Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko autokolarin syyllisen osapuolen

Vierailija
19.07.2013 |

lain mukaan velvollisuus tehdä vahinkoilmoitus omalle vakuutusyhtiölleen? Ja missä ajassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osapuolet pääsevät sopimukseen vaurioiden korvauksista ilman poliisia tai vakuutusyhtiöitä, niin samapa se. Ei ole pakko ilmoittaa.

Käytännössä kuitenkin harvoin näin kukaan haluaa toimia. Pienessäkin kolarissa tulee yleensä sellaisia peltivaurioita, että kyllä ne kannattaa vakuutusyhtiön piikkiin laittaa.

Vierailija
2/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kai jotenkin niin että syyllisen osapuolen on tehtävä vahinkoilmoitus "kohtuullisen ajan kuluessa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole määritelty tarkkaa aikaa, olen aina pyytänyt poliisin paikalle. Silloin on mustaa valkoisella vakuutusyhtiölle, jos toinen ei tee vahinkoilmoitusta.

Vierailija
4/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vahinkojen ilmoittaminen on täysin vapaaehtoista, vaikka vahinkojen korvauksesta ei ole sovittukaan ja syyttömän osapuolen auto on vaurioitunut ajokelvottomaksi eikä korjausta voida em. syistä aloittaa? Ja MITÄÄN sanktiota ei syylliselle tästä tule?

Vierailija
5/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:46"]

Menee kai jotenkin niin että syyllisen osapuolen on tehtävä vahinkoilmoitus "kohtuullisen ajan kuluessa".

[/quote]Mikä mahtaa olla tämä "kohtuullinen aika" ja onko siitä tosiaan mustaa valkoisella lakikirjassa vai onko tämä pelkkää mutua?

Vierailija
6/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:50"]

Eli vahinkojen ilmoittaminen on täysin vapaaehtoista, vaikka vahinkojen korvauksesta ei ole sovittukaan ja syyttömän osapuolen auto on vaurioitunut ajokelvottomaksi eikä korjausta voida em. syistä aloittaa? Ja MITÄÄN sanktiota ei syylliselle tästä tule?

[/quote]

Juuri näin. Ja tämän takia jos on syytön, kannattaa AINA pyytää poliisi paikalle.

Sittenkään ei ole mitään takeita, koska syyllinen ilmoittaa vanhingosta. Itse ehdin tekemään autostani ilmoituksen, mutta sitä ei käsitelty, koska syyllinen ei ollut tehnyt ilmoitusta. Syyllinen vitkutteli jonkin aikaa, jotta sai sovittua tutun korvauskäsittelijänsä kanssa omista vakuutuksistaan. Autoni oli siirretty Espooseen ilman, että minulle oli ilmoitettu ja kävin sitä Tuusulan vahinkokeskuksessa kyselemässä. (Siellä vaan näyttivät valokuvaa autostani "joo, on se ollu täällä, mutta ei oo enää.") Lisäksi autoni oli jo myynnissä netissä, vaikka minulla oli edelleen oikeus (vakuutusyhtiön itsensä antama!) käydä tyhjentämässä omat tavarani autostani. Osa tavaroistani oli jo hävinneet autostani, eikä kukaan niitä korvannut. Olin sentään heti tyhjentämässä autoani kun sain luvan, ja silti näin kävi.

Toisin sanoen tästä oppineena: ENNEN kuin auto nostetaan hinausauton lavalle, tyhjennä se kaikesta omaisuudestasi. Poistat KAIKEN, mikä on sinulle tärkeää, ja mikä ei kuulu autoon (vaan on esim. lisävarusteita).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi