Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kappas, kassamyyjän toimenkuva: asiakaspalvelu, rahastus ja lisämyynti

Vierailija
18.03.2012 |

Olen yllättynyt että tuo lisämyynti mainitaan noin julkisesti!

Plantagen kyseessä, ei sellä mulle ole kyllä koskaan mitään lisämyyty...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sen yleensä muistaa esim. ruokakaupassa automaattisesti antaa myyjälle, mutta monessa muussa paikassa ei. Aina ei edes tiedä/huomaa että jossain kahvilassa tm. käy esim. S-kortti.

Vierailija
2/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisämyynti=hyvää asiakaspalvelua

tässä onkin joku niiden iänikuisten myyjäkoulutusten todellisuudesta irtautunut vetäjä linjoilla. Varmaan puhelinmyyntikin on sinusta hyvää asiakaspalvelua?

Itseäni vituttaa aina nuo lisämyynnit, ainoa mitä asiakkaalta kannattaa kysyä on "tarvitseeko muovikassia" tai jotain oikeasti ostettavaan tuotteeseen liittyvää, esimerkiksi juuri kortteja ostaessa postimerkit tai kangasta ostaessa langat. Mutta jos suomalaisessa kirjakaupassa käyn ostamassa lyijyä tai tulostinpaperia, aletaan aina tuputtamaan niitä iänikuisia muistitikkuja ja pattereita (????). Kaikista karmeinta on, kun myyjä oikeasti rupee kaivamaan tiskin takaa tai hyllystä jotain isoa lootaa ja puhelemaan että "ei sua kiinnostais tällanen koko perheen tietosanakirja, ois nyt kato tarjouksessa, vaan 80 euroa, tässä on kato kaikki tiedot aasta ööhön ja sillai." No ei kiinnosta, laita se kirja nyt pois. Se on oikeasti tosi häiritsevää, kun takana on hirveä jono ja myyjä ei tajua, että tahdon nyt vain nämä paperit tästä enkä mitään muuta.

Olen itsekin työskennellyt myyjänä ja aina välillä tuli näitä kampanjatouhuja, milloin piti koittaa tarjota ties mitä lippusia ja lappusia asiakkaille. Kauppias ei selvästikkään tajunnut, että 90% asiakkaista tahtoo vain suorittaa ostoksensa nopeasti eikä jäädä kuuntelemaan myyntipuheita. Tyrkytys ei ole mitään asiakaspalvelua, varsinkaan suomalaisessa kulttuurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppapaikkaa, jos tyrkytys toistuu useamman kerran.

Vierailija
4/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero modassa sitä on tapahtunut jo pitkään.

Olin kassalla maksamassa housuja niin myyjä kyselee että tarvisinko toppeja:O

Osaan kyllä itse toppini ostaa jos niitä haen.

Vierailija
5/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen työpaikkaani taas tuli välillä ihan ohjeistuksia, että esim. flunssa-aikaan kannattaa kysyä asiakkaalta, onko hänellä nenäliinoja kotona, kun on tämä epidemia. Arvatkaa kysyinkö yhdeltäkään mitään tuollaista... Minusta ne kassojen edessä olleet tarjous- ja herätetelineet riittivät. Olin varmasti huono myyjä, mutta mieluummin olin hämmentämättä asiakkaita.

Vierailija
6/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisämyynti=hyvää asiakaspalvelua

Hyvä myyjä myy sitä mitä asiakas tarvitsee ilman että työnantajan tarvitsee vaatia lisämyyntiominaisuuksia.

terv. ap, myyjä itsekin

Vierailija
7/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelija paikassa, jossa voin tarjota monia erilaisia palveluita asiakkaille. aina tiedustelen kiinnostaisiko häntä muutkin palvelumme ja kerron niistä sekä esittelen aina jos ei asiakas vaikuta kiireiseltä.

kiitosta olen saanut, ikinä ei ole hermostuttu lisämyyntiin vaan päinvastoin useammat kiinnostuvat niistä

Vierailija
8/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole tyrkytystä, kun siihen vähänkin paneutuu. Mutta jos ei asiakaspalvelu kiinnosta niin ei sitten.

t. ei alalla.

Vierailija
9/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole tyrkytystä, kun siihen vähänkin paneutuu. Mutta jos ei asiakaspalvelu kiinnosta niin ei sitten.

t. ei alalla.

mutta siitä lähtökohdasta että mielestäni asiakas tarvitsee jotain, en siitä lähtökohdasta että työantajani odottaa minun myyvän asiakkaalle jotain, ihan mitä tahansa vaikkei mitään lisätarpeita ilmenisikään. ap

Vierailija
10/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyynti = ärsyttävä tyrkytys

Oikein v***taa jossain postissakin kun viet kirjeen niin "tarvisko saippuaa". Joo kuule ei tarvi. Ostan saippuani ihan muualta kuin Itellalta.

Vierailija
11/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä itse kaupanteon yhteydessä on mielestäni ok (esim. jos ostan kasveja niin kysytään, onko minulla sopivia lannoitteita tms.)

Mutta toi esim. Itellan ja Suomalaisen Kirjakaupan kassoilla tapahtuva, asiaan liittymätön tyrkytysmyynti on todella noloa sekä myyjän että asiakkaan kannalta.

Vierailija
12/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen.

Mua ärsyttää eniten kampaamotuotteiden ja kenkälankin tyrkytys, koska ne on niin jotenkin aina ne samat, joka ostokerralla.

Vierailija
13/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrkytetään kassalla AINA muistitikkuja. Jos ostan kortin, niin aina tyrkytetään postimerkkejä tai kirjekuoria. Se on kuitenkin mielestäni ymmärrettävämpää kuin tuo iänikuinen MUISTITIKKU, joka ei yleensä liity muihin ostoksiini mitenkään. Kuka edes käyttää jotain muistitikkua enää nykyään?!

Vierailija
14/18 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein v***taa jossain postissakin kun viet kirjeen niin "tarvisko saippuaa". Joo kuule ei tarvi. Ostan saippuani ihan muualta kuin Itellalta.

Vierailija
15/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan aikuisten naisten vaatekaupassa, jossa ei normaalisti ole mitään muuta myynnissä kuin vaatteita. Eikä kyseessä ollut edes mikään hyväntekeväisyystempaus tms. Silloin ällistyin kyllä.

Vierailija
16/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä pitää lisämyyntiä tyrkytyksenä, kannattaisi harkita alanvaihtoa. Se ei ole tyrkytystä, kun siihen vähänkin paneutuu. Mutta jos ei asiakaspalvelu kiinnosta niin ei sitten. t. ei alalla.

Haluaisitkohan sitä lisämyyntiä ihan missä vaan?

Kuvittele itsesi väsyneenä ruokakauppaan ja myyjäparan olisi pakko tyrkyttää sinulle jotain, kun teet tavallisia ruokaostoksia?

Sitä se lisämyynti kuule nykyään on..

Ja toi posti-esimerkki on ihan loistava.

Vierailija
17/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmeisesti ne pakotetaan kysymään sitä? Ottaa niin päähän. Kyllä minä näytän korttia ihan oma-aloitteisesti jos haluan.

Vierailija
18/18 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toi esim. Itellan ja Suomalaisen Kirjakaupan kassoilla tapahtuva, asiaan liittymätön tyrkytysmyynti on todella noloa sekä myyjän että asiakkaan kannalta.

että myyjä ei voi itse valita, kenen kohdalla harjoittaa tuota lisämyyntiä, vaan asia ohjeistetaan ylemmältä taholta ja sitä vahditaan. Esimerkiksi mysterishopperit täyttävät lomakkeisiinsa, onko tuota tyrkkylisämyyntiä tapahtunut vai ei ja jos ei, niin esimiesten taholta tietysti kuumotetaan tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme