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut ettei kalloni ole aivan tasainen.

Vierailija
5/45 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässäkin on mannerlaatat aivan niinkuin maapallollakin.

Vierailija
6/45 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidät päät luhistuu pikkuhiljaa kasaan.

Vierailija
7/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, tämä on mulle ainakin oikeesti ongelma! Kaipaisin vastauksia..

Vierailija
8/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monttu päässä. Mutta kyllä se uskoakseni on ollut siinä aina. En kyllä muista milloin havaitsin ensi kerran.

Vierailija
9/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ei ole tarkemmin tietoa muuta kuin että:
- Kallon luu voi paksuuntuu elämän mittaan paikoin, joten ehkä on mahdollista että tuntuu kohoumana kallon muodossa.
- Kuopasta hankalampi sanoa..voisiko olla että kuoppa on kuitenkin ollut siinä aina? Ja jostain syystä olet sen vasta nyt huomannut tai se on tullut helpommin havaittavaksi? Varsinaista "uutta kuoppaa" voisi ehkä selittää luun syöpyminen paikallisesti..osteolyysi..jostain syystä alueella on häiriintynyt luun hajottamisen ja muodostumisen tasapaino..

Vierailija
10/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 06:22"]Teidät päät luhistuu pikkuhiljaa kasaan.
[/quote]
Syy: tiedätte kyllä. Liikaa av:ta.

Vierailija
11/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alienien superlaserin tekosia.
Yrittävät sillä päästä päänne sisälle ottaakseen ajatuksenne hallintaansa ja tehdäkseen teistä kätyreitään.

Vierailija
12/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Uuden Ajan merkkejä. Muutokset alkoivat hiljalleen joulukuun 2012 jälkeen, kun galaktinen portti aukesi. Onneksi olkoon! Olette valittuja.

Vierailija
13/45 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos parissa päivässä on kalloon muodostunut jotain, niin eiköhän se homma selviä melkoisen nopeasti...

Vierailija
14/45 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviskö tämä ikinä? Mulla on sama ongelma..

Vierailija
15/45 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämmöisen painauma-havainnon tein omassa päässäni tänään. Kaikkien kallon saumojen kohdalla on saumojen suuntaiset painaumat ja hiusrajasta puoleenväliin päälakea on 7cm pitkä, 1,5cm leveä, selkeästi kohollaan oleva alue, jonka sivut painautuneet vieressä olevaa kalloa alemmalle. Ainakaan vielä pari päivää sitten näitä ei vielä ollut.

Pää ei ole kipeä, mutta noin kuukauden ajan on tuntunut, ettei ajatus kulje kunnolla. Viimeisen viikon ajan olen ollut yberväsynyt. Voihan toki olla, ettei mainitut asiat liity mitenkään toisiinsa..

Onko linjoilla ketään, jolla mitään arviota asiasta, voiko kalloon tulla tämmöisiä muodostumia aikuisella iällä, ilman mitään ulkoisia tapaturmia tai muita tekijöitä?

Vierailija
16/45 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nämä painaumat/kohoumat kallon päällä olevien kudosta/rasvan jne. "pahkuroita"...Ei kallo luuna käsittääkseni mihinkään muljahtele ilman traumaa.

Vierailija
17/45 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:09"]

Oisko nämä painaumat/kohoumat kallon päällä olevien kudosta/rasvan jne. "pahkuroita"...Ei kallo luuna käsittääkseni mihinkään muljahtele ilman traumaa.

[/quote]

Kohouma tuntuu ihan kovalta. Sen vieressä on painaumasyvänne, jonne kun painaa sormea, luunsauma tuntuu terävältä. Samoin päälaella on reikämäinen syvänne, josta kun kallon saumakohtia pitkin kuljettaa sormea, niin kovat reunat tuntuvat selkeästi.

Vierailija
18/45 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pää kellään tasainen ole. Kuulostaa nyt vähän luulotaudilta, onko sulla paljon stressiä? Jos vaan nyt pystyisit olemaan näpelöimättä sitä päätäs ja ajattelematta koko asiaa.

Vierailija
19/45 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 21:09"]

[/quote]

Kohouma tuntuu ihan kovalta. Sen vieressä on painaumasyvänne, jonne kun painaa sormea, luunsauma tuntuu terävältä. Samoin päälaella on reikämäinen syvänne, josta kun kallon saumakohtia pitkin kuljettaa sormea, niin kovat reunat tuntuvat selkeästi.

[/quote]

Voi yöks.... :/ käy lääkärissä.... vaikka en silti usko tuon olevan mitään kummempaa...

Vierailija
20/45 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko näihin painaumiin kenellekään mitään selvyyttä ikinä?

Mulla kanssa mainitun kaltainen, kohdassa josta on särkenyt viime aikoina......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi