Mies pettyi kavereihinsa varpajaisten suhteen.
Pari kaveria oli luvanu järjestää sille varpajaiset kun vauva syntyy. Vauva syntyi viikoilla 38+ ja kukaan kavereista ei päässyt sillä hetkellä juhlimaan.
Ovat nyt järjestämässä juhlia ensiviikonlopulle. Olivat ihan pokerina olettaneet että toki meillä voi olla. Mies oli sanonut että eihän he voi vaatia että vauva ja minä lähdemme heidän juhlien alta pois. Huomaa ettei tässä kaveripiirissä ole muilla vielä lapsia, kun siitäkin huolimatta on vaikea tajuta tilannetta.
Mies sanoi eilen, ettei haluttaisi enää ollenkaan lähteäkään koko ryyppäjäisiin ja jättää minua yksin. Itse sanoin, että minua ei haittaa ja menee nyt kun pääsee. Olin oikeastaan tosi yllättynyt hänen reagtiostaam ja samalla harmittaa miehen puolesta, että kaverit ei tajua tilannetta, vaikka siitä on suoraan puhuttu (myös minä).
Kommentit (37)
Mutta lapsettomat eivät aina hoksaa. Lienee parempi jättää asian puiminen sikseen. Eli ei puhua asiasta kavereiden kanssa.
Pistä mies reissuun, jos vain haluaa lähteä. Ei kannata asiasta nosta sen suurempaa numeroa. Voihan sitä juhlintaa siirtääkin, että ehtii miehesi totuttautua asiaan.
Polttarit on se, minkä kaverit järkkää yllätyksenä, mutta varpajaisiin mun mielestä lapsen saanutmies kutsuu itse kaverinsa. Onko muut ymmärtäneet näin?
Ja voihan miehesi juoda just niin paljon kuin itse haluaa ja tulla just siihen aikaan kotiin kuin itse haluaa, ei kai sitä kaverit määrää??? Jos kaverit ryyppää niin ei ka se tarkoita, että miehesikin on otettava kaksin käsin?
Ei meillä päin varpajaiset ole olleet mitään järjettömiä ryyppyjuhlia. Meillä mies järkkäsi sinne pientä syötävää ja juotavaa, istuivat iltaa, polttivat yhdet sikarit jne. Mies sai lahjaksi konjakkipullon ja jotain muuta. Ja varmaan siinä puolen yön aikaa kotiutui, eikä ollut missään kännissä.
eikä tiiä mieskään ja sanoi että ainakaan se ei hänen tehtävänsä ole järjestää. Sen verran olen sanonut että meillä voivat iltapäivä aikaan saunoa rauhallisesti, koska meillä on isoin sauna. Mutta illaksi on poistuttava.
Todellakin totesin itsekin, että MIEHET!! Toisaalta kiva huomata, että edes omallani on hieman enemmän älyä.
ja kutsuu sinne ketä haluaa. Minusta paras systeemi on, että isä järjestää varpajaiset meillä kotona silloin, kun olen vielä itse sairaalassa vauvan kanssa. Vaikka jo syntymäiltana, kun isommat lapset ovat vielä isovanhemmilla hoidossa.
jotka ihan itse kutsuvat kaverinsa juhlimaan uutta vauvaa. Sun miehesi ei selvästikään halua koko juhlia, kun ei kerran itse edes halua järjestää. Joten mikä ihmeen pakko niitä juhlia on sitten edes pitää.
Tuo homma sitä paitsi menee tosi kätevästi niin, että isä pitää juhlat silloin, kun äiti ja vauva ovat vielä sairaalassa. Siten ei tarvi ajaa äitiä pois eikä äidin kestää vauva kanssa jotain ryyppääviä saunojia.
Ja varpajaiset on tyypillisesti sellainen juhla, joka tulee lyhyellä varoitusajalla. Silloin on myös luonnollista, että ihan kaikki ei ainakaan kaukaa pääse tulemaan. Mutta ei sen takia kannata murehtia.
Mun mies piti varpajaiset syntymää seuraavana päivänä. Kutsui muutaman tunnin varoitusajalla luultavasti parikymmentä ihmistä (sillä on paljon kavereita). Paikalle ehti kymmenkunta, joista suurin osa näitä naapurustossa asuvia. Mutta kauimmat olivat tulleet 150 km:n päästä. Ja ne jotka ei tulleet, oli noita, jotka asuu vielä kauempana kuin tuo 150 km. Kivasti oli mennyt. Olivat paistaneet makkaraa, syöneet jotain kinkkuleipiä ja juoneet lahjaksi tuotua konjakkia ja kaljaa tietty kanssa.
ja kutsuu sinne ketä haluaa. Minusta paras systeemi on, että isä järjestää varpajaiset meillä kotona silloin, kun olen vielä itse sairaalassa vauvan kanssa. Vaikka jo syntymäiltana, kun isommat lapset ovat vielä isovanhemmilla hoidossa.
meillä mies ei olisi edes jaksanut. Yöllä lähdettiin sairaalaan, aamulla syntyi vauva eli yöunet jäivät kummallakin todella vähiin ja seuraavana päivänä kotiuduttiin. Esikoisesta ei olisi ollut huolta, oli siskoni luona.
Mutta joo, meni taas vähän sivuraiteilleen. Ap, anna miehen järjestää varpajaiset jos hän haluaa ja se sopii sinulle. Voivathan he mennä vaikka ravintolaan jos et halua lähteä alta pois. Eivät ne varpajaiset kuitenkaan mitkään pakollinen juttu ole.
Mutta se kutsui kavereitaan kapakkaan, ja tarjosi niille juomaa. "Wet the baby's head".
ei toisinpäin. Meillä kun mies oli perhehuonessa niin ei sairaalareissun aikana voinut järjestää, Mutta kun toivuin jotenkin tolpilleni, lähdin vauvan kanssa ystävälleni tyttöjen iltaan ja miehet pitivät varpajaiset meillä. Kun tulin kotiin miehet olivat jo lähteneet jatkoille sovitusti.
ja meillä on ainakin kaikista varpajaisista ollut mies kavereineen alkuillan meillä, usein myös muutama kaverin puoliso, ja musta on ollut kivaa, olen itsekin päässyt vähän juhlinnasta osaksi. On sitten lähteneet baariin jatkamaan ja mä jäänyt vauvan (ja ehkä jonkun kaverin) kanssa kotiin. Ja kaveripiirissä on niitäkin että mies järjestää varpajaiset kotona ja äiti ja vauva menneet esim. isovanhemmille illaksi ja yöksi. En tajua ongelmaa tällaisessakaan järjestelyssä, toki kaikilla ei ole isovanhemmilla yöpymismahdollisuutta, ja sen toki ymmärrän.
Ehkä he haluavat siksi olla teillä, että saisivat nähdä vauvaa ja suakin, jutella miten on mennyt synnytys ja vauvanhoito ja siinä samalla ottaa muutaman bissen.
Sit lähtisivät baarin, kun vauva kävis yöpuulle.
on järjestetty heti, kun vauva on syntynyt. Ei siis viikon tai kahden päästä... Omituinen ajatus :-)
Varpajaiset on juhla, jonne isä kutsuu ystäviään juhlistamaan vauvan syntymää. Usein isä soittaa , että meille syntyi vauva, tuletko illalla varpajaisiin? Sitten lämmitetään sauna, otetaan konjakkia ja poltellaa sikareita. Ihan vaan lepposaa oleilua ja vauvan juhlistamista. Voihan siitä vaikka baariinkin lähteä, mutta isä ei aina jaksa jos on valvonut yön synnytyksessä tms.
Mutta siis varpajaiset ei ole mikään juhla, jota järjestetään ja suunnitella viikkotolkulla, ennemminkin vaan ihan ex tempore ystävien kokoontuminen.
jutella miten on mennyt synnytys ja vauvanhoito
Ehkä he haluavat siksi olla teillä, että saisivat nähdä vauvaa ja suakin, jutella miten on mennyt synnytys ja vauvanhoito ja siinä samalla ottaa muutaman bissen.
Sit lähtisivät baarin, kun vauva kävis yöpuulle.
Tämäkin voi olla ihan totta.
No mies saa varpajaisensa jokatapauksessa. Sen verran olen itse sotkeutunut järjestelyyn, että yksi miehen vanhimmista ystävistä tulee yllätyksenä juhliin. Mutta luulen että kyllä he jotan loppuillaksi keksivät.
ap
aiempia. Varpajaiset järjestetään itse. Meillä tosin jäivät väliin, kun olimme vauvan synnyttyä perhehuoneessa jakotiutumisen jälkeen mies ei yksinkertaisesti jaksanut juhlia.
Isähän siinä juhlii vauvaansa ja tarjoaa sikarit (ja mielellään muutakin) kavereilleen.
minä olin huonossa kunnossa ja vauva oli myös sairaalahoidossa. Selvisimme molemmat ja loppu hyivn kaikki hyvin. Mies kuitenkin oli sairaalassa apuna ja tukena koko ajan, joten varpajaisia ei siinä hötäkässä pystynyt pitämään.
Hän piti ne sitten meidän kotiuduttua ja tilanteen normalisoitua. VArasti työpaikan takkatilan ja järkkäsi sinne ruokaa ja juomaa ja viettivät hauskat varpajaiset. OSa jatkoi baariin, mies itse kotiutui jo aika aikaisessa vaiheessa.
Eikä ole sitten pitänyt niitä lainkaan, kun koki, ettei siinä ole mitään järkeä, että viikkojen päästä leikitään, että vauva on juuri syntynyt, kun monet on silloin jo käyneet muutenkin kyläilemässä vauvaa katsomassa.
Mutta nyt viimeisimmästä sitten piti varpajaiset, kun syntyi parempaan aikaan, että mieskin pystyi järjestämään itselleen illan vapaata juhlimista varten.
ekan lapsen kohdalla pidetään varpajaiset, tokan ja kolmannen kohdalla se ei ole enää niin ihmeellistä ja iseilläkin on kävet täynnä töitä kotona, joten varpajaiset jää.
missäsä ne nyt sit meinaa juhlia? edelleenkö teillä?