Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa marketista edullista hammastahnaa joka ei polta suuta

Vierailija
04.05.2018 |

ei ole aftaongelmaa tms. ärsytystä siitä vaahtoavasta aineesta, mistä moni on kirjoittanut. Ihan vain mukavuuden vuoksi haluan hammastahnan joka ei polttele suuta harjatessa. Suositelkaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-xylitolhammastahna (sellainen vihreä tuubi).

Vierailija
2/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elmex ole aika mieto? Se sensitive ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pirkka menee kokeiluun.

Elmexiä en halua käyttää koska sisältää vaarallista amiinifluoridia. 

Lisää saa ehdottaa. Erityisesti S-ketjusta kiinnostaisi. Lidlissä aika huono valikoima taitaa olla?

4/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxygenol ei polta suuta, mutta raikastaa kuitenkin. On niitä ihan halvimpia.

Apteekissa on nestemäinen Dents ja Dentosal, joka on suolahammastahna. Sillä tulee ihanan valkoiset hampaat.

Frantsilan yrttihammastahnaa myydään ainakin Prismassa.

Ahavan suolahammastahnaa saa luontaistuotekaupoista, muutta se on aika kallista.

Vierailija
5/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vihreää elmexiä. Äitini on hammaslääkäri ja on sitä mieltä, että punainen elmex on markkinoiden parasta. Minä pesin sillä hampaani ensimmäiset 40 vuotta, kunnes siirryin vihreään. En tiedä vaarallisuudesta, mutta hyvin voin. Syy voi olla se, etten kuitenkaan syö sitä.

Vierailija
6/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsille tarkoitettu karkilta maistuva hammastahna.

Vierailija
7/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Oxygenol ei polta suuta, mutta raikastaa kuitenkin. On niitä ihan halvimpia.

Apteekissa on nestemäinen Dents ja Dentosal, joka on suolahammastahna. Sillä tulee ihanan valkoiset hampaat.

Frantsilan yrttihammastahnaa myydään ainakin Prismassa.

Ahavan suolahammastahnaa saa luontaistuotekaupoista, muutta se on aika kallista.

Onko joissakin hammastahnoissa oikeasti valkaisevaa vaikutusta? Käsittääkseni kun hammasluuston väri on toisilla vaan erivärinen niin voiko siihen aineilla vaikuttaa?

Miten pikainen on vaikutus? Kokemuksia

Vierailija
8/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee suositella, kun menen seuraavan kerran markettiin. Iltapäivällä ehkä.

Vierailija
9/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsodent xylitol, vihreä tuubi

Vierailija
10/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lapsille tarkoitettu karkilta maistuva hammastahna.

Voisi toimiakin. Haluan tosin että tahnassa se maksimimäärä 1450 ppm(miljoonasosaa) natrium- tai tinafluoridia. Ollut nimittäin reikiä. Lastentahnoissa ussein vähemmän.

Vierailija
11/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin menemään apteekkiin, siellä on myös hammastahnaa.

Vierailija
12/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian väkevää.

Apteekkiin en haluaisi turvaitua, sillä olen saituri ja kuitenkaan kyse ei ole mistään todellisesta limakalvoärsytyksestä. Haluan vain tehdä hampaiden pesusta vähemmän epämiellyttävää.

Vierailija
13/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tahnat polttaa suussa. Apteekin Salutem on ainoa, jota mielellään käytän. Kallista tosin 8€. Miksei tehdä hyvänmakuisia ja suuta polttamattomia tahnoja?

Vierailija
14/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää elmexiä käytän itsekin. Toimii ainakin mulla hyvin vihlontaan, ja on tosiaan aika mieto. Hankaavuuskin matalimpia, mitä varsinaisista hammastahnoista löytyy.

Tuon amiinifluoridin haitallisuudesta en tiedä, mutta se näyttää olevan yhden professorin mielipide lähinnä ja myöntää itsekin, ettei tiedä onko sillä edes kliinistä merkitystä. Haitallisuushan teoriassa tulisi siitä, että sen amiini-osa irtoaa fluorista suusta ja jos suussa sattuisi olemaan ravinnosta saatavia nitriittejä tai nitraatteja, se voisi muodostaa niiden kanssa joissain tutkimuksissa karsinogeenisiksi todettuja nitrosamiineja. Amiineja saa kuitenkin jokatapauksessa ruoasta, joten olisi outoa, jos juuri hammastahnassa se olisikin erityisen haitallista.

Vierailija
15/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on myynnissä ainakin lasten hammastahnaa, joka maistuu appelsiinilta. Itse olen käyttänyt sitä välillä, koska suu on aika herkkä. Edullista eli kannattaa ainakin kokeilla. :)

Vierailija
16/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät hyvät. Älkää nyt puhuko läpiä päähänne.

Se vaahtoava aine on Na-Lauryylisulfaatti, ja sitä on monessa tässä ketjussa mainituissa hammastahnoissa, mm. Elmexissä.

Se, että joku markettitahna ei juuri sinua ärsytä voi johtua monesta syystä. Mutta se ei tarkoita, että ko. tahnassa ei olisi vaahtoavaa Na-Lauryylisulfaattia, ja että se olisi ok kaikille herkkäsuisille.

Apteekista saatavassa Salutemissa ei ole Na-Lauryylisulfaattia. 

http://www.salutem.fi/

Vierailija
17/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös vihreän elmexin käyttäjä.

Kun sen oranssisen elmexin koostumus muuttuise sellaikseksi vaahtoavaksi, olin oksentaa. Vihreä ei vaahtoa.

Vierailija
18/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ...vihreässä Elmexissäkin on sitä vaahtoa aiheuttavaa Na-Lauryylisulfaattia. 

http://www.elmex.fi/app/elmex/Sensitive/FI/products/elmex-sensitive-pro…

"Ainesosat

Kalsiumkarbonaatti, vesi, sorbitoli, arginiini, natriumlauryylisulfaatti, aromi, natriummonofluorifosfaatti, selluloosakumi, natriumbikarbonaatti, tetranatriumpyrofosfaatti, natriumsakkariini, bentsyylialkoholi, ksantaanikumi, limoneeni, CI 77891"

Vierailija
19/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pieni matkatuubi on tosi pahanmakuinen. esim Colcate ei maistu niin pahalta. Mutta ei niitä tarvitse syödäkään.

Jos limakalvot kuivuu/ suuta kuivaa vaihdevuosien tai lääkityksen takia, ehkä apteekin kosteuttava.

Vierailija
20/27 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian väkevää.

Apteekkiin en haluaisi turvaitua, sillä olen saituri ja kuitenkaan kyse ei ole mistään todellisesta limakalvoärsytyksestä. Haluan vain tehdä hampaiden pesusta vähemmän epämiellyttävää.

Hammastahnalla on vaikea saada talous kuralle. Kalleimmissakin tahnoissa hinta/käyttökerta on niin pieni, että sillä ei ole talouteesi mitään vaikutusta, mikäli noudatat annostelusuosituksia. Säästäväisyys on ok, mutta siinäkin kannattaa säilyttää suhteellisuudentaju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän