Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin opintolainan pitäisi näkyä tilillä?

Vierailija
03.08.2009 |

Kelan lapuissa lukee, että ensimmäinen erä nostettavissa 1.8.2009. Tietenkin ymmärrän, että kun tuo 1.8. sattui olemaan lauantai, niin pitäisi siirtyä seuraavaan pankkipäivään. Vielä kuitenkaan ei ole näkynyt, meinaa ähän huolestuttaa, että tuleeko ollenkaan... Kyseessä siis viimeinen opiskeluvuosi, viime lukukaudella laina alkanut. Pitääkö minun itse ottaa pankkiin yhteyttä, että saisi nyt siirtää ne rahat tilille? Kiitos jos joku tietää vastauksen, mulla ei nyt yhtään ajatus tahdo kulkea näin aikaisin aamulla. =D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kait ite pitää hakea. Minä itse justiin eilen klikkailin nettipankissa lainahakemuksen. RAha on ilmeisesti nostettavissa kunhan saavat käsiteltyä hakemukseni pankissa. Kelalta olen tietenkin hakenut lainatakauspäätöksen jo aiemmin.

Vierailija
2/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipankissa lainan tiedoissa sanotaan, että myönnetty ( esimerkiksi ) 3000 euroa ja nostettu 1000. Eikö sen nyt pitäisi sitten tulla automaattisesti? Ajatus ei kulje vieläkään... =D

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta minulla on ainakin nettipankissa kohta: nosta lainaa.

Vierailija
4/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun klikkailen, niin nettipankki ilmoittaa ettei ole nostettavaa. Mää en tajua kohta mistään enää mitään.

Vierailija
5/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappu koulusta että on edelleen opiskelija?

Vierailija
6/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkihan saa takaustiedot Kelalta, se riittää.

Vierailija
7/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIKKA minä sain opintolainaa viimekin vuonna (sama koulu ja opintolinja edelleenkin), VAIKKA päätös Kelalta tuli ihan ilman eri hakemusta, VAIKKA lainan tiedoissa mainitaan että myönnetty X summa ja saldo Y summa, niin minun SILTI pitää hakea erikseen lainaa vielä pankilta?

Mä en tosiaankaan nyt ymmärrä. En sitten ollenkaan.

Vierailija
8/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka valtio takaakin ja kela antaa siitä päätöksen?? Omista opiskeluistani ja opintolainan nostamisestani on aikaa 10 vuotta, mutta ainakin silloin Kelan papereiden kanssa mentiin itse valitsemaansa pankkiin ja tehtiin pankin kanssa paperit ja sitten aina kun lainaa tarvitsi, sai soittamalla haluamansa summan tilille. Minulla oli pienen paikkakunnan tuttu pankki, olin allekirjoittanut sinne tilisiirtolappuja valmiiksi. Jotkut opiskelukaverit kävivät aina henk.koht. pankissa, kun halusivat nostaa lisää lainaa. Nykyäänhän tietysti verkkopankki toimii.

Vierailija
9/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun pankkihan sen rahan lainaa, eikä kela, niin toki sinun pankkiin on oltava yhteydessä. Kela on siinä vain välikätenä.

Vierailija
10/10 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko nostot erillisinä nostoina vai takauspäätöksen mukaisissa erissä.. Ota yhteys pankkiin, niin asia selviää.

Terv. pankin täti =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi