Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on tuuletinvalaisin?

Vierailija
05.08.2013 |

On ajatellut ostaa makkariin tuuletinvalaisimen kun ei ole tilaa pöydälle laittaa sellaista pöytätuuletinta. Mutta onko ne tehokkaita mitkä on katossa. Saako niihin kaukoäädintä vai pitääkö aina nousta vetäseen siitä narusta?

Tuntuu vaan että nuo tuuletin valaisimet on niin 80-90-lukua! Eikö mitään ole mallia ole päivitetty tälle vuosituhannelle?

Löysin Anttilasta vähän modernimman (ei sekään mikään hieno ole),

mutta mietityttää kun siinä ne siivet on lyhyemmät kuin muissa niin onkohan siinä yhtään tehoa?

http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/tuuletinvalaisin-hurricane-2959427--malli

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen on tehokas. Omassa makkarissamme ei tällä hetkellä ole, mutta voisin sittenkin hankkia sellaisen uudelleen. Ihan se ja sama miten ysäriä on.

Pojalla on huoneessaan valkoinen valaisintuuletin ja se on siellä erittäin tarpeen. Huonetta kuumentaa pari pöytätietokonetta, niiden isohkot näytöt, TV sekä vieressä oleva sauna.

Niin että hanki vaan. Tuo tuuletin helpottaa kesällä ihn hurjasti nukkumista.Talvisin kierosuunnan voi laittaa toisin päin, jolloin se painaa lämmintä ilmaa katosta lattiaan. Kaukosäätimellisiä en ole nähnyt vielä, mutta eipä noita narujakaan tarvitse koko ajan kiskoa.

Vierailija
2/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletinvalaisin, mauttomuuden huippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, ei tuu eikä tilata. Amerikkalainen kammotus

Vierailija
4/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on makkarissa sellainen tuuletinvalaisin, ja olen hemmetin tyytyväinen. Valoa en koskaan pidä päällä mutta tuuletin on aina ykkösellä. Katkaisijasta laitan päälle, ja jos haluun lisää tuuletusta niin sitten vedän narusta lisää. Kannattaa miettiä miten päin laittaa sen potkurin pyörimään, joko työntämään alaspäin tai katon kautta kiertämään. Mulla on suht iso makkari (40 m2) ja siinä on pönttöuuni, siksi käytän tuuletinta myös talvella, saa lämpöjä paremmin kierrätettyä. Olen hankkinut toisen ja vielä yhtä etsin olohuoneeseeni, siellä takka- leivinuuni lämmittää ja kiertoa saisin niillä lisää siihen isoon ( 110 m2) huoneeseen.

Suosittelen ja kerron mielelläni lisää.

Vierailija
5/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.greenmoore.fi/vento/index.php?id=8

Minusta tuo on jo ihan esteettinen.

Vierailija
6/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:46"]

http://www.greenmoore.fi/vento/index.php?id=8

Minusta tuo on jo ihan esteettinen.

[/quote]

Tuohan on jo ihan hieno, kiitoksi linkistä! Vielä kun saisi jotenkin yhdistettynä kristallikruunuun, kun tykkään sellaisista. Tuo "junttiudenhuippu" -huutelu kyllästyttää jo niin, että ei korvaansa jaksa lotkauttaa. Se hyvä puoli keski-ikäisyydessä on, ettei enää tarvitse piitata muiden mielipiteistä. Järki menee kulissien edelle.

no:2

Vierailija
7/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 5 täsmentää, siis tuo ei ole ainoa valaisin makkarissa, mulla on katossa neljä muuta valaisinta, jotka tosin ei kovin usein ole päällä, sitten mulla on led- valoja taulujen päällä ja pari tiffanyä työpöydän päällä. Kynttilöitä poltan paljon, tuuletin pyörii mulla vain kesäisin muutamana päivänä ja talvella silloin kun laitan pönttöuunin pellin kiinni.

Vierailija
8/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on olkkarissa ja siitä en ikinä luopuis. Kesällä aivan paras, tälläkinhetkellä päällä

Vierailija
9/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä lukua ovat, mutta ihan ehdoton.

Meillä on muksuilla samanlainen, tosin 4-siipinen? kun ap:n linkissä ja itsellämme se Cottex vai mikä se oli siellä samassa linkissä. Ihan huiput!

Vierailija
10/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuuletinvalaisimet olohuoneessa ja makkarissa. Olkoon jonkun mielestä tyylittömät mutta kivat ne on kesäisin. Itse en tykkää nukkua tavallisen lattia/pöytätuulettimen tuuletuksessa. Tuo kattotuuletin tuulettaa mukavammin.

Vierailija
11/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ja pois en antaisi. Asumme upeassa asunnossa1800-rakennettu ja meidän kodista on pari kertaa tehty juttua sisustuslehtiin. On paljon ns parempaa merkkiä, perittyä antiikkia ja sisustussuunnittelijaa käytetty. Kaikissa makkareissa on tuuletinvalaiset. Poika oli kaverillaan yökylässä ja kun tuli kotiin uhkas ryöstää possun ja hakea samanlaisen. Käytiinkin hakemassa ja seuraavana yönä pojan lattialla, patjan vierekkäin nukkui koko perhe. 

Valikoima on tosi suppea ja ruma, Anttilasta on meidän kaikki hommattu.

Niin, lehdissä ei näkynyt valokuvia makkareiden ropelleista :).

Vierailija
12/13 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sellaisen pois tyylillisistä syistä. Nyt ajattelin hankkia uuden käytännöllisistä syistä.

Vierailija
13/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kiinnostaisi tietää, mistä kivijalkakaupasta moisen kapistuksen nykyään löytäisi? Aiemmin niitä oli ainakin Prismoissa, mutta näyttävät poistuneen valikoimasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän