Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä oma asianajaja, niin kuin jenkkifilmeissä?

Vierailija
06.02.2014 |

En ole koskaan tarvinut asianajajaa missään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetään sen verran vähän juristeja, että monella ei ole "omaa". Työoikeudelliset asiatkin hoidetaan yleensä liiton juristin kautta.

Vierailija
2/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan on, koska olen samalla asianajajalla teettänyt sekä testamentin että avioehdon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan oikeudenkäynneissä ole olleet sellaisia. Perus suomalaisia pukumiehiä tai jakkutätejä. Mutta syyttäjä todellakin on ollut nimensä mukaisesti syyttäjä..

Asianomistaja, todistaja

Vierailija
4/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:39"]No ei ainakaan oikeudenkäynneissä ole olleet sellaisia. Perus suomalaisia pukumiehiä tai jakkutätejä. Mutta syyttäjä todellakin on ollut nimensä mukaisesti syyttäjä..

Asianomistaja, todistaja

[/quote]

Oho luin oma = samanlainen.. kuume vienyt jo näön näköjään.

Vierailija
5/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:38"]

No tavallaan on, koska olen samalla asianajajalla teettänyt sekä testamentin että avioehdon.

[/quote]

niin ja esim. tavalliset testamentit saa hoidatettua pankin notaarilla, asianajaja on ylikoulutettu siihen.

Vierailija
6/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt asianajajaa yhdessä syytteessä ja samaa käytin myöhemmin yrityskaupassa. Pari pienempää asiaa olen hoitanut hänellä. Yritystoiminnassa aina joskus tarvitsee lainopillista apua sopimuksiin tai vastaaviin, mutta yksinkertaisimpiin asioihin yrittäjien lakimies riittää. Käytännössä joulukortit on lähetetty viime vuodet, ei paljoa muuta, mutta on hänen puhelinnumero tallessa, jos tulee tarvetta.

Vierailija
7/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:42"]

[/quote]

niin ja esim. tavalliset testamentit saa hoidatettua pankin notaarilla, asianajaja on ylikoulutettu siihen.

[/quote]

No eipä ole paljoa hintaeroa käykö notaarilla vai asianajajalla. Molemmilla on valmiit pohjat eri sopimuksiin ja osaavat ehdottaa tilanteen mukaiset muutokset niihin.

Vierailija
8/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
9/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuota onhan mulla, kun sattumoisin olen töissä asianajotoimistossa :D

Vierailija
10/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ikävä kyllä. En ikinä olisi uskonut et oisin tarvinnut, mutta ex on ollut väkivaltainen sekä mua ja lastamme kohtaan joten on ollut pakko hankkia asianajaja, tosin ei kyllä ole mitenkään hirveän hyvä mutta parempaankaan ei ole varaa sillä ne hyvät kiireisiä ja tätä rataa.. Yhteen käsittelyyn menin ilman tätä oikeusavustajaa mutta hyvin pärjäsin, tuomari antoi sitten erikseen aina vuoron ja se helpotti. Olin todistaja ja myös se ns kanteen nostaja(lapsenpahoinpitely asia). Paskaista touhua toiv ei tarvia koskaan enää sellaisia kokea, mut mitäpä sitä ei oman sekä lapsensa turvallisuuden takia tekisi vaikkei sekään aina auta

Vierailija
11/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on. Olen hoitanut kaikki avioehto- sun muut lakiasiat yhdellä ja samalla asianajajalla. Myös mieheni on asianajaja, mutta hänen hoitoonsa en viitsinyt uskoa avioehtoasioita :)

Vierailija
12/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, koska hän sattuu olemaan sukua. Onneksi en ole paljoa tarvinnut, ihan vain testamentti-, avioehto- ja avioerojuttuja.

Vierailija
13/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mulla sama. Alunperin otin lakimiehen hoitamaan avioeroani ja lasten huoltajuutta. Sittemmin olen hakenut (ja saanut) lasten yksinhuoltajuutta ja tosiaan tehnyt sen testamentin ja uuden avioehdon tällä samalla. Eli kaipa hän mun juristi on... Aika paljon on exän takia joutunut käyttämään. Mikään ei mennyt sopimalla.

Vierailija
14/14 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta näin jälkikäteen ajateltuna olisi muutamissa tilanteissa ollut ihan hyvä ratkaisu. Eivät pääsisi sukulaisjuristit viilaamaan linssiin. Vaikka toisaalta, eihän korppi korpin silmää noki eli valitettavasti apua ei aina löydy. Huomasin sen, kun kävin yhden perintöjutun tiimoilta oikeusavustajalla hakemassa neuvoa asiaan. Jäi tunne, ettei ollut ymmärtävinään asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi