Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskivertoa älykkäämpi: mikä älykkyydessä on raskainta?

Vierailija
13.01.2018 |

Minulle henkilökohtaisesti se, että osaan hahmottaa asiat suurina kokonaisuuksina, joissa monet tekijät vaikuttavat toisiinsa ja jotka harvoin ovat kovin mustavalkoisia tai joko-tai. Näin on usein esim. poliittisten tai eettisten kysymysten kanssa. On jotenkin tuskastuttavaa huomata kerta toisensa jälkeen, että populistiset one-linerit purevat keskivertoihmisiin paljon tehokkaammin, eivätkä he edes halua ajatella asioita monelta kantilta. Muita?

Kommentit (1229)

Vierailija
1/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Hengenheimolaisia on vaikea löytää. Vaaleissa äänestäminen tuntuu useimmiten mahdottomalta, tarpeeksi hyvää ehdokasta ei vain löydy.

Vierailija
2/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmiset keskimäärin ovat kapeakatseisia ja ennen kaikkea hitaita. Olen itse melko nopea ja väsyn kun huomaan että muut eivät pysy vauhdissa mukana (esimerkiksi jos pitäisi oppia uutta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuhlaavat  ja kuluttavat aikaansa joutavuuksiin. En pysty katsomaan televisiota, koska se on täynnä aivan joutavaa ohjelmistoa. Asia ja opetusohjelmia on aivan liian vähän.

Vierailija
4/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmiset eivät ymmärrä perusteluitani tai suuttuvat jos osoitan heidän selityksensä puutteelliseksi. Lisäksi jotkut tavikset viljelevät "poikkeus vahvistaa säännön"-vitsiä tosissaan, en kestä

Vierailija
5/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuseuraa on äärimmäisen vaikeaa löytää, naisesta puhumattakaan. Minua ei vain kiinnosta meikit, korut ja laukut.

Vierailija
6/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman tuskan ja vääryyden kokeminen. Jollekin helvetin jääkiekkoilijalle lyödään kymmeniä miljoonia käteen pelkästä viihteestä. Samaan aikaan miljardeja ihmisiä miettii onko seuraavaksi päiväksi ruokaa. Loputon määrä huolenaiheita muutenkin. Ja en tiedä olenko keskivertoa älykkäämpi, mutta oletettavasti ehkä hieman kun tekniikan akateeminen tutkinto löytyy hyvillä arvosanoilla.  

Vierailija
7/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuseuraa on äärimmäisen vaikeaa löytää, naisesta puhumattakaan. Minua ei vain kiinnosta meikit, korut ja laukut.

Minua taas kiinnostavat nekin, ja ärsyttää, kun minusta aina oletetaan ulkonäön perusteella kaikenlaista. Voin yhtä hyvin puhua eri primereiden ominaisuuksista tai meikkibloggareista ja seuraavaksi informaatiojärjestelmistä.

Vierailija
8/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasri huomattavasti keskivertoa älykkäämpi. Silti sen ongelmat ei mulla ollenkan liity muden verrattaiseen tyhmyyteen, vaan siihen, että toistuvasti saatan itseni tilanteisiin, joissa joudun pelkäämään, että omakaan älyni ei riitä.

Vierailija
9/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla keskivertoa älykkäämpi, mutta verbaalisesti ei niin lahjakas?

Vierailija
10/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin. Ainoa oikea älykkyyden laji on matemaattinen, eli tämä perinteinen älykkyys. Verbaaliset ja sosiaaliset älykkyydet on sitten kehitetty ettei ihmisille tulisi paha mieli.

Vierailija
11/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset tituleeraavat itseään keskivertoa älykkäämmäksi.

Vierailija
12/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näyttää mensakortin kaiken kinumisen jälkee niin seuraava asia minkä kuulee on se kuinka "se ei ees tosin tarkota mitään".

ykkönen kuitenki on se että jos tykkää yhtään meikistä tai muodista tai slangista (!) niin se tarkottaa heti että sua ei ikinä tulla ottamaan tosissaan; PTFU:n blogin pitäjän haastattelu hesarissa joskus pari vuotta sitten oli kyllä niin osuva: ihmisillä on tietty kuva "älykkäästä ihmisestä" ja jos eroat siitä millään niin se vaan tarkottaa ettet oikeesti oo fiksu

Vierailija
13/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin. Ainoa oikea älykkyyden laji on matemaattinen, eli tämä perinteinen älykkyys. Verbaaliset ja sosiaaliset älykkyydet on sitten kehitetty ettei ihmisille tulisi paha mieli.

ouh, tais löytyä se oma akilleen kantapää.

Vierailija
14/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle henkilökohtaisesti se, että osaan hahmottaa asiat suurina kokonaisuuksina, joissa monet tekijät vaikuttavat toisiinsa ja jotka harvoin ovat kovin mustavalkoisia tai joko-tai. Näin on usein esim. poliittisten tai eettisten kysymysten kanssa. On jotenkin tuskastuttavaa huomata kerta toisensa jälkeen, että populistiset one-linerit purevat keskivertoihmisiin paljon tehokkaammin, eivätkä he edes halua ajatella asioita monelta kantilta.

Muita?

Alkutekstisi kanssa näen asiat samoin kuin sinä kokonaisuuksina, mutta päinvastoin kuin sinä, mitä laajempina ne näen, niin sitä musta - valkoisemmiksi ja yksinkertaisemmiksi ne muuttuvat. Näin myös poliittisten tai eettisten kysymysten kanssa.

Populistiset onlinerit näen kuten sinä ensisilmäyksellä, mutta laajassa skaalassa ne sijoittuvat jälleen musta-valkoisiin yksinkertaisuuksiin.

Kokonaisuus siis kiertää ympyrää ja saapuu kuitenkin lähtökohtaansa musta - valkoiseksi mitä laajemmalti sitä ajattelen.

Vierailija
15/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on jotain pienesti häiritsevää, kun ihminen toteaa olevansa keskivertoa älykkäämpi. 

Vierailija
16/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ihmiset tituleeraavat itseään keskivertoa älykkäämmäksi.

Luulet olevasi nokkela, mutta tämä juttusi on vanhempi kuin kategorinen imperatiivi.

Vierailija
17/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt testiä mutta melko varmasti en ole keskivertoa älykkäämpi. Silti minua ärsyttävät samat asiat ja minulla on kaikki samat ongelmat kuin kaikilla ketjuun vastanneilla nro 2:ta lukuun ottamatta.

Vierailija
18/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten turhanpäiväiset jaarittelut ja epäloogisuudet ajattelussa/keskustelussa ja kaikenlainen mutuilu ilman edes yritystä ottaa selvää asioiden todellisesta lsidasta.

Vierailija
19/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa olla Suomen ainoa Multi-gladiaattori WoWissa. Eikö teistä muista todellakaan ole siihen?

Vierailija
20/1229 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Hengenheimolaisia on vaikea löytää. Vaaleissa äänestäminen tuntuu useimmiten mahdottomalta, tarpeeksi hyvää ehdokasta ei vain löydy.

Tämä ei ole älykkyyttä. 

Poliitikko tahallaan esittää asiat mustavalkoisina houkutellakseen ehdokkaita jonkun asian taakse ja näin pääsisi töihin kansanedustajaksi.

Hyvänen aika nämä kansanedustajathan on kavereita keskenään ja naureskelevat yhdessä että kuinka saisi ääniä ja pysyisi eduskunnassa.

Luuleeko ihmiset tosiaankin että Suomella voisi olla joku oma linja asioissa? Vihervasemmisto tykkää että heidän ei tarvinnut tehdä leikkauksia työttömyystukiin. Eivätkä he palauta näitä tukia ennalleen 100% varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme