Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen haluttomuus pitkässä parisuhteessa

Vierailija
17.03.2018 |

Haluaisin vilpittömästi kuulla vertaiskokemuksia sekä naisilta että miehiltä tästä todella kuluneesta mutta yleisestä ongelmasta. Olisi mahtavaa jos tällä kertaa ei sorruttaisi haukkumaan tai syyttelemään kumpaakaan osapuolta, vaan keskusteltaisiin rakentavasti ja rauhassa. Ja kyllä, tiedostan että läheskään kaikilla pitkässä suhteessa olevilla naisilla ei ole haluttomuusongelmaa, ja toisaalta se ongelma voi olla myös miehillä. Mutta olen itse tässä tilanteessa ja kärsin siitä kovasti, ja tiedän että moni muukin on.

Olen 35-vuotias nainen, suhde kestänyt 13 vuotta, naimisissa niistä 4. Yksi kolmevuotias lapsi. Seksiä meillä oli suht tasaisesti lapsen syntymään asti ja sen jälkeen tuli romahdus. Minua halutti hyvinkin nopeasti synnytyksen jälkeen, mutta sitten univelka teki tehtävänsä. Seksi oli kuitenkin kerran viikossa tai kahdessa, mutta en juurikaan nauttinut siitä. Näiden kolmen vuoden aikana kerrat ovat vähentyneet ja halunikin entisestään. En vain VIITSI enää yrittää. Voisin hirveällä psyykkaamisella ja henkisellä työllä pitää yllä jonkinlaista eroottista kipinää itsessäni, mutta en koe sen olevan vaivan arvoista. Kaikki muu menee seksin edelle ja tuntuu hauskemmalta (jopa kotityöt!). Mies tietysti kärsii tästä ja yrittää aina välillä hyvin varovaisesti viritellä jotain romanttista, mutta antaa enimmäkseen olla koska tietää fiilikseni. Hän on todella hyvä mies ja välittää minusta, ja itsekin rakastan häntä. En edes harkitse eroa, haluan elää hänen kumppaninaan loppuelämäni. Mutta en halua häntä - vai seksiä? En enää edes tiedä kumpaa en halua.

Olen siinä pisteessä, etten oikein edes haluaisi haluta. Seksi ärsyttää ja stressaa ja huomaan toivovani että olisi joku yleismaailmallinen "tapa" että se vain loppuu lasten saannin jälkeen. En kestä tätä kauheaa painetta. "Seksi kuuluu rakastavaan parisuhteeseen" -mantra saa minut suunnilleen pahoinvoivaksi.

Kuitenkin, jos voisin vapaasti valita, haluaisin että kipinä syttyisi vaikka tällä sekunnilla ja muuttuisin (tai meidän suhteemme muuttuisi) seksuaalisuudesta nauttivaksi, rennoksi naiseksi. Olin joskus sellainen, ja vaikka seksi ei ollut silloinkaan mikään ykkösprioriteetti, oli elämä ja parisuhde tietysti paljon helpompaa ja mukavampaa. Tuntuu, että tämä tilanne stressaa minua melkein enemmän kuin miestäni, joka pystyy loogisesti järkeilemään että eletään pikkulapsivaihetta ja ruuhkavuosia jne jne... Minä en pysty, tiedän että jos haluaisin seksiä, sitä kyllä olisi.

Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin naisille käy noin. Kun on tehtävänsä tehnyt ja lisääntynyt, keho viestii, ettei seksiä tarvita.

Vierailija
2/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin naisille käy noin. Kun on tehtävänsä tehnyt ja lisääntynyt, keho viestii, ettei seksiä tarvita.

Höpöhöpö.

Seksuaalisuus ja halu syntyvät aivoissa. Jos on univelkaa, jos arki on yksin toisen vastuulla, jos toinen ei liehittele, helli ja osoita rakkautta, mistä vitusta sen himon kehittää???

Miehet satsaavat aivan liian vähän naistensa mielihyvään. Etenkin synnytyksen jälkeen on tärkeää osoittaa, että haluaa toista naisena, ettei tämä ole pelkkä äiti.

Siksi erotaan, siksi petetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama.

Mulla yksi ärsytyksen aihe on miehen käytös lasta (3v) kohtaan. Hermostuu herkästi, ja välillä kun lapsi on esim. yöllä kipeänä ja itkee/tarvitse lohdutusta, miehen vastaus on "pää kiinni". Siis siihen että lapsi on kipeänä!

On siis hyvä isä kun kaikki on hyvin. Mutta heti kun lapsella on joku huonosti, ja jos miehellä itseään on jotain, tai on yö, niin tiuskii vaan.

Mies on myös alkanut viettää paljon aikaa kaveriporukan Whatsappissa. Istuu ja katsoo illat sitä. Tai kun istutaan yhdessä pöydässä syömässä, niin tällä yhdellä on Whatsapp päällä ja naama siinä kiinni. On siinä malli lapselle 😒

Nämä kaksi on mulla alkanut ottaa sen verran päähän, että halut ja tunteet muutenkin miestä kohtaan ovat pikkuhiljaa alkaneet hiipua. Tiedän että tämä ei ole järkevää, mutta tunteilleen ei voi mitään.

Vierailija
4/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites suhteessa muuten menee?

Vierailija
5/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kerta ja sama kaava. Suhteen pitkittyessä seksi vähenee ja huononee. Kaikki kävisi ja tietää että teen mitä vain. Vielä pari vuotta sitten saatiin leikeistä uutta piristystä. Nytkin nainen vaan nukkuu ja luultavasti nukkuu vielä paljon.

Vierailija
6/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa aloittajan kaltaisen naisen kanssa. Toivottavasti pystyn välttämään saman virheen tekemistä uudestaan ja tunnistan ajoissa tyypin.

Vierailija
7/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuossa pisteessä kaikki mitä mies tekee asian hyväksi saa sinut varpaillesi, ja se varmaan vaikuttaa muutenkin negatiivisesti suhteeseen. Tarvittaisiin jotain mikä saisi sinut nyt vähentämään tuota ennakoivaa mielentilaa.

En tiedä toimisiko tällainen, lue ja mieti itse toimisiko se sinulla: sopikaa miehen kanssa nyt että pidätte ehdottoman seksilakon, jonkun suht pitkän sovitun ajan. Tämä siksi ettet ala ajatella, että mitä tahansa mies tekee, tekee sen seksin toivossa, ja suhtaudu kaikkeen läheisyyteen varautuneesti heti kättelyssä.

Sen verran kuin voitte lapsen ohella, käykää 'treffeillä'. Jotain mikä edes jossain määrin tuo takaisin sitä vanhaa aikaa. Ei sen tarvi olla pitkäkestoista, mutta sopikaa vaikka päivät ja pitäkää niistä kiinni. Lapsen voi ottaa mukaan välillä, mutta tekemisen olisi hyvä muistuttaa siitä mitä teitte yhdessä lapsettomana aikana.

Jos tulee yllätyksiä tai on väsy, niin treffisuunnitelmaa saa muuttaa, mutta treffeistä ei saa luopua. Käykää vaikka lapsen kanssa pienellä iltakävelyllä yhdessä jutellen päivän asioita, jos muu ei onnistu.

Jakakaa asioitanne toisillenne, siis muita kuin lapsen asioita. Jotain itsestänne ja toisesta, joka päivä. Halatkaa, eritoten jos se on jäänyt nyt pois. Antakaa läheisyyttä toisillenne. Mitä enemmän sitä tekee, sitä luonnollisemmaksi se tulee. Ja koko ajan sitoudutte molemmat ehdottomaan seksittömyyteen.

Jonkun ajan kuluttua, parin kuukauden vähintään, arvioi olosi uudestaan, katso onko ajatus seksistä edelleen sama, ja suunnitelkaa jatko sen mukaan.

Mä luulen, että tuo nykyinen tilanne on pääosin henkinen kierre, joka ruokkii itseään fyysisen väsymyksen ruokkiessa sitä vielä päälle, ja se pitää katkaista ennen kuin siitä tulee pysyvä tapa.

Vierailija
8/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla nyt hormonaalinen ehkäisy?  Luulen, että tämä on yksi suurin haluttomuuden aiheuttaja naisilla, löytyy ihan omakohtaista kokemusta menneiltä vuosilta. Ehkäisee niin tehokkaasti, että vie seksihalut mennessään.

Vierailija
9/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sä oikeesti nautit, sitten kun sitä seksiä on?

Meillä on väsymystä lapsen takia, mutta silti seksi maittaa. Mies pitää huolta, että mä tulen kerran ennen kuin aloitetaan yhdyntä. Ja sekin kestää sitten pidempään kuin minuutin tai kaksi. Ei tulis mieleenkään kieltäytyä, ellei ole ihan täysin rättiväsynyt.

Vierailija
10/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mies tule kohta järkiinsä.

Vierailija
11/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voinko auttaa, mutta yritän. Itse olen nainen, joka tarvitsee ja kaipaa säännöllisesti seksiä, ehkä voisin avata ns halukkaan naisen näkökulmasta asiaa.

Ensimmäkin halun lähtökohta naisena, on se miten itse suhtaudut itseesi naisena. Saatko nautintoa siitä, että olet nainen? Kiihotutko miehestäsi ja asioista mitä miehesi sinulle tekee? Kerrotko toiveesi?

Kuunteletko omia tarpeitasi? Näetkö itse itsesi naisena, kuunteletko ja annatko niille asioille tilaa elämässäsi jotka saavat aikaan kipinää?

Mitkä asiat kiihottavat sinua?

Mietitkö tai fantasioitko seksuaalisesti ihan itseksesi?

Harrasta omaa kivaa säännöllisesti, se ylläpitää naisilla usein seksuaalista halua. Jos syväjäädytät seksin niin ne halut lopulta katoavat; seksi ylläpitää seksuaalista halua, seksistä tulee ns itseään ruokkiva kierre. Kun saat nautintoa seksistä, haluat sitä aina vain enemmän lisää, siksi oma kiva on tärkeää, se voi toimia ns seksin herättäjänä, silloin kun yhteinen seksi tyydyttää ei omaa kivaa tarvita välttämättä (minulla on näin).

Raivaa tilaa elämässäsi seksille ja seksuaalisille asioille.

Itse olen aina kaivannut seksiä, ajattelen seksiä aika usein. Kerron seksissä mikä tuntuu hyvältä ja mikä kiihottaa, annan tilaa nautinnolle. Ollaan miehen kanssa avoimesti puhuttu omista toiveista, ja mikä kiihottaa. Ja olen halukas järjestämään seksille aikaa ja paikkaa (ollaan lapsiperhe). Yllätän mieheni välillä vaikkapa laittautumalla oikein viimeisen päälle ja itseäni kiihottaa vaihtelu; välillä otan ohjat omiin käsiini ja vien miestä kuin märkää rättiä, leikin esim olevani vaikkapa strippari joka viettelee asiakkaansa, minulla on päällä kaikkea seksikästä ja minä käytän miestäni seksuaalisesti ts mies on se ketä ”pannaan”. Välillä olen taas se vastaanottava odapuoli jne.

En tiedä onko näistä apua mutta kerron nyt näitä juttuja ns halukkaan naisen näkökulmasta

Vierailija
12/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parisuhde on sinulle tärkeä (niinkuin pitää ollakin kun on lapsi), on oikein että olet erittäin huolestunut seksittömyydestä. Kun varttunut mies on parisuhteessa naisen kanssa mutta ei ole seksiä, miehen liskonaivot alkavat vaatia että parisuhde on katkaistava. Se on kuin hengityksen pidättely, ennen pitkää mies taipuu ja ottaa eron, tai ainakin mielessään lopettaa parisuhteen. Jännää, että todella monet naiset tietävät tämän ilmiön olemassaolon, itse en ollut huomannut sitä ennen kuin täytin 25 ja minullekin käynnistyi tämä. Pikkuvauva-aika on poikkeus, silloin ei tuntunut tällaista pakottavaa tarvetta.

Meilläkään ei vaimo erityisesti välitä seksistä, eikä hänen tarvitse teeskennellä että pitäisi siitä. Minäkin olen sekstannut pitkän elämäni aikana niin paljon, että nyt voin olla ihan hyvin olla ilman mitään villiä hyvää seksiä. Kun minulla rupeaa tuntumaan että pitää saada (kerran tai kaksi viikossa), niin sanon vaimolle että nyt seksiä. Suukottelemme alasti peiton alla ja hän avaa reitensä ja sinne vain. Hän on viime aikoina ollut aina kostea, joten liukuvoidetta ei ole tarvinnut käyttää. Jos minulla ei meinaa seistä, hän imee tai kädellä vatkaa. Vaimo saattaa haukotella yhdynnän aikana ja saatamme jutella muutaman sanan niitä näitä. Joskus saatamme vain makoilla alasti sylikkäin ja masturboin, tämänkin liskonaivoni hyväksyvät seksiksi.

Vierailija
13/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa tulla lisää vertaiskokemuksia

Vierailija
15/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mikset voi vain antaa miehelle seksiä jos se tekisi toisen onnelliseksi ja pelastaisi suhteen? En usko että kovinkaan moni mies jättää pettämistilaisuuden käyttämättä jos oma nainen ei kuukausiin anna. Eihän seksi naisen näkökulmasta vaadi minimissään muuta kuin lahnailua... ja tätäkään et ole valmis miehesi hyväksi tekemään.

Vierailija
16/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mikset voi vain antaa miehelle seksiä jos se tekisi toisen onnelliseksi ja pelastaisi suhteen? En usko että kovinkaan moni mies jättää pettämistilaisuuden käyttämättä jos oma nainen ei kuukausiin anna. Eihän seksi naisen näkökulmasta vaadi minimissään muuta kuin lahnailua... ja tätäkään et ole valmis miehesi hyväksi tekemään.

Selkeästi täällä on yksi joka ei ole koskaan kokenut yhdyntäkipuja.

Vierailija
17/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teille hyötyä esim. säännölllisesti käyvästä siivoojasta tai siitä, että lasta hoitaa joku muu välillä? Viikonloppumatkoista, jonne menette kaksistaan?

Sinusta on tullut äiti, joten ns. unohdit olevasi vaimo.

Mielestäni sinun kannattaisi miettiä, mikä sai sinut kiinnostumaan miehestä, jota edelleen rakastat. Tuoksu, käytös jne. Yritä nähdä hänet uudelleen haluttavana miehenä. 

Vierailija
18/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän juuri painotetaan, ettei naisen tarvitse tehdä mitään miehen hyväksi, ei varsinkaan antaa seksiä.

Vierailija
19/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama.

Mulla yksi ärsytyksen aihe on miehen käytös lasta (3v) kohtaan. Hermostuu herkästi, ja välillä kun lapsi on esim. yöllä kipeänä ja itkee/tarvitse lohdutusta, miehen vastaus on "pää kiinni". Siis siihen että lapsi on kipeänä!

On siis hyvä isä kun kaikki on hyvin. Mutta heti kun lapsella on joku huonosti, ja jos miehellä itseään on jotain, tai on yö, niin tiuskii vaan.

Mies on myös alkanut viettää paljon aikaa kaveriporukan Whatsappissa. Istuu ja katsoo illat sitä. Tai kun istutaan yhdessä pöydässä syömässä, niin tällä yhdellä on Whatsapp päällä ja naama siinä kiinni. On siinä malli lapselle 😒

Nämä kaksi on mulla alkanut ottaa sen verran päähän, että halut ja tunteet muutenkin miestä kohtaan ovat pikkuhiljaa alkaneet hiipua. Tiedän että tämä ei ole järkevää, mutta tunteilleen ei voi mitään.

Tiedät, mitä sanoa miehelle, jos hän sairastuu johonkin todella vakavaan sairauteen.

Esim. miesflunssaan, joka on keuhkokuumetta pahempi sairaus. Kai.

Vain todellinen ihmiskunnan mätämuna selaa kännykkää ruokapöydässä.

Vierailija
20/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seksi loppuu, kaikki loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän