Mikä on vikana niillä ihmisillä päässä jotka vihaavat läskejä ihmisiä?
En voi ymmärtää miksi jonkun toisen läskit voi kiiinnostaa ja häiritä niin paljon joitain ihmisiä että jopa oma alämä on isokokoisten ihmisten vuoksi jollakin tavalla pilalla?
Ihan hirveetä isokokoisten ihmisten pelkoa... ei läskit tartu, ei meitä tarvitse pelätä tai vihata. Ja en edes jaksa vastata näihin "minä maksan sinun lääkärikulut veroista" tms. muuta typerää. Enköhän minä ihan itse maksa veroja jopa paljon enenmmän kuin työttömät.
En usko että se "hukkaan heitettyjen veroerojen pelko" on oikeasti syynä läskien vihaajille vaan joku muu ehkä tiedostamaton pelko itsestään tms. Mikä se on? Voisiko joku valaista?
Kommentit (45)
Minä en vihaa.
Mutta minua vihastuttaa, että ihmiset jotka ovat normaalipainoisia, mutta "laihoja läskejä" pitävät itseänsä parempina ihmisinä kuin lihavia. Ihan vain siksi, että painonsa on normaalialueella. Eivätkö tajua, että ei ole sen terveempää olla laiha läski kuin pullukka ja itse asiassa on parempi olla urheilullinen pyöreä kuin löysä, lihakseton normaalipainoinen!
t.naiseksi lihaksikas ja normaalipainoinen
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 16:31"]
Oikeesti lihavat kyllä kasvattaa jonoja, moni lihava sairastaa enemmän ja siksi jonot kasvaa.
Läskejä ei ole kiva hoitaakkaan, ihan hirveetä punnertaa ja hoitaa sairaalassa vuoteeseen.
Lentokoneessa on aivan kauheaa, jos läski istuu vieressä 8 tuntia.
Onhan noita monia ihan selkeitä ongelmia, joista normaalipainoiset saa kärsiä, läskien takia.
[/quote]
Vihaat varmaan todella paljon myös vanhuksia....
[/quote]
En todellakaan.
Ei sille vanhenemiselle itse mitään mahda.
[/quote]
Selvitätkö lihavasta ensin että onko hänellä lihavuuden taustalla joku sairaus, ennen kuin alat vihata häntä?
Mä luulen et niillä on taustalla pelko omasta lihomisesta. Tai ne on jonkinlaisia epävarmoja kontrollifriikkejä, jotka näkevät lihavuuden jonkinlaisena kontrollinmenetyksenä ja se tuntuu pelottavalta. Sitä näkyä sitten kammotaan.
En vihaa ketään sen takia, että hän on lihava. Vihaan kuitenkin sitä älyllistä epärehellisyyttä. On kaikenlaisia nettikampanjioita kuten "big is beautiful" jne mutta auta armias jos sitten menee sanomaan jollekin, että olet lihava, niin sehän suuttuu! Eikö se nyt ollutkaan beautiful?
Jotkut lihavat, varsinkin miehet, ovat jotenkin kauhean aggressiiviä ja koko ajan puolustuskannalla. Jos sitten ei käy flaksi, niin senhän täytyy johtua siitä lihavuudesta ja siitä, että kaikki inhoaa läskejä eikä esim. siitä aggressiivisuudesta. Ei ole kiva olla sellaisen ihmisen seurassa jonka seurassa joutuu varomaan sanojaan ettei vaan vahingossa sano mitään loukkaavaa. Se ei vaan ole mukavaa.
Kolmannekseen, väitän, että osa ns. laihdutuskuureista on ihan pötyä. On kaikkea cambridgeä ja nutrausta kun yksinkertainen totuus on liikkumalla ja syömällä vähemmän laihtuu. Mut ei. Sehän olis liian vaivalloista. Pitää keksiä joku ihmelääke tai ihmedieetti jossa sais syödä niin kuin ennenkin eikä mitään epämiellyttävää tarvitsisi tehdä. Sitten ihmetellään et miksi ihmedieetti ei toimi tai kilot tulee takaisin. Syy miksi osa lihavista on lihavia on kyvyttömyys sietää epämukavuutta. Sekin sairaalloisen ylipainoinen jonka tunnen ei voi olla syömättä edes elokuvan ajan. Pakko saada oraalista tyydytystä kun visuaalinen ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 08:12"]
sairauskortti heitetty :D
[/quote]
Korttien heittely aloitettu...
no sanokaas nyt niitä sairauksia jotka muuttaa tyhjää rasvaksi...
Kaikilla, joiden tiedän inhovan ylipainoisia ihmisiä, on omassa elämässään kokemusta aliarvioimisesta ja lyttäämisestä. Monilla on vanhemmat, jotka ovat koko lapsuus-ja nuoruusajan nalkuttaneet lapselleen milloin mistäkin, ja moni on ottanut sen lisäksi vielä ylikriittisen puolisonkin, jolle mikään ei oikein kelpaa. On varmaan ihanaa ja helpottavaa, että kaiken sen keskellä saa vapaasti inhota ihmistä, joka on huonompi kuin mitä itse on.
Noh. En vihaa ihmisenä läskin takia, ärsyynnyn välillä ihan muista syistä. Mutta; välillä mua kuvottaa: tuntemani läski haisee pahalle (käy aika harvoin suihkussa), mässyttää ruokaansa, korisee ja läähättää. Lisäksi kun tulee käymään luonani, niin mähöttää epäkohteliaasti sohvalla (itse en silloin mahdu siihen) ja passuuttaa. "Tuopas nenäpaperia", "annapas sitä ja tätä", kun ei voi itse nousta siitä paikaltaan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 08:31"]
[/quote]
Ei sellaisia ole, mutta sellaisia on että normaalisyömisillä paino nousee.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 16:34"]
Miten maksat enemmän veroja kuin minä, olen itsekin töissä?
Moni lihava joutuu syömään verenpainelääkkeitä ja tosi kalliita kolesterolilääkkeitä ja DM lääkitys päälle, kun olisi laiha, usein noista voisi karsia reilustikin.
[/quote]
Eli siis sun logiikallasi itseä enemmän lääkkeitä syöviä saa vihata? Vai onko edellytys se, että toinen on jollain lailla itse aiheuttanut sairautensa? Eli saanko vihata entisiä aktiiviurheilijoita, jotka ovat vammautuneet lajissaan ja joutuvat syömään lääkkeitä?
Ihmisiä jotka eivät ole liikkuneet tarpeeksi? Saanko vihata kaverin lapsia, joille kaveri on periyttänyt sairautensa, vai kuuluuko vihata sitä kaveria?
Mä olen tosi läski, mutta en ole ikinä syönyt mitään lääkkeitä antibioottikuureja lukuunottamatta. Toivottavasti sulla ei ole mitään lääkitystä, koska mä saattaisin joutua vihaamaan sua.
Ei kai kukaan nyt suoranaisesti läskejä vihaa, ne nyt on vaan niin etovia itsekurin puutoksineen. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa olla syömättä vähemmän. Yöks.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 08:31"]
[/quote]
Aika uskomatonta että joku vielä jauhaa tämmöistä nykyaikana. Eilen viimeksi tuli hyvä dokumentti lihomisesta ja kemikaaleista. Ja on todettu jo monta kertaa että lihominen on geeneissä, se on perinöllistä yms. yms.
Ei minua lihavat aikuiset ärsytä.
Verenpaine nousee kyllä aika nopeasti, kun näen perheitä syömässä roskaruokaa, joissa lapsetkin ovat ylipainoisia :( Jos omat ruokailutottumuket ovat hanurista, niin kyllä sen verran täytyy osata vanhemmuutta, ettei lapsilleen opeta samanlaista elämäntyyliä!
Jos jo pienenä tottuu pelkkään lihapiirakkaan, on vaikea oppia myöhemmin syömään monipuolisesti ja terveellisesti.
Älkää pilatko pienten elämää, jooko.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 12:48"]
Ei kai kukaan nyt suoranaisesti läskejä vihaa, ne nyt on vaan niin etovia itsekurin puutoksineen. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa olla syömättä vähemmän. Yöks.
[/quote]
Mulla on oikeus syödä siten kun sullakin. Jos mä lihon samasta syömisestä, niin onko se mun vika?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 12:48"]
. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa olla syömättä vähemmän.
[/quote]
Tähän kysymykseen kun keksit vastauksen, saat Nobelin palkinnon
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 12:56"]
Ei minua lihavat aikuiset ärsytä.
Verenpaine nousee kyllä aika nopeasti, kun näen perheitä syömässä roskaruokaa, joissa lapsetkin ovat ylipainoisia :( Jos omat ruokailutottumuket ovat hanurista, niin kyllä sen verran täytyy osata vanhemmuutta, ettei lapsilleen opeta samanlaista elämäntyyliä!
Jos jo pienenä tottuu pelkkään lihapiirakkaan, on vaikea oppia myöhemmin syömään monipuolisesti ja terveellisesti.
Älkää pilatko pienten elämää, jooko.
[/quote]
Tässä mä olen kyllä samaa mieltä. Olen itse ollut aina lihava ja syömisongelmainen, mutta lasteni kohdalla olen tehnyt paljon työtä, että en periytä heille tapojani. Ja hyvin olen onnistunutkin! Mutta se on siis todella vaatinut hommaa, on pitänyt oikeasti ymmärtää, ettei tukahduta lapsen tunteita syöttämällä näille herkkuja, että jokaiseen tylsyyteen ja ikävystymiseen ja leffahetkeen ei tarvita aina jätskihetkeä tai sipsikulhoa.
Enemmän mua kyllä vielä ihmetyttää se, että normaalipainoiset aikuiset lihottaa lapsensa, yleensä sen lellityn ainokaisen. Kun sen vaan on saatava kaikkea kaks ja mieluiten heti.
Minä en kyllä vihaa, mutta en tosin arvostakaan ihmistä, joka on terveydestään piittaamaton. Sama pätee alkoholin liialliseen käyttöön ja tupakointiin. Väkisinkin tulee mielleyhtymä, että jos ei piittaa itsestään, niin on aika paljon muitakin asioita joista ei piittaa..
niillä on nälkä :D