Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monitehopiilolinssit

Vierailija
03.10.2018 |

Oletteko kokeilleet? Nyt alkoi ketuttaa tämä ikänäkö. Olen 45v ja likinäköinen. Muutaman kuukauden aikana lähinäkö on heikentynyt tosi paljon. Jotta näen lukea lähelle joudun nostamaan lasit silmiltä. En raaskisi ostaa moniteholasejakaan. Mutta kai pakko. Huoh. Entä nuo piilarit? Toimivatko ne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Olen 43v, miinusnäkö, hsjatsitto ikänäkö eli kolme ongelmaa. Kokeilun varmaan kaikki mahdolliset mutta ei toimi koska ne ”kentät” (lähinäkö/ksukonäkö) siirtyy silmissä kun piilari liikkuu. En pystynyt lukemaan.

Sit kokeiltiin sitä että toiseen silmään kaukokorjaus -3,2 ja toiseen lähikorjaus eli plussaa. Huono, nyt ei nähnyt hyvin ei lähelle eikä kauas.

Kolmas ja toimivin joskin epätäydellinen ratkaisu on normaalin miinuksen pienennys. Mulla se -3,2 suunnilleen molemmissa, muutettiin -2,2. Nyt nään virlä hyvin kauas ja pystyn kuitenkin lukemaan. Lukeminen saisi olla kyllä tarkempi.

Rillejä en oikein osaa pitää mutta pakko varmaan kohta siirtyy niihin sillä nää piilarit ei oikein toimi.

Vierailija
2/3 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ei kuulosta lupaavalta. Mulla -7 ja hajataittoa, ikänäköä tulossa ja mietin juuri että silmälasit pitää uusia pian. Piilareista olen kuullut... ei taida onnistua ainakaan ylläolevan perusteella.

Toimiiko moniteholinssit jos on tosi vahva likinäkö/hajataitto?

Ei ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Miinusnäköni on aika vähäinen eli -1.75/silmä. Lähinäkö siis heikentynyt huomattavasti viime aikoina, muutama vuosi ollut jo alamäkeä. Just huomasin, että en näe läppärin ruutua silmälaseilla saati ilman. Olen työtön mutta jos saan töitä niin siihenkin hankittava omat lasit. Voi jehna. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä