Sinä Kauppatieteiden maisteri, missä työskentelet?
Ja mikä oli pääaineesi?
Oliko hankala saada työtä? Moneenko paikkaan olet hakenut/monessaki työskennellyt? Työskentelitkö opiskeluaikanasi?
Mitä suosittelet ottamaan pääaineeksi?
Plussia miinuksia yms?
Kommentit (16)
Siivoan ABC:n vessoja. Jahka lisään repertuaariin siivoojan ammattitutkinnon niin pääseen moppaamaan myös keittiöön :)
Aikamme kirjoitti:
Siivoan ABC:n vessoja. Jahka lisään repertuaariin siivoojan ammattitutkinnon niin pääseen moppaamaan myös keittiöön :)
Olisit verkostoitunut opiskeluaikana.
Vierailija kirjoitti:
Aikamme kirjoitti:
Toi oli vitsi, ei totta.
Parin ison amerikkalaisyrityksen jälkeen nyt yrittäjänä.
Koko opiskeluaikani olin töissä, ja siitä verkostojen kautta eteenpäin. Kaksi viimeistä työpaikkaa sain usean sadan hakijan joukosta.
Pääaine kansainvälinen markkinointi. Nykyinen työni ei paljoakaan liity siihen.
Suosittelen laskentaa, talouspuolen ihmisille on aina töitä. Tosin nyt valitsisin kuitenkin silloisen kakkosvaihtoehtoni oikiksen.
Vierailija kirjoitti:
Parin ison amerikkalaisyrityksen jälkeen nyt yrittäjänä.
Koko opiskeluaikani olin töissä, ja siitä verkostojen kautta eteenpäin. Kaksi viimeistä työpaikkaa sain usean sadan hakijan joukosta.Pääaine kansainvälinen markkinointi. Nykyinen työni ei paljoakaan liity siihen.
Suosittelen laskentaa, talouspuolen ihmisille on aina töitä. Tosin nyt valitsisin kuitenkin silloisen kakkosvaihtoehtoni oikiksen.
Millä alalla yrityksesi on? Minäkin alan yrittäjäksi nyt syksyllä 😊
Pääaine oli laskentatoimi, tällä hetkellä olen toimistotyössä (työhön kuuluu erilaisia laskutus, palkanlaskenta, "sihteeri" asioita pääasiassa).
Itse en luultavasti opiskelisi KTM:ksi jos nyt pystyisin menemään ajassa taaksepäin , täällä omalla alueellani juuri tällä hetkellä erittäin huono työtilanne . Tilanne voi toki olla toinen eri puolella Suomea tai maailmalla (esim. pääkaupunkiseudulla luultavasti erilaisia mahdollisuuksia enemmän kuin täällä pienemmässä kaupungissa.)
Opintoihin olisin toivonut silloin aikoinaan enemmän käytännönläheisyyttä.
Pari pienempää kesätyöpätkää oli, mutta muuten opiskelin/kävin tenteissä kesälläkin.
Kannattaa yrittää verkostoitua ja opetella markkinoimaan omaa osaamistaan jo kouluaikoina. Mitä selvempi omat urasuunnitelmat koulun jälkeen ovat niin sitä parempi ja tietty kilpailuhenkisyys on plussaa. (Siltä ainakin omana opiskeluaikana tuntui, kun kesätöistäkin oli äärettömän kova kilpailu)
Nykyään asun ulkomailla sijoittajana, töitä teen enää projektiluontoisesti jos jotain kiinnostavaa tulee eteen. Työelämässä olin monessa kansainvälisessä yrityksessä, ensimmäinen jo opiskeluaikana. Pääaine oli markkinointi.
Vierailija kirjoitti:
Aikamme kirjoitti:
Ai ne samalta vuosikurssilta valmistuneetko minua auttaisivat eteenpäin? Hehän kilpailevat samoista työpaikoista = ovat samassa jamassa kanssani. Jos joku kaveri on vaikka puoli vuotta sitten saanut työpaikan firmassa x, ei hän vielä ole siinä asemassa että voisi suositella opiskelukavereitaan firmaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamme kirjoitti:
Ai ne samalta vuosikurssilta valmistuneetko minua auttaisivat eteenpäin? Hehän kilpailevat samoista työpaikoista = ovat samassa jamassa kanssani. Jos joku kaveri on vaikka puoli vuotta sitten saanut työpaikan firmassa x, ei hän vielä ole siinä asemassa että voisi suositella opiskelukavereitaan firmaan töihin.
Huomaa, että et ole opiskellut kauppatieteitä, koska et tajua mitään verkostoitumisesta.
No jotain on kyllä pahasti pielessä sun verkostoissa, oma-aloitteisuudessa, tietotaidossa ja oman itsesi markkinoinnissa jos päädyt siivoamaan abc:n vessoja. Onnea, olet lajisi ensimmäinen KTM josta itse olen kuullut.
Opiskeluaikoinani valitsin pääaineeksi kansainvälisen markkinoinnin/johtamisen ja sivuaineeksi yritysjuridiikan. Olen pankissa töissä.
Rahoitus on pääaineista haastavin ja palkitsevin, Aallossa myös se kilpalluin pääaine. Iso osa opiskelijoista toimii analyytikkoina opiskeluaikana ja moni suuntaa töihin ulkomaille. Oma vuosipalkkani vuoden kuluttua valmistumisesta on vähän yli 100 000 e, tosin osa palkkaa, osa bonusta. Työaika ei ole 37 h/vko, mutta työ on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
No jotain on kyllä pahasti pielessä sun verkostoissa, oma-aloitteisuudessa, tietotaidossa ja oman itsesi markkinoinnissa jos päädyt siivoamaan abc:n vessoja. Onnea, olet lajisi ensimmäinen KTM josta itse olen kuullut.
Opiskeluaikoinani valitsin pääaineeksi kansainvälisen markkinoinnin/johtamisen ja sivuaineeksi yritysjuridiikan. Olen pankissa töissä.
Olet osittain oikeassa, mutta KTM-tutkintoa saa n. kymmenestä koulusta Suomesta ja taso on aika kirjava. Lisäksi moni on työttömänä. HSE/Aalto lienee tasokkain.
Voin sanoa, että Aallon käynyt löytää kyllä hyvän työpaikan. En ole vielä edes valmistunut ja olen Big 4 töissä.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, että Aallon käynyt löytää kyllä hyvän työpaikan. En ole vielä edes valmistunut ja olen Big 4 töissä.
Ajattelin hakea Aaltoon. Pääseekö sinne ihan perus tallaaja, M:n papereilla?
En ole vielä työelämässä, mutta opiskelen Vaasassa laskentatoimea ja rahoitusta. Suosittelen!