Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä pientä hääparille rahan lisäksi?

Vierailija
06.10.2011 |

Hääpari toivoi rahaa ja haluaisin kortin lisäksi lahjapöytään jotain pinetä viedä vaan mitä?

Ideoita? Mitä itse olette vieneet/saaneet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vieraista tuntuu, että on pakko laittaa rahaa tilille. Moni sitten tuskissaan miettii että kuinka vähän kehtaa laittaa... Jos ette tosiaan lahjoja halua niin kannattaa jättää tilinumero mainitsematta.

Meillä on häät tulossa ja toive oli että ei lahjoja. Mies kuitenkin sanoi että laitetaan kutsuun tilinumero johon saa sitten halutessaan laittaa omavalintaisen summan rahaa.

Pitkin hampain tuohon suostuin. Ok. Ne rahat mitä tulee, menee häiden maksamiseen, mutta silti.

Tuntui vain typerältä rahan vonkumiselta.

Itse hyväksyisin sen kortin ja korkeintaan jonkun kukkapuskan. Saa nyt vain nähdä kuinka moni silti roudaa jotain turhanpäiväisiä tavaroita sinne.

Ärsyttää jo valmiiksi. Varmaan vien kirpparille ne turhat roinat mitä sieltä tulee....

Ja siis siksi ei ollut lahjatoiveita tms. kun meillä on jo kaikki tarvittava. Rahastakaan ei sinällään ole puutetta, mutta mies nyt tosiaan sitten selvitti että laitetaan nyt se tilinumero että halukkaat saavat sen "lahjavelvollisuuden" omaltatunnoltaan pois.

Koska meidän piti maksaa ennakkoon heidän majoittuminen ja samaisessa kutsussa siis luki että se tähän tilinumeroon jos siis ottaa majoituksen. Ja edelleen EI V*** OLLUT MINUN IDEA! Jos osaat lukea, niin mainitsin että itse olin tuota ideaa vastaan.

Ärsyttää edelleen. Ja kyllä, piti joidenkin vieraiden olla sellaisia että toivat jotain hemmetin pikkukrääsää.. Nyt sitten mietitään että mihin ne tungetaan. Joku oli tuonut jotai kuoharilitkuakin (meistä kumpikaan ei juo kuohareita tai valkkareita, punaviiniä ainoastaan ruoan kanssa, ja sitäkin harvoin) ja se pullo lähti toisen vieraan matkaan. (oli jotain elyseetä)

JA kutsussa tosissaan luki että _halutessa_ voi laittaa lahjan tilille. Muotoilin lauseen niin että sen ymmärtää ja sanoin jälkeenpäinkin kaikille vieraille että ei tod. ole pakko.

Oikeasti ärsyttää kun nyt on nurkat täynnä jotain koreja ja "kivaa, söpöä pikkutavaraa", joka ei ole kivaa tai söpöä.

Häämatkaa meillä ei ole, koska en suostu menemään minnekään mihin laivalla ei pääse ja mies ei suostunut kotimaan matkaan.

Vierailija
2/12 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen rahan pyytämisestä, mutta jos antaa rahalahjan, niin ei tarvitse antaa muuta. Usein pyynnön taustalla on se, että kaikkea on jo ja mitään ylimääräistä ei haluta --> ei todellakaan tarvitse viedä mitään muuta.

Jos ihan pakko jotain on viedä, niin jotain kuluvaa, esim. shampanja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sido siihen rullattuja seteleitä. :)

Vierailija
4/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänpiparimuotteja ja -jääpalamuotteja. Tai rahapuu (kasvi).

Vierailija
5/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari toivoi rahaa, niin entäs jos vain laitat vaikka hieman enemmän sitä rahaa. Tai jokin kaunis (aforismi) kirja rakkaudesta.

Vierailija
6/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota rahan pyytämistä. Tulee mieleen, että halutaan rahaa hääkustannuksiin tai että vieraat rahoittavat häämatkan. Mutta tuohan on siis vain toive, eikä rahaa ole pakko antaa. Tai sitten voi antaa osan rahana ja ostaa vähän paremman paketin.

2

Vierailija
7/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on häät tulossa ja toive oli että ei lahjoja. Mies kuitenkin sanoi että laitetaan kutsuun tilinumero johon saa sitten halutessaan laittaa omavalintaisen summan rahaa.

Pitkin hampain tuohon suostuin. Ok. Ne rahat mitä tulee, menee häiden maksamiseen, mutta silti.

Itse hyväksyisin sen kortin ja korkeintaan jonkun kukkapuskan. Saa nyt vain nähdä kuinka moni silti roudaa jotain turhanpäiväisiä tavaroita sinne.

Ärsyttää jo valmiiksi. Varmaan vien kirpparille ne turhat roinat mitä sieltä tulee....

Ja siis siksi ei ollut lahjatoiveita tms. kun meillä on jo kaikki tarvittava. Rahastakaan ei sinällään ole puutetta, mutta mies nyt tosiaan sitten selvitti että laitetaan nyt se tilinumero että halukkaat saavat sen "lahjavelvollisuuden" omaltatunnoltaan pois.

Vierailija
8/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään turhaa krääsää tunge.

Vierailija
9/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tiedän kyllä että kortti riittää, mutta jotain pientä symbolista olis kiva korttiin kiinnittää. piparimuotit oli kiva idea. Kuoharia ja vaahtokarkkeja olen myös ajatellut. Saisivat sitten hääyönä tai myöhemmin häiden jälkeen tunnelmoida.

Ja musta nykyään raha on hyvä toive. Parit on asuneet yleensä yhdessä niin kauan että kaikkea on. Eikä kukaan varmaankaan rahaa toivo kattaakseen sillä häihin menneet kulut. Usein häälahjarahat käytetään häämatkaan tai oman kodin pesämunaksi tilille kasvamaan. Tai ehkä huonekaluihin.

Ja mikäpä muu olisi mukavampi lahja kuin osallistua häämatkakassaan, ainakin tämä lahja muistetaan lopun ikää! :D

Vierailija
10/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei päästä häihin, joten lähetetään iitalan vaasi ppostitse.

Vierailija
11/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vieraista tuntuu, että on pakko laittaa rahaa tilille. Moni sitten tuskissaan miettii että kuinka vähän kehtaa laittaa... Jos ette tosiaan lahjoja halua niin kannattaa jättää tilinumero mainitsematta.

Vierailija
12/12 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli laatikko, johon sai sujauttaa parhaaksi katsomansa summan. Kukaan ei siis tiennyt, mitä kukakin laittoi. Ja ihan kivan summan pari sai, joka tuli todella tarpeeseen, jätetään nyt mainitsematta mihin..

Mutta tuo tilinumero on ihan älytön ja samoin ne kortin väliin laittettavat rahalahjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan