Puhelimen muisti koko ajan täynnä
Kyseessä androidpuhelin. Kun katsoin mikä syö muistia väitti että kuvat ja videot, vaikka olen siirtänyt ne sisäiselle muistikortille. Tyhjensin myös välimuistia ja käynnistin puhelimen uudestaan, mutta ei, ei millään mahdu puhelimelle kaikki. Miten muut olette ratkaisseet tämän? Sisäisellä muistikortilla pitäisi olla parinkymmenen gigan edestä tyhjää tilaa ja kuvien ja videoiden pitäisi olla sillä, silti valittaa että muisti täynnä.
Kommentit (30)
Mulla on iphonessa 256gb, suosittelen.
En hommaa iphonea. Ja puhelin siis väittää että muisti täynnä vaikka kaikki kuvat mukamas sisäisellä muistikortilla, mutta silti ei ilmeisesti jotenkin toimi niinkuin pitää.
Kun siirsit ne kuvat ja videot muistikortille, poistitko ne kameran muistista sen jälkeen? Koska jos et, nyt sulla on siellä puhelimella ne KAHTEEN kertaan. Muistikortilla JA käyttömuistissa. Eli varsinaisesti et siirtänyt vaan kopioit ne toiseen paikkaan.
Palauta tehdasasetuksille ja aloita alusta.
Ne kuvat ei ole siellä kortilla vaan puhelimen muistissa. Siirrä kuvat kortille. Muuta asetukset niin että kuvat menee automaattisesti muistikortille. Siirrä pilvestä kaikki kuvat esim ulkoiselle levylle. Spotify lataukset saat myös siirrettyä muistikortille.
Siirrä ne pilveen.
Google Driveen tai I Cloudiin, riippuen käyttöjärjestelmistäsi.
Poista sitten puhelimesta.
Mulla sama ongelma, mutten edes tiedä mistä sais muistikortin, miten se asennetaan ja miten sinne kuvat siirretään.
Vierailija kirjoitti:
Kun siirsit ne kuvat ja videot muistikortille, poistitko ne kameran muistista sen jälkeen? Koska jos et, nyt sulla on siellä puhelimella ne KAHTEEN kertaan. Muistikortilla JA käyttömuistissa. Eli varsinaisesti et siirtänyt vaan kopioit ne toiseen paikkaan.
Siis klikkaan nimenomaan siirrä, ei kopioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis klikkaan nimenomaan siirrä, ei kopioi.
Klikkaa vaan, se siltikään poista niitä sielätä puhelimen muistista. Ne pitää poistaa ihan erikseen.
Käy sovellukset läpi yksittäin ja tyhjennä välimuistit.
Jos on sovelluksia kuten telegram tai kik niin ne varastoi väliaikaisia tiedostoja jotka ei suoraan ehkä näy välimuisti-osiossa, täytyy mennä resurssienhallinnan kautta sinne.
Jossain galleria-sovelluksessakin voi olla giga välimuistia.
Mulla oli pitkään Samsungin vanhemmassa Xcoverissa sama ongelma, enkä löytänyt valikoista asetusta jolla olisin saanut estettyä niiden kuvien kopioitumista puhelimelle siitä huolimatta, että olin niiden paikaksi merkinnyt microsoftin pilven. Nyt viimeisimmässä päivityksessä kuvakansioon tuli joku muutos, ja nyt ne menee vihdoin ja viimein vain sinne pilveen, eivät jää puhelimen muistiin kummittelemaan.
Kiitä onneas, että sulla ei oo iPhone. Niihin ei edes saa muistikorttia :D
Kuvat kannattaa laittaa menemään automaattisesti pilveen (google kuvat). Näin puhelimen muisti ei täyty kuvista (taitaa viimisen 30 pv aikana otetut kuvat olla aina luurissa).
Vierailija kirjoitti:
Siirrä ne pilveen.
Google Driveen tai I Cloudiin, riippuen käyttöjärjestelmistäsi.
Poista sitten puhelimesta.
Oli käytössä googlekuvat ja googletili, mutta se tuli täyteen ihan liian nopeasti. En tiedä miten videoita kannattaisi säilyttää, kun ei ne pilveenkään sitten mahdu, saati puhelimelle tai muistikortille.
WhatsApp voi olla täynnä sinne tulleita videopätkiä, kuvia ja giffejä. Tarkistapa, ja tyhjennä itseltäsi.
Paljonko puhelimessa on vapaata sisäistä muistia?
Paljonko vapaata tilaa muistikortilla?
Mihin kamera tallentaa kuvat?
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp voi olla täynnä sinne tulleita videopätkiä, kuvia ja giffejä. Tarkistapa, ja tyhjennä itseltäsi.
Tämän olen huomannut itsekin, on aika typerää että sovellus varastoi kaikki videot ja kuvat jotka olet kerran vilkaissut.
Vierailija kirjoitti:
Kiitä onneas, että sulla ei oo iPhone. Niihin ei edes saa muistikorttia :D
Kuvat kannattaa laittaa menemään automaattisesti pilveen (google kuvat). Näin puhelimen muisti ei täyty kuvista (taitaa viimisen 30 pv aikana otetut kuvat olla aina luurissa).
Mut iPhonesta pystyy myös poistamaan ne kuvat ja videot paljon helpommin. Muistikortti ei ole neljässä vuodessa ollut puute.
Vierailija kirjoitti:
Näin se varmaan on. Itse siirsin kaikki kuvat tietokoneelle. Ja poistin sen jälkeen kaikki kuvat puhelimelta. Nyt toimii@
Pitääkin tarkistaa nuo välimuistit seuraavaksi, niitä ei voi poistaa yleisesti vaan pitää poistaa puhelimessani sovellus kerrallaan. Esimerkiksi puhelimen uudelleenkäynnistys ei auttanut yhtään...
Tällä hetkellä en siis pysty lainkaan ottamaan esimerkiksi valokuvia, kun muisti liian täynnä. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Alle 3 vuotta vanha puhelin.