Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vesirokko on aikuisena sairastettuna?

Vierailija
19.03.2011 |

sain sen ehkä perheestä jossa lapsilla se oli..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutitti toki hemmetisti muttei muuta?

Olin parikymppinen kun sen sairastin.

Vierailija
2/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesirokko

jälkitautina, vyöruusu ym. ei kiva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni sairastettiin se kun oltiin 17- ja 20-vuotiaita. Siskoni ei ollut kamalan kipeä, mutta minä olin kyllä. Näppylöitä oli ihan joka paikassa ja niitä särki ja kutitti (minulla kyllä nousee kaikita ötökän puremista keskimääräistä isompia paukamia), kuume oli monta päivää yli 40 asteessa, en pystynyt nukkumaan juuri lainkaan. Lisäksi tulin vielä allergiseksi antihistamiinille, jota laitoin kutiaviin kohtiin ja sain hengenahdistusta siitä.

Vierailija
4/32 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin 30-vuotiaana ja oli yhtä helvettiä. Rakkulat levisi kaikkialle, päänahkaan, korvakäytäviin, limakalvoille (suuhun ja alapäähän). Kesti 2 viikkoa ja arvet edelleen mahtavat, vaikka en raapinutkaan. Pääkipu, huimaus ja kutina oli sairasta. Istuminen ja makaaminen oli tuskaa kun rakkulat poksahteli rikki, ainoa apu oli kylmässä suihkussa käynti. Ottakaa ihmeessä se rokote, jos ette lapsena sitä sairastaneet!!!

Vierailija
5/32 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin itse 20-vuotiaana ja tauti oli todella vakavana. Nappyloita tuli ihan joka paikkaan: suuhun, korvakaytaviin, pera-aukkoon... pillussakin oli muutama. Kuume oli kova ja kesti monta paivaa, mutta onneksi valtyin jalkitaudeilta.

Vierailija
6/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi kauheeta :( 

Täytyy kyl hankkia se rokote, mut tuleeko siitä mitään oireita?

Voiko se käynnistää ihan normi vesirokon?

Vierailija
7/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko ei ollut kamala, jälkitauti oli! Sairastin rokon 25v:nä samaan aikaan lasteni kanssa. Vain pari rakkulaa, vähän lämpöä ja tietenkin hoidin kaiket päivät sairaampia lapsiani.

Reilu viikko tuon jälkeen tuntui kuin hevonen olisi potkaissut rintaan, en saanut henkeä ja kuume  nousi lähelle 40. Olin saanut keuhkokuumeen jälkitautina! Hourin, näin näkyjä kuumehuuruissani ja olin todella huonossa kunnossa monta viikkoa.

Vierailija
8/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on lääke.

Tauti oli kaverillani aikuisena ja oli sairaalakunnossa. (Kaupunginsairaalassa eristyshuoneessa.)

Vierailija
9/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo juttu oli minulla. En edes tajunnut että minulla on vesirokko, koska olo oli ihan normaali. Menin kuitenkin kummallista vesikelloista ihottumaa näyttämään työterveyslääkäriin, joka totesi vesirokon. Ei edes antanut sairaslomaa kun sanoin että oloni on ihan ok, pyysi vaan tulemaan uudestaan hakemaan sitä jos nousee kuumetta tai olo huononee. Minusta sinänsä hassua ettei saikkua, että siellä minä sitten istuin töissä tartuttamassa muita...

Mutta joo, pahin oire koko vesirokosta oli lievä flunssainen olo pari päivää. Ja hiton rumia oli ne rakkulat sitten kun ne alkoivat arpeutua. Mutta eivät ne edes kutisseet, olivat vain rumia ja jätttivät kuoppamaiset arvet jotka on vieläkin jäljellä. Ai niin ja silmän alaluomen sisäpuolella olevat rupeutuneet rakkulat kyllä raapi ihan mukavasti kun räpsytteli silmiä.

Vierailija
10/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen saa uudestaan aikuisena, se tulee silloin lievänä.

Vierailija
11/32 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin vesirokon 33 vuotiaana. Aamulla herätessä tajusin ettei kaikki ole ok, pieni kuume ja finnin tyylisiä näppyjä paikoissa joissa ei niitä normaalisti ollut (rintakehä, vatsa ja hiusraja). Soitto työterveyteen, ja vesirokkohan se oli. Määräsi jonkun lääkityksen, joka ei kuitenkaan ehtinyt tehota. Seuraavana aamuna kova kuume, noin 40 astetta ja vesikelloja ympäri kehoa, ei mennyt jalkohin. Olo erittäin tukala, ehkäpä itsellä kovan kuumeen vuoksi jonka olin sairastanut viimeksi yli 10 vuotta sitten, näpyt eivät niinkään kutisseet/haitanneet. Yli 40 asteen kuumetta piti seuraavat 5 päivää, sitten hiljalleen laski. Sairaslomalla yhteensä 10 päivää, koska jälkitautina korvatulehdus joka tosin ohi parissa päivässä. Suurin haitta hutera olo kuumeilun jälkeen, ja ruvelle vetänyt lärvi. Parit arvet jäi, mutta jos et oo ankeliika jolie et voi oottaakkaan prät pittiä ;) Se on vaan eletyn elämän merkkejä, joita jokaisella on muodossa tai toisessa. Kyl siittä selviää, tsemppiä!

Vierailija
12/32 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena kannattaa käydä hakemassa viruslääkettä! (Asikloviiri) Se tulee aloittaa mahdollisimman nopeasti, lyhentää tautia.

Itse sairastin suht. lievänä, mutta olin ottanut yhden rokotteen (tehoste jäi ottamatta) ja sain asikloviiriä. Rakkuloita tuli, mutta ei limakalvoille, eikä ollut kuumetta. Silti oli vähän kurjaa, mutta tajusin kyllä, että helpolla pääsen.

Vierailija
13/32 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vesirokon 30 vuotiaana, todella paha oli.

Se alkoi kahden päivän kuumella ilman muita oireita.

Seuraavaksi oli naama ja päänahka niin täynnä näppylöitä ettei meinannut tunnistaa, tämän lisäksi pahoinvointi, vatsakipu, ruokahaluttomuus, todella kova väsymys ja kuume jatkuivat monta päivää. Kurkkukin oli niin täynnä näppylöitä että syöminen oli todella kivuliasta.

Työterveyslääkäri ei määrännyt lääkettä, mutta kun kävin (onneksi) itse päivystyksessä myöhemmin, minulle annettiin Valavir (asykloviiriä) ja antibiootit (osa näpyistä oli jo tulehtunut), ja haukuttiin lääkäri lyttyyn.

ETTÄ HANKKIKAA LÄÄKETTÄ!

Ottakaa kuitenkin rauhallisesti älkääkä turhaan lukeko netistä pelottavia artikkeleita, jos teillä on normaali vastustuskyky ja olette muuten terveitä niin ei pitäisi olla mitään hätää. Lääkkeitä, lepoa ja nesteitä ja lippu korkealla!

Vierailija
14/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin oli tullut rakkuloita suuhun ja henkitorveen ja sieraimiinkin, itse sairastin "jo" 13v ja se oli helvettiä jo siinä vaiheessa. omat lapset sairastivat parivuotiaina, muutamalla rakolla meni parissa päivässä ohi.

Vierailija
15/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden illan luulin kuolevani. Toisena iltana olin jo varma että kuolen. Selvisin kuitenkin nipin napin. Jälkitautina sain inhottavia märkiviä tulehduksia.

Vierailija
16/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden illan luulin kuolevani. Toisena iltana olin jo varma että kuolen. Selvisin kuitenkin nipin napin. Jälkitautina sain inhottavia märkiviä tulehduksia.

Vierailija
17/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lievänä. Aikuinen poikani oli tosi kipeä.

Ei jälkitauteja kummallakaan.

ps. sairastin vesirokon pikkulapsena ja 44vuotiaana.

Vierailija
18/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kutinasta. Syödä ja juoda ei voinut, koska suu oli täynnä rakkoja. Kuume 40 astetta.

Vierailija
19/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja (ehkä) pikkulapsena.Ei ollut paha, näppyjä kyllä mutta vain yhden illan kutisi.Sain viruslääkkeen (sama mikä on huuliherpekseen) ja Ataraxia kutinaan.Yksi näppy märki ja söin siihen antibioottikuurin myöhemmin.Omasta mielestäni selvisin tosi vähällä.

Vierailija
20/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järki meinas lähteä. Asuin 3 päivää suihkussa kun kaikki paikat kutisi niin hemmetisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä