Klipsipidennykset - kertokaa amatöörille miten niitä käytetään?
Olen täysin tietämätön ja osaamaton mitä tulee hiustenpidennyksiin... On teippiä, sinettiä, klipsiä.
Juuri klipsipidennykset mua kiinnostaisivat, haluaisin saada silloin tällöin volyymia omaan hiukseen ilman että aidot hiukset siitä kärsivät.
Miten klipsipidennykset siis käytännössä toimivat? Miten ne laitetaan, onko vaikeaa tehdä se yksin, kuinka pysyvät päässä, kuinka pitkään voi pitää? Mitä olisi tärkeää tietää ennen kuin lähtee edes yrittämään? Jakaus kerrallaan, aloitetaan jostakin takaraivosta (tämä siis ennakkokäsitykseni asiasta)? Mistä ylipäätään voi ostaa laadukkaimmat, parhaimmat klipsipidennykset? Suositelkaa!
Kommentit (11)
Höh, maailman helpointa. Kiinnitykseen on monta tapaa, itse teen yleensä niin että nostan ylimmät hiukset ylös ponnarille niin, että korvien päälle ja takaraivolle jää tasaisesti kerros tukkaa. Sitten vaan kevyt tupeeraus ja suihkaus hiuslakkaa, klipsit kiinni ja oma tukka auki ja harjaus päälle. Jos laitan enemmän pidennyksiä niin silloin saatan tehdä tuon useammassa kerroksessa. On helppoa ja menee aamulla ehkä viisi minuuttia. :) Youtubesta löytyy erilaisia videoita, kokeilemalla selviää mikä toimii itsellä parhaiten.
Kiinnitetään pillukarvoihin kiinni varmaan? Tota saisit paljon kattavamman vastauksen jos vaikka googlaisit kiinnitysohjeita youtubesta :)
Näkyykö ne klipsit kuinka selvästi sieltä hiusmassan alta? Aika noloa jos itse kuvittelee hiusten olevan edustavimmillaan ja sitten klipsit vilkkuvat ja pönköttävät näkyvästi...
Entäpä hiusten kiinnipitäminen? Voiko heittää huolettomalle ponnarille tai nutturalle ilman että täytyy tuntikausia asetella klipsejä näkymättömiin? Mites esim. spontaani uiminen? Onko klipsit aina pakko irrottaa? Kuinka pitkään klipsejä voi yhteen putkeen pitää? Päiväkausia? Painavatko nukkuessa?
Kun ne klipsit päähän asetetaan vaikkapa vain yhteen kerrokseen, tuleeko ne enemmän ns. taakse vai päälle? Eli otanko omaa hiusta n. 2/3 ylös ponnarille, ja laitan klipsit suunnilleen 1/3 kohdalle ja lasken sitten oman päällihiuksen alas? Vai juuri toisinpäin?
Ne päässä ei kannata nukkua eli koko hereilläoloaikansa voi pitää. Mutta joka aamu ne pitää uusiksi laittaa, jos haluaa päivittäin käyttää. Toki homma nopeutuu, kun oppii mihin kohtaan omaa nuppia ne sopii. Pidennyksiä ei saa vaalentaa, mutta tummentaminen on ok.. mutta lyhentää kyllä hiuksen käyttöikää.
Mulla on Rapunzelin eurooppalaisesta aidosta hiuksesta tehdyt clip-onit.
Maailman helpoin laittaa, mulla menee siihen ehkä 3 minuuttia. Eli näin: ensin omista hiuksista noin puolet ponnarilla päälaelle. Sitten pidennysten klipsit auki-asentoon, laitetaan hiuksiin (mulla on 7 osiota) pienemmät osiot eteen, isommat taakse, klipsit kiinni, ja oma tukka vapautetaan ponnarilta. Mulla ainakin peittää oma hius täydellisesti ne klipsit. Vähän lakkaa laitan eteen yleensä jottei tuuli heti heittäisi omia hiuksia klipsejä paljastaen sivuun.
Minä en ikinä edes tupeeraa omaa hiusta ennen klipsiä kkuten ohjeet sanoo, kun pysyvät ilmankin. Jos on liukas hiuslaatu, voi tarvita vähän tupeerata ettei klipsit liu'u alaspäin.Jos haluaa esim. kihartaa tukan, kannattaa kihartaa pidennykset irtonaisina, ja erikseen oma tukka, ja sitten laittaa valmiiksi kiharat pidennykset päähän.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö ne klipsit kuinka selvästi sieltä hiusmassan alta? Aika noloa jos itse kuvittelee hiusten olevan edustavimmillaan ja sitten klipsit vilkkuvat ja pönköttävät näkyvästi...
Entäpä hiusten kiinnipitäminen? Voiko heittää huolettomalle ponnarille tai nutturalle ilman että täytyy tuntikausia asetella klipsejä näkymättömiin? Mites esim. spontaani uiminen? Onko klipsit aina pakko irrottaa? Kuinka pitkään klipsejä voi yhteen putkeen pitää? Päiväkausia? Painavatko nukkuessa?
Kun ne klipsit päähän asetetaan vaikkapa vain yhteen kerrokseen, tuleeko ne enemmän ns. taakse vai päälle? Eli otanko omaa hiusta n. 2/3 ylös ponnarille, ja laitan klipsit suunnilleen 1/3 kohdalle ja lasken sitten oman päällihiuksen alas? Vai juuri toisinpäin?
Ei mulla ainakaan näy, mutta mulla on paksu oma tukka. Jos on tosi harvat ja ohuet hiukset, voi näkyä ellei tupeeraa ja tuuheuta, ja lakkaa paikalleen sitä omaa tukkaa.
Kyllä hiuksia voi pitää kiinni kun on clip-onit, mutta alkuun joutuu hetken opettelemaan sitä miten kannattaa ne kiinnittää jos esim. laittaa nutturan korkealle päälaelle, tai toisaalta letin alaspäin tms. Kun on sen oppinut, menee ihan hetkessä oikea kiinnitys niin ettei kiinnitysosat näy.
Klipsit päässä ei nukuta, eikä niitä pidetä uidessa. Itse pidän noita vain jos pidän hiuksia auki, silloin kun tukka on kiinni, en tarvi tuuhennosta/pidennystä.
Tuo mihin kohtaan kiinnität pidennykset on ihan vapaata. Pääasia ettei tosiaan ne klipsit näy. Jos on vähän tukkaa, voi olla järkevää kiinnittää ne alas, niin että jää monta kerrosta omaa hiusta peittämään sitä. Jos taas on aika paksu tukka itsellä, voi ne halutessaan kiinnittää aika ylöskin eikä ne silti näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan näy, mutta mulla on paksu oma tukka. Jos on tosi harvat ja ohuet hiukset, voi näkyä ellei tupeeraa ja tuuheuta, ja lakkaa paikalleen sitä omaa tukkaa.
Kyllä hiuksia voi pitää kiinni kun on clip-onit, mutta alkuun joutuu hetken opettelemaan sitä miten kannattaa ne kiinnittää jos esim. laittaa nutturan korkealle päälaelle, tai toisaalta letin alaspäin tms. Kun on sen oppinut, menee ihan hetkessä oikea kiinnitys niin ettei kiinnitysosat näy.
Klipsit päässä ei nukuta, eikä niitä pidetä uidessa. Itse pidän noita vain jos pidän hiuksia auki, silloin kun tukka on kiinni, en tarvi tuuhennosta/pidennystä.
Tuo mihin kohtaan kiinnität pidennykset on ihan vapaata. Pääasia ettei tosiaan ne klipsit näy. Jos on vähän tukkaa, voi olla järkevää kiinnittää ne alas, niin että jää monta kerrosta omaa hiusta peittämään sitä. Jos taas on aika paksu tukka itsellä, voi ne halutessaan kiinnittää aika ylöskin eikä ne silti näy.
Miksi edes käytät clipsejä jos sulla on paksu tukka muutenkin?
Youtubessa on ohjevideoita vaikka kuinka.
Volyymin ja näyttävyyden lisäämiseen klipsipidennykset sopii hyvin. Niissä on se hyvä puoli, että ne saa sit helposti poiskin. Kannattaa ostaa ehdottomasti hyvä laatuiset, ne sit kestää käyttöä pitkään. Suosittelen omasta kokemuksesta näitä: https://www.klipsipidennys.fi ja https://www.idhair.fi
Mä oon käyttänyt pidennyksiä vuosia ja klipseihin palaan aina, ne on omassa käytössä ainakin parhaat.
Jos tilaat klipsit netistä niissä tulee kyllä kuvalliset ohjeet yleensä mukana :) klipsit saa melko helposti laitettua ja otettua pois ihan itse. Niissä on ns pinni, millä ne kiinnitetään. Eli voit laittaa ne aamulla ja ottaa pois vaikka illalla. Itse tilasin vuosia sitten muistaakseni rapunzelilta. Jos epäröit kahden sävyn välillä, ota vaaleampi.
Ne kiinnitetään tosiaan jakaus kerrallaan ja laitetaan riveihin. Kannattaa tupeerata hiuksen tyveä, jotta klipsi pysyy paremmin paikoillaan.