Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kananmuna-allergikot,miten oireilette?

Vierailija
17.01.2011 |

Tuleeko kellään oireena ripulia ja ihan rikinhajuisia pieruja. Mitä nyt tossa googlailin niin yleisin näyttää olevan nokkosihottuma ja joillain suolistovaivat. Miten ne suolistovaivat käytännössä ilmenee?

Epäilen että 2v pojallani voisi ehkä olla kananmuna-allergia sillä eilen söi majoneesia ja johan alkoi haisemaan ja paska lensi. Rupesin tarkemmin miettimään niin sama tapahtuu jos syö pullaa, kuitenkaan makaronilaatikko ei näytä aiheuttavan oireita.

Poika on myös laktoosittomalla ruokavaliolla.

Kiitoksia etukäteen :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta... Olen itse lievästi allerginen kananmunalle ja tunnistan nuo oireet itselläni. Myös poikani on allerginen ja hänellä ensin tulee ihottumaa huulten ympärille + ilmeisesti maha kipeeksi koska seuraava yö on levoton. Tahallaan en siis enää syötä kananmunaa, mutta tässä on ollut etsimistä, että mikä oireet aiheuttaa niin muutama levoton yö ehti olla ennen kuin arvaus osui oikeaan. Lapsella ikää 1,5v, eli ei osaa vielä itse kertoa miltä tuntuu.

Vierailija
2/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla allergioista tulevat suolisto-oireet (riippumatta mikä aiheuttaa) tarkoittavat vatsakipua, ripulia tai ummetusta, pahanhajuisia pieruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä pitäen. Nyt jo 10 vuotias ja edelleen jatkuu. Mm. ihottumaa, turvotusta kasvojen aluella ja oksennus lentää. Eli vatsa menee sekaisin jos syö jotain missä on reilusti kananmunaa. Esim. just makaronilaatikko, munakas, kakut ym..

Muutama vuosi sitten koski kananmunaan (siis keittämättömään missä oli kuoret) naama lehahti tulipunaiseksi ja kutina alkoi.

Vierailija
4/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla allergioista tulevat suolisto-oireet (riippumatta mikä aiheuttaa) tarkoittavat vatsakipua, ripulia tai ummetusta, pahanhajuisia pieruja.

ja sitten taas ripulia. Välillä taas ei mitään ongelmia ja olen huomannut että kun maha on löysällä ei todellakaan halua kakata saatika että sitä kakkaa pestään pois. Nukkuu siis vielä vaippa päällä ja usein vääntää tortut sinne.

ap

p.s pitäisköhän tästä kysellä neuvolassa ja tekeeköhän ne edes asialle mitään? Meinasin siis esim.allergia testejä?

Vierailija
5/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varaudu siihen, että noin pienellä allergiatestit eivät välttämättä kerro vielä mitään. Ainoa varma keino allergioiden selvittämiseen on välttäminen ja altistaminen. Tarvitset kuitenkin lääkärintodistuksen esim. hoitopaikkaa varten, jos allergioita on.

ja sitten taas ripulia. Välillä taas ei mitään ongelmia ja olen huomannut että kun maha on löysällä ei todellakaan halua kakata saatika että sitä kakkaa pestään pois. Nukkuu siis vielä vaippa päällä ja usein vääntää tortut sinne. ap p.s pitäisköhän tästä kysellä neuvolassa ja tekeeköhän ne edes asialle mitään? Meinasin siis esim.allergia testejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän