Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
541/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että toisten reissut herättävät näin paljon pahaa verta. Kun mun mielestä taas toisten mökkeily ole multa pois, oon iloinen jos muillakin on kivaa omassa elämässään.

Kyllä kaikki oli vilpittömän iloisia laskettelumatkalaisten puolesta ja heidän oikein onnistuneesta Alppireissusta vaikka nyt toivat koronan tullessaan. Ja että muillakin lentomatkalaisilla vaikkapa Itävalta, Italia ja Espanja oli onnistunut ja oikein kiva reissu mitä nyt koronan toivat tullessaan. Kunhan nyt on kivaa omissa elämässään, viis riskiryhmistä. Ja että heti töihin Ilman karanteenia riskialueilta tultua vaikka koronasta tiedettiin.

Suomalaiset on vaan niin kateellisia toisten lomista! Tällainen poikkeuslaki nyt on joka vuosi ettei tässä niin ihmeellistä ole ja mitä se nyt haittaa taloutta jos miljardi euroa päivässä menee taivaan tuuliin.

Vierailija
542/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se saa harmittaa, jos ulkomaanreissut kesältä peruuntuu. Mutta kyllä aikuisen ihmisen se pitäisi kestää! Lomia tulee edelleen ja kyllä niille matkoille pääsee jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ole siellä metsässä käynyt vähintään kouluaikoina kun niitä metsäretkiä luokan kanssa tehtiin. Mä asun Helsingissä, Keskuspuiston vieressä (Keskuspuisto on nimestään huolimatta metsä) ja käyn paljon siellä lenkillä. 

Täällä kun on selitetty, että on pää ja sielu jotenkin tyhjä heillä jotka tykkää matkustella. Mä olen esim. sitä ehdotettua Imatrankoskea käynyt katsomassa kolme kertaa, ja on se todellakin hieno paikka. Mutta ei se mun päähän tai sieluun mitään sen kummempaa täytettä tuonut. Vajaa tunti siellä kerrallaan on katseltu ja joskus siellä oli jotain musiikkiakin, mutta ei siinä nyt tuntunut kuitenkaan samalta lomafiilikseltä kuin vaikka jossain Lissabonissa kierrellessä esim. museoissa ja iltaisin syömässä paikallista ruokaa erittäin halvalla kuin jos vertaan vaikka sen Imatran ravintolatarjontaan ja hintoihin. 

Vaikka olis Lissabonissa kuinka halpa ravintola, niin väitän, että Imatran reissun jälkeen on lompakossa enemmän säästynyttä rahaa. Vaikka juopottelisi Imatralla ja söisi isosti. :D

Vierailija
544/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen viime vuodet matkustanut lähinnä kotimaassa, satunnaiset ulkomaanreissut ovat olleet Pohjois-Norja ja Pohjois-Ruotsi. Kesäloma ja suuri osa vapaa-ajasta menee harrastusten parissa kuten retkeily, kalastus ja veneily. Joten harvemmin tulee vedettyä päiväkaljaa epäesteettisissä kuppiloissa missä on rumat mainoskyltit tai vierailtua kotiseutumuseossa tai Cumuluksessa.

Olisiko kyse kuitenkin siitä, että suurin osa ihmisistä kaipaa niitä Ranta-Pallon suosittelemia helppoja matkakohteita eivätkä he niinkään kaipaa lomaltaan fyysisiä haasteita tai he eivät ole omillaan luonnossa jos on vaarana, että puhelimessa ei ole tolppia.

En ole koskaan elämäni aikana ollut edes kännissä ja sanoisin oleva lähes absolutisti ja olen jopa urheillut kilpatasolla, mutta siltikin en kaipaa lomaltani kalastusta, en mutaista järveä, en puhelinta, enkä metsäretkeilyä. Eikä ongelmani ole, jos joku kaljakuppila on räkäinen.

Toiset ajattelevat, että täydellinen loma on joku telttaretki Norjassa monen tunnin automatkan päätteeksi ja heille joku viiden tähden hotelli Las Vegasissa olisi pahin mahdollinen asia. Mutta meitä on joka junaan.

Ollaan olevinaan niin paljon parempia, kun pidetään jostain järvien tuijottelusta ja metsään kakkimisesta. Ihan kiva, että joku tykkää, mutta monet arvostavat lomalla kaikkea sitä mitä suurkaupungit tai jotkut hienot lomakeskukset voivat tarjota.

Suomalaisille on ihan turha tulla selittämään etteivät he tiedä mitä metsäretkeily on. Joka ikinen kyllä tietää. Ihan jokainen. Ja vaikka se olisi kuinka helppoa ja sitä tarjottaisiin pakettimatkana, niin moni sanoisi ei kiitos siltikin.

Minulla ei tulisi mieleenkään lähteä ajamaan etelä-Suomesta Norjaan ollakseni jossain teltassa ja maksaa siitä ehkä tuhansia euroja yhteensä. Siinä olisi kaikki mitä en lomalta halua. Aina valoisaa, hyttyset ja muut Lapin purevat hyönteiset, herätä aamuyöstä lintujen viserrykseen, hankala ruuanlaitto, ulkovessailu, huonot pesumahdollisuudet, sään armoilla oleminen ja jalkojen hautominen paksuissa kengissä. Niin ja samat naamat koko reissu.

Tiukkapipo mikä tiukkapipo. Pelkää menettävänsä kontrollin niin alkoholi on nou nou. Järvet ovat mutaisia, niin niin tietysti. Järvissähän on todistetusti enemmän mutaa kuin vettä. Suomi on kuuluisa tuhansista luonnonvaraisista mutakylpylöistään.

Las Vegas ***** oli siisti parikymppisenä mutta jokseenkin elähtänyttä jos elämä ja kokemukset pyörivät rahan ympärillä. Dubai on elämys ostoskeskuksineen ja hotelleineen, viis eettisyydestä. Ihmisoikeudet, no joku muu välittäköön niistä, minulla on kesäloma.

Hyttyset hyi, ihmisoikeudet ihan sama. Valoisat yöt kamalaa, rahanpesu ja rikollisuus ihan jees. Linnut visertää ihan järkyttävää, lomaresortin viihdytyryhmä ihanaa, huikeeta viihdettä. Tipataan bussikuskia, taputetaan lennolla, shopataan feikkipradaa, ihana oman hotellin baari illasta toiseen ja se hurmaava paperivarjo alkoholittomaan drinksuun. Rohkeana mennään vaikka lähikaupunkiin retkelle ja räpsitään tungoksessa ainutlaatuisia atmosfäärikuvia niin kuin tuhannet muut sillä samalla neliömetrillä.

Samat naamat koko reissun ärsyttää? Olet siis sinkku? Ihme ja kumma. Olet ilmeisesti niin hauskaa matkaseuraa että matkustat lähinnä yksin.

Tänä kesänä ei matkusteta vaan pysytään kotona. Kypsy siihen.

Juoppo kuin juoppo, jos et osaa olla juomatta kännejä elämäsi aikana.

Myönnät, että Las Vegas voi olla siisti. Eipä ne ihmisoikeudet Suomessakaan aina toteudu. Juuri joku sai tuomion, kun olivat pitäneet vankina jotain miestä Suomessa. Tai nuo nepalilaisravintolat. Mutta ei Suomessa mitään tapahdu. Eipä, ei.

Elähtänyttä on paskoa ulkona, kun sisävessatkin on keksitty. Ei, eikä minun lennoilla kukaan koskaan taputa. Hmm, mistäköhän johtuu?

Miten ne sinun matkakavereittesi naamat siellä metsässä vaihtuu? Jos teitä on kolme niin niitä samoja naamoja katsot. Mutta kun olet ihmisten ilmoilla, niin niitä naamoja näkee ja paljon. On lentoemäntää, bussikuskia, satunnaisia tuttavuuksia, myyjiä, tarjoilijoita, muita turisteja, paikallisia, ravintolan pitäjiä ym. Mutta tietenkin kun rakastaa olla vain ja ainoastaan itsensä kanssa, niin muut ovat vain ärsyttävä häiriö täällä maailmassa ja nauttii vain siitä yhdestä naamasta. Siitä omasta.

Olet oikeassa järvet ovat pikemmin leväisiä, kun mutaisia Suomessa.

Kaikki absolutistit, joita olen jututtanut niin ovat kontrollifriikkejä, kantavat traumoja tai ovat entisiä juoppoja. Jokaisen oma valinta mutta sinulla tuo tiukkapipoisuus viittaa kontrolloinnin tarpeeseen, samoin vahva tarve hygieniaan. Vessapaperin loppu voisi olla sinulle henkilökohtainen katastrofi - taipuisiko luontosi bideeseen tai palleroporonjäkälään?

Suomi ei ole ihmisoikeusasioissa listojen kärkipäässä. Tällä hetkellä meillä on Euroopassa kaksi kriisiä. Se, johon kaikki huomio kohdistuu eli koronavirus ja kriisi Välimerellä, josta kukaan ei puhu. Sinkuksi päättelin sinut siitä, että sinua ärsyttää ”samat naamat”. Rakkaansa naama kun ei useimmiten ärsytä. Minulla on kokemusta reissuilta tuhansista kilometreistä, sadoista päivistä saman puolisonaaman kanssa ja ei ärsytä. Yhen yhtään. Kannattaa tehdä valinnat aikanaan huolella niin ei myöhemmin kaduta.

Järvien vedenlaatu on hyvä tai erinomainen yli 80 % Suomen järvistä. Itsellä kiinnostus on virtaavassa vedessä, pohjoisen luonnossa ja erämaassa. Mitä kauemmaksi kuljen niin sen puhtaampaa, vapaampaa ja helpompaa elämä on. Johtopäätös on, että mahdollisimman kauaksi ihmisistä.

Ei viittaa kontrollin tarpeeseen, vaan päinvastoin ihmiset jotka eivät enää välitä hygieniastaan ovat yleensä mielenterveysongelmaisia. Ja kuinka monen vähän juovan ihmisen kanssa olet puhunut? Suomessa ei montaa sellaista ole, ellei tätä nykyistä nuorten sukupolvea lasketa? Sinähän se meistä kahdesta jaksat nipottaa tästä alkoholista. En minä. Se näyttää olevan suurikin ongelma sinulle, vaikka puhumme ihan minun juomisesta. Mitä jos puhuisimme sinun juomisesta?

Ei vessapaperin loppu olisi mikään katastrofi. Osaan käyttää sekä bidetä, että pestä pyllyni muutenkin. Mutta olisin sinusta huolissani, jos sinusta on kiva kävellä tahnaisen pyllysi kanssa pidempiäkin aikoja.

Järvien vesien laadun ja sinilevän määrä kerrotaan joka vuosi aika tarkkaan ja onhan noita uintikieltoja aika useinkin. Mutta ne sivutat kevyesti.

Hyvä, jos tykkäät tavastasi lomailla. Ehkä voit silloin ymmärtää millaiselta se tuntuisi, jos et pääsisi lähtemään sille reissullesi.

Törkeää sivuuttaa kevyesti uintikiellot, ei ole yhtään eettistä. Uintikielto on paljon tuhoisampaa kuin 170 000 koronauhria tai lukuisat Välimeren tilanteen hukkuneet.

Kysytäämpä näiden uhrien omaisilta ja hoitohenkilökunnalta että eivätkö he yhtään käsitä, että nyt menee yhden pääkaupunkiseutulaisen opettajattaren perheen kesäloma vituiksi kun on maailmanlaajuinen matkustuskielto eikä tämä perhe pääse katselemaan sivistyneille Alpeille kuinka ihmiset pukeutuvat aurinkoisen tyylikkäästi Pradaan. Kateellisten panettelua, niin tyypillistä suomalaista mentaliteettia, että toisten kivat matkat on toisilta pois.

Vierailija
545/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut joka kesäloma ulkomaanreissulla 90-luvulta lähtien. Haluan lämpöä ja aurinkoa, jota Suomesta ei aina saa kesälläkään. En kestä ajatusta olla lomaa kotona, varsinkaan jos on kylmää ja sateista.

Olisin mieluummin töissä, mutta lomaa ei saa siirrettyä.  Mökille vois lähteä käymään, ei olla käyty siellä yli 20:een vuoteen.

Vierailija
546/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton aloitus. Moni on lomautettu, irtisanottu, hoitajilta/lääkäreiltä saattaa olla lomat jopa peruttu. Riskiryhmäläiset tekevät töitä peläten henkensä edestä. Raskaana olevat pelkäävät syntymättömän vauvansa puolesta. Vanhukset kodeissaan ilman sosiaalisia kontakteja.

Mieti näitä, ja pohdi, onko oma tilanteesi kuitenkaan niin paha.

Mua niin vituttaa nämä.. Älä iloitse koska jollain muulla voi olla asiat vielä paremmin!!!!!!! Miksi ei saisi surra ulkomaanmatkaansa, kyllä muakin vituttas. Onneksi en ehtinyt mitään varata vaikka tarkoitus oli päästä ulkomaille, kuten useamman kerran vuodessa on tapana. Kyllä harmittaa jumittaa täällä, vaikka Suomi hyvä maa onkin. Ahdistaa, etten pääse pois, ties kuinka pitkään aikaan.

Joo, hatunnostot ja kunnioitus hoitoalalle. Mutta muiden murheet ei meidän harmia vähennä. 

Minä olen terveydenhuoltoalalla ja harmittaa aivan valtavasti jos en pääse reissuun kesällä. Ulkomaille. Olen nyt tehnyt töitä 10-12 h päivässä muutaman viikkoa ja tämä jatkuu ja jatkuu. En pääse stressistä eroon kotimaan lomalla. Niin se vaan on, pahoittelut siitä kaikille. Ei auta Imatralle lähteminen.

Vierailija
547/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut joka kesäloma ulkomaanreissulla 90-luvulta lähtien. Haluan lämpöä ja aurinkoa, jota Suomesta ei aina saa kesälläkään. En kestä ajatusta olla lomaa kotona, varsinkaan jos on kylmää ja sateista.

Olisin mieluummin töissä, mutta lomaa ei saa siirrettyä.  Mökille vois lähteä käymään, ei olla käyty siellä yli 20:een vuoteen.

Oletko miettinyt koskaan, miksi et kestä ajatusta lomasta kotona? Mitä pakenet?

Vierailija
548/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä te mökkeilijät teette? Itsellä on jo kotona alan kirjallisuutta sen verran, että työasiat pyörii väkisin mielessä kotona(kin). Jos television avaa, niin eiköhän sieltä tule joku sairaalasarja tai uutisissa pelkkää korona kuukausitolkulla.

Ei myöskään kiinnosta puutarhanhoito.

Vierailija
549/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minuakin pelottaa, että en pääse postaamaan lomakuvia instaan esim. eiffeltornilta tai pisan kaltevalta tornilta :/

Vierailija
550/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bingo!!! Pakeneminen bongattu!!!

Vierailija
551/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä. Itse en ainakaan pääse töistä eroon kotona. Harva se päivä on joku neuvoa/apua tarvitseva kuikuilee oven takana. Koska asun pienellä paikkakunnalla ei avun antamisesta samalla tavalla voi kieltäytyä kuin jos asuisin miljoonakaupungissa.

Tahitille/Kanadaan/Sydneyhyn/Irlantiin kun lähtee niin ei tarvitse pelätä että on ketään kysymässä apua vaivoihin.

Vierailija
552/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaita. Reseptiä tarvitsevia naapureita.

Vierailija
553/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Piti kirjoittaa ulkohuussillinen.

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Ei oikein aukene.

Mutta ehkä sulle koko Suomi on sitä samaa  arkiympäristöä, missä luuraat ympäri vuoden. Voihan sen niinkin ajatella.

Ehkä elät laput silmillä tätä maailmaa.

Entäs jos laittaisit johonkin terapiaan sen rahan, mikä lennoista jää?

Ei olisi huono sijoitus, jos on niin ankea olo.

Terveisen nimimerkki  Aina Inkeri Ankeinen varmasti ymmärtää sinua

Vierailija
554/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Ei oikein aukene.

Mutta ehkä sulle koko Suomi on sitä samaa  arkiympäristöä, missä luuraat ympäri vuoden. Voihan sen niinkin ajatella.

Sinun kaltaiset hiekkapildet tekee Suomesta ankean paikan. Onhan täällä lomailu varmaan mielenkiintoista jos on kiinnostunut Keskusta-puolueesta ja virkkauksesta.

Vierailija
555/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä junalla pohjoiseen, vuokrata matkailuauton Rovaniemeltä tai Kittilästä, tai vuokrata sen omasta kotikunnastasi ja ajaa sillä pohjoiseen. Sitten hilpaiset Ruotsiin, jossa on rajat auki tästä ikuisuuteen. Norjaankin pääset, kun lupaat kautta kiven ja kannon, että et yski ketään päin, ja menet heti takas Suomeen, jos olo on kenelläkään vähänkin huono tai yskäinen. Tanskaan pääset melko varmasti, koska ne jo nyt purkaa rajoituksia.

Että siitä vaan seikkailemaan, ap! Tämän kesän seikkailu on jotain muuta kuin jonkun toisen kesän, mutta miksi varoisit mitään? Kun et kerran kestä kotona oloa?

Vaikea mennä kun lennot ei kulje. Ei ole ajokorttia.

Vierailija
556/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minuakin pelottaa, että en pääse postaamaan lomakuvia instaan esim. eiffeltornilta tai pisan kaltevalta tornilta :/

Minulla ei edes ole mitään instaa. Matkat ovat tärkeitä itselleni, minulla ei ole minkäänlaista tarvetta mainostaa niitä kenellekään muulle. Ihanat reissumuistot ovat syvällä omassa sydämessäni, siellä pysyvät tallessa ja lämmittävät raskaan arjen keskellä. Onko tätä jotenkin vaikea ymmärtää?

Vierailija
557/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alkuvuodesta Keralassa Intiassa joogaamassa ja rentoutumassa, ihana lämpö, hyvä ruoka, ihanat maisemat, luksusluokan majoitus ja ystävälliset ihmiset tekivät kahden viikon lomasta täydellisen. Ehdittiin vielä helmikuussa viettää pidennetty viikonloppu Pariisissa hääpäivää juhlimassa mieheni kanssa ennen kuin koronauutiset alkoivat pyöriä ruudussa ja lehdissä aamusta iltaan. Pariisin katukahvilat, se ilmapiiri, Seine, museot - Pariisi todella on rakastavaisten kaupunki.

Nyt harmittaa jos kesäloma on pakko olla Suomessa, me olemme aina olleet kesät Ranskassa ja varanneet airbnb:n kautta villan jostain pikkukylästä. Merenranta, paistettu kala, viini ja leuto suolainen ilma, ihan parasta! Joku mökkiloma hyttysinern ei todellakaan vastaa sitä tunnelmaa mihin Ranskassa olemme tottuneet. No pidetään peukkua, et rajoitukset lientyvät kesäksi. Jos muu ei auta niin varaamme syksylle sitten kaukomatkan ja siirretään kesälomat syksyyn, aika näyttää.

Mitä kaukomatkaa suosittelisitte jos lomat on tosiaan pakko siirtää syksyyn? Kaikki vinkit ovat tervetulleet!

Vierailija
558/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei oikein aukene.

Koko Suomi ON sitä samaa arkiympäristöä, koska ne metsät, järvet, ABC:t, 60-70 luvun elementtitalotaajamat ehkä muutamalla puutalolla ryyditettynä ovat täällä samanlaisia joka paikassa. Miksi ihmeessä matkustaa johonkin, joka ei eroa arkimiljööstä mitenkään ja vielä maksaa siitä?

Vierailija
559/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin kurjaa kun menee vuosi ilman lomaa. Itselläni on sellainen tilanne, että en pääse oikein töistä eroon muuten kuin lähtemällä pois kotoa. Eli kun matkat on kielletty, meikäläinen tekee töitä vissiin koko kesän enempi vähempi aktiivisesti. Käymme yleensä kesällä muutaman viikon Kreikan reissun, jolla pääsee kivasti irti rutiinista ja tuntuu todellakin lomalla. Nyt huomaan, että todellakin olen tottunut tähän ja harmittaa todella, että loma jää pitämättä.

Kotona kökkiminen ei ole minusta ikinä tuntunut lomalta, vaikka töitä ei tekisikään.

Jep. Itse näen työpaikkani kotini ikkunasta. Tekisi välillä muuttaa jonnekin muualle mutta lyhyt työmatka on hyvä juttu.

Vierailija
560/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä. Itse en ainakaan pääse töistä eroon kotona. Harva se päivä on joku neuvoa/apua tarvitseva kuikuilee oven takana. Koska asun pienellä paikkakunnalla ei avun antamisesta samalla tavalla voi kieltäytyä kuin jos asuisin miljoonakaupungissa.

Tahitille/Kanadaan/Sydneyhyn/Irlantiin kun lähtee niin ei tarvitse pelätä että on ketään kysymässä apua vaivoihin.

Minulla käy helposti niin että joku "nopeasti kysyy" jotain työjuttua ja ennenkuin huomaan, on tehty pari tuntia duunia lomalla. Ja sitten työmoodi voi jäädä päälle loppupäiväksi. Teen aika vaativaa työtä josta pidän mutta lomalla on tärkeää irtoittautua. Loma on se aika jolloin lataan oman akun jotta sitten voidaan palata uudella energialla töihin. Ja minullekin se juttu on matka, tällä hetkellä Japani on se maa jonne veri vetäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi