Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko imetyslivit ihan must? Olen tosi isorintainen ja mietiskelen..

Vierailija
11.01.2012 |

Eli loppua kohti aika käy ja moni sanoo että imetysliivit on PAKKO olla. Noh, kävin katsomassa rintaliiviliikkeessä, missä aina asioin. Mun koko on 80H mutta nyt on ympärysmitta kasvanut 85 ja kuppikoko varmaan jo I. Ehkä jopa siis kasvaa tuosta kun mölö nousee. No, kaikki mitä siellä oli, niin oli kaarituellisia, ja imetysliivit on ilmeisesti tätä sarjaa et sen tissin saa siihe esille ilman et avaa liivejä kokonaan..

Kysymys nyt kuuluukin että millaisia suosittelette? Erityisesti kyselen isorintaisilta imettäjiltä? Kaarituelliset / tuettomat? Kaarituellisethan tukis miljoona kertaa paremmin mutta olen niin mukavuudenhaluinen että odotusaika on mennyt lähes kokonaan sporttiliiveillä..

Ja sit haluaisin vähän perusteluita miksi imetysliivit on pakkohankinta? Miksi nortsit ei käy? Olen kuullut että isorintaisten on melko vaikea imettää istualteen, eli makuuasennossa se käy helpoiten. Mulla kun nää tissit on vielä erittäin riippumallista.. :( :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normiliivien kanssa. Pian varmaan huomaat, kuinka helppo sitä rintaa on kaivaa esiin paitojen alta liivin sisästä..

En tosin ole ihan varma tuosta, onko isorintaisen helpompi imettää sängyssä. Olen normaalisti joku D/DD/E ja imetyksen aikana G/H, eikà mitààn ongelmia ollut imettää vaikka seistenkin - ehken ole sitten tarpeeksi isorintainen.

Riippuu varmaan siitäkin, kuinka kauan meinaat imettää. Jos vuoden tms., liivien ostaminen yllä kannattaa!

Vierailija
2/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit haluaisin vähän perusteluita miksi imetysliivit on pakkohankinta? Miksi nortsit ei käy? Olen kuullut että isorintaisten on melko vaikea imettää istualteen, eli makuuasennossa se käy helpoiten. Mulla kun nää tissit on vielä erittäin riippumallista.. :( :(

Mutta kyllä ainakin itse koin niiden helpottavan elämää niin paljon, että kannatti hankkia. On paljon helpompi imettää, kun ei tarvitse erikseen riisuutua sitä varten. Siksi imetysliivit ja imetyspaidat olivat oikeasti todella käteviä. Niissähän vain ikäänkuin "avataan luukku". Helpottaa varsinkin julkisella paikalla imetystä jo senkin takia, että olisi tosi kiusallista alkaa riisua imetystä varten. Nämä imetysvaatteet kyllä tekevät imetyksestä huomaamattomampaa ja hienovaraisempaa. Ja teknisesti helpompaa...

Tosin olen itse pienirintainen, eli en osaa sanoa onko tilanne eri isorintaisten kohdalla. Mutta ei minullakaan ollut kuin kolmet imetysliivit. Ne sai pestä koneessa 60 asteessa (paitsi hienoimmat 40 astetta), joten joka päivä pyörivät vauvan kestovaippojen seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isorintaisena suosittelen hommaamaan imetysliivit. On se niin helppoa avata liiveistä vain läppä eikä kaivaa sitä rintaa kokonaan pois liiveistä. Suosittelen myös pitämään jonkinlaista imetyspaitaa.

Mulla vähän vaihteli suunnilleen päivittäin että mikä asento oli paras imetysasento... siihen en osaa sanoa mitään.

Mulla oli kaarituelliset, koska koin niiden tukevan paremmin, mutta öisin en niitä tykännyt pitää, vaan pidin sloggin toppia. Mun oli pakko pitää liivejä öisin, koska lapsi saattoi nukkua imetysajan ohi ja silloin lainehti jo sänky kun rinnat vuotivat!

Vierailija
4/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärysmitta varmaan synnytyksen jälkeen pienempi ja kuppi taas isompi.

Tällainen nyrkkisääntö oli jossain.

Itse ostaisin alkuun jotkut "pehmeät" liivit (tyyliin tätä:

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?manufacturers_id=101&produc…)

Eli joustaa vaikka vähän muodot muuttuiski. Ja sitte parin viikon päästä lisää liivejä muotojen mukaan. Aluksi kuitenki lähinnä kotona, niin voi nakuillaki miten haluaa :)

Vierailija
5/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt lopuksi en enää. Alkuun pienen vauvan kanssa oli tärkeämpää se hyvä asento, että vauva saa hyvän otteen. Nyt isomman kanssa ei ole niin nuukaa, vaan nappaa ihan pienestäkin rakosestä nännin naamariin ja imaisee.

Aluksi myös rinnat oli kipeät, niin imetysliivit oli siksikin kivat. Ei puristaneet.

Mullakin löysät riipparit, ja hyvin toimii imetys. yöllä nukkuessa erityisen kivat, kun ei tarvitse paljon asentoa vaihtaa ni tissi venyy helposti vauvan suuhun. :) Pienillä ja kiinteillä se olis vaikeampaa.

Vierailija
6/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että pärjään ilman, mutta varmuuden vuoksi otin kun kaveri tarjosi löysiä käytettyjä liivejä. Lopputulos, sain rintoihin erittäin rumat raskausarvet kun rinnat loppuraskaudessa turposivat tavallisissa liiveissä. Ne ei vaan tukeneet tarpeeksi rintaa ja raskausarvet kulki rintaliivien kuppien rajoja seuraillen. Eli kunnon liivit käyttöön jo ennen synnytystä.

Ja sitten kun lapsi syntyi, huoh. Rinnat oli kipeät ja kuumottavat ja pinkeät ja kamalan tuntuiset. Yritin aluksi pärjätä niillä lötköliiveillä, ja tilanne parani 1000% kun hankin kunnon asialliset liivit. Näillä kokemuksilla suosittelen todellakin hommaamaan kunnon imetysliivit.

Ja mulla ei ole edes isot rinnat vaan ennen b, raskauden jälkeen c.

Vierailija
7/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi imettää ilman imetysliivejä. Mun kaksi hyvää ystävää on imettäneet lapsensa ilman imetysliivejä, ja he ovat melko isorintaisia. Isorintainen pystyy tavallaan vetämään rintansa sieltä kupista pois. Minä taas olen pieni- ja kiinteärintainen (normaalisti B, nyt imettäessä C, jos rinta on täynnä), enkä voi vetää rintaa kupista mihinkään. Mulla tuottaa jo alustoppikin vaikeuksia, vaikka käytän vain semmoisia erittäin venyviä ja isokauluksisia. Kaula-aukko ei vaan tahdo pysyä rinnan alla.

Joten veikkaisin, että sun ei tarvitse välttämättä imetysliivejä hankkia! Kannattaa kokeilla sitä imettämistä myös istualtaan, kun joka paikassa ei aina voi maata.

Vierailija
8/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä olisi pärjännyt ilman imetysliivejä, tai siis varmasti ilmankin pärjää, mutta helpottavat paljon imettämistä. Itse suosin kaarituettomia liviejä, kaarituellisissa tuet painoivat ainakin minua pahasti.

Itse käytin imetysliviejä öisinkin, koska muuutoin sänky oli maidossa, jos imetysväli venyi.

Kyläillessä imetysliivien lisäksi kunnon imetyspaita oli kyllä kätevä.

Mulla imetys onnistui kyllä kaikissa asennoissa, istuen oli helpoin, kun oli kunnon imetystyyny ja siinä sopivasti täytettä. Eli muokattu juuri oman tarpeen mukaan :)

Suosittelen kyllä ehdottomasti imetysliviejä. Normiliivien kanssa imetys on vaikeaa, ainkin mun mielestä.

Vierailija
9/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla, jolla koko on 85G. Itselläni ei todellakaan ole helppoa kaivaa sitä megatissiä kaikkien paitojen ja liivien alta esiin (varsinkin alussa kun rinnat on pinkeät ja kovat ja ihan täynnä maitoa - auts!), vaan se on ärsyttävää ja epämukavaa. Eri asia, jos on joku pieni ruusunnuppu jonka nätisti sieltä vähän raottamalla saa esille. ;)

Itselläni on Bravadon liivejä, olen tilannut ne Nettiemolta. Nää on siitä hyvät, että ne on napakat mutta joustavat, eli sopivat kun rinta on täynnä maitoa ja sitten kun maidontulo tasaantuu ja niistä tulee sellaset läpykät. Katso tuolta: http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?manufacturers_id=3…

Noi liivit on kuitenkin sen verran kalliit, että kannattaa ostaa vaan yhdet ja katsoa sitten synnytyksen jälkeen että a) onnistuuko imetys (se ei ollut mitenkään helppoa isojen rintojen kanssa, varsinkin kun vauva oli pienikokoinen) ja b) sopivatko liivit synnytyksen jälkeen. Itselläni ei kyllä rinnat kasvaneet enää loppuraskauden jälkeen, paitsi väliaikaisesti pariksi päiväksi kun maito nousi n. 4-5 vrk synnytyksestä.

Suosittelen lämpimästi myös imetyspaitoja, Nettiemolta löytää Boobin paitoja edullisestikin. :)

Onnea ja tsemppiä tulevaan ap!

Vierailija
10/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos on joku pieni ruusunnuppu jonka nätisti sieltä vähän raottamalla saa esille. ;)

vauvan saataville - kokeiltu on!

Terv. sua edellinen kirjoittaja

Vierailija
11/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi siis.

Vierailija
12/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi imettää ilman imetysliivejä. Mun kaksi hyvää ystävää on imettäneet lapsensa ilman imetysliivejä, ja he ovat melko isorintaisia. Isorintainen pystyy tavallaan vetämään rintansa sieltä kupista pois.

Just tätä tällä hain että mulla on oikeesti JÄRKYTTÄVÄT riipputissit, ei tuota mitään vaikeuksia nostaa se tissi siihen kupin päälle... Kun äsken demostroin tuota imetystilannetta. Mutta kun sitä en sit tiiä että miten toi tissi muotoutuu kun maito nousee...

no ehkä käyn ne yhet liivit valkkaamassa kaupasta vaikka niillä hintaa onki ihan superpaljon siinä koossa..

Kiitos paljon paljon kaikille vastanneille :)

Ps. Niin, mua ei tulla ikinä näkemään yleisellä paikalla imettämässä ;) Ihan just näitten riipputissien takia kun ei näitä meijereitä saa mitenkään piiloon vaikka teltan sisässä imettäis ;)

ap

Vierailija
13/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulehduttaa rinnan, varsinkin alussa. Siksi suositellaan kaarituettomia liivejä.

Kyllä mun isorintaisena on helpompi imettää makuultaa. Istuallaan imettäessä kannattaa panostaa tyynyihin ja tukea kunnolla vauvaa ja itseä.

Isoista riippareista on kyllä myös hyötyä. Tissi venyy esim. vaunuihin tai autokaukaloon kun vauvalle tulee nälkä kesken päikkäreiden tai ajomatkan. Kantorepussa ja -liinassa onnistuu imettäminen. Voi imettää molemmista tisseistä kääntämättä kylkeä. :)

Vierailija
14/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Boobilla kauniit ja pehmeät, kuitenkin tukevat liivit, ainakin ratkiriemusta näitä sai juuri alehinnalla.

Vierailija
15/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintsikat menee kyllä pilalle, kun sitä tissiä kiskoo monta kertaa päivässä sen kupin päälle, näin nämä ystäväni kertoivat.

Kyllä se tosiaan varmaan onnistuu ilmankin imetysliivejä, mutta komppaan kyllä muita siinä, että mukavampaa on varmasti imetysliivien kanssa.

Vierailija
16/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Niin, mua ei tulla ikinä näkemään yleisellä paikalla imettämässä ;) Ihan just näitten riipputissien takia kun ei näitä meijereitä saa mitenkään piiloon vaikka teltan sisässä imettäis ;)

ap

Oikeasti sen meijerin SAA sen paidan avulla piiloon! :) Eikä vauva katso aikaa ja paikkaa milloin sen tulee nälkä, jos haluat mennä jonnekin kun vauva on pieni, niin sun täytyy imettää julkisella paikalla. :)

T. Se 85G riipputissi, julki-imettäjä, eikä useimmat ohikulkijat edes tajua että imetän. Eri asia on, että mun vauva haluaa paljastaa mun meijerin kaikelle kansalle ja hilaa sitä paitaa aina ylemmäs. :D

Vierailija
17/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytin imetysliivejä ja ne oli kaikista kätevimmät. Kaarituettomat oli parhaat ja pidin niitä myös yöllä. Kaarituellisia kokeilin, mutta minulla ne painoi pahasti rintoja.

Vierailija
18/18 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan saataville - kokeiltu on!

Mutta mun mielestä sitä isoa riippariakin on just kamalan ärsyttävää kaivaa sieltä liivistä esille ja se on hirveen epämukavaakin vielä. Vaikka periaatteessa varmaan helpompaa isotissisellä.

-10

ps. mun äiti (koko 90H) käytti imetysaikana urheilutoppeja, joissa oli sellaiset tarraolkaimet. :) Halvempaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme